Kirkkonummelaiset huomio! Minne siellä kannattaa muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olemme siis harkitsemassa asunnon ostamista Kirkkonummelta, mutta asuinalueista ei ole mitään tietoa. Kertokaas mitkä alueet olis hyviä lapsiperheelle? Pitäis tietty olla hyvät yhteydet Helsinkiin, rauhallista ja keskustakin aika lähellä. :) Laajakalliota ollaan mietitty, mutta siitä tuntuu olevan pitkä matka kaikkiin palveluihin, kauppakin kilometrien päässä.

Heikkilä ja Jolkby ovat lähekkäin, rauhallista rivitalo-aluetta enimmäkseen, omakotitalojakin paljon. Laajakallio on uutta aluetta ja leviämässä paljon, paljon lapsiperheitä.

Kierrä Masala kaukaa.Ja jos käyt helsingissä/espooss töissä ja aiot autolla kulkea unohda kirkkonummi-täällä on kaameet ruuhkaat aamulla 6-8 ja 15-17 kun länsiväylälle/ltä mennään ja tullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laajakallio vaikuttaa tosi mukavalta alueelta, mutta eikö siitä ole hankala kulkea keskustaan?

Riippuu varmaan millä kulkee =) eihän tuosta taida olla, kuin pari km matkaa,,

Bussi kulkee aika läheltä, muta ei täällä sitten bussi kovin usein kulje eikä ole tietoakaan matalalattiasta.Kävellen n. 6km

Kieltämättä hirvittää työmatkat keskustaan... Pelkään, että olen Kirkkonummella loukossa lasten kanssa ja miehellä vaan päivät pitenee matkan takia. Mutta vaikuttaa niin kivalta asuinpaikalta muuten.

Itse asun Jorvaksessa, ei oo pahaa sanottavaa, mutta kättä kannattaa työntää aika syvälle taskuun : / Olis kaiken lisäks yks kiva rempattu talo täl suunnal myynnissäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Itse asun Jorvaksessa, ei oo pahaa sanottavaa, mutta kättä kannattaa työntää aika syvälle taskuun : / Olis kaiken lisäks yks kiva rempattu talo täl suunnal myynnissäkin :)

minä myös asun Jorvaksessa, itse tykkään oikein paljon täällä asua!
Juna ja bussi menee ihan läheltä, juna tosi näppärä ja puolisen tuntia niin on keskustassa.
Täällä on mukavan rauhallista, mutta pääsee myös kätevästi liikkumaan ainakin minun mielestä.

Onko jorvas siis tanskarlasta eteenpäin.Valtatie 5 käännytään eriksonin kohdilta ensin ja sitten pientä mutkaista tietä tanskarlan ohi ja sitten jorvas siellä jossain edessä päin?

Ei ole. Jorvas on valtatie 51 vieressä. Jos tiedät missä Masala on niin siitä yksi juna pysäkki eteenpäin Kirkkonummen suuntaan. Eli siis junaseisake on siis ihan vieressä ja nuo bussitkin kulkee tuosta, eli kyllä pärjää ilman autoa. Itsellä ei ole autoa ja hyvin pääsee liikkumaan julkisilla Helsinkiin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Mites toi Veikkola?

Sen mitä itse tunnen Veikkolaa, vaikuttaa tosi ihanalta paikalta asua. Edellyttää varmasti, että on auto käytössä, julkisia kulkee aika onnettomasti kuulema.

Joo munki mielestä se vaikuttaa kivalta paikalta :) Joo busseja jonkun verran menee helsingin suuntaan. Mutta kyllä se oman auton vaatiin... Mutta aika reippaasti pääsee keskustaan ja espooseen.

Mites toi Veikkola?

Sen mitä itse tunnen Veikkolaa, vaikuttaa tosi ihanalta paikalta asua. Edellyttää varmasti, että on auto käytössä, julkisia kulkee aika onnettomasti kuulema.

Joo munki mielestä se vaikuttaa kivalta paikalta :) Joo busseja jonkun verran menee helsingin suuntaan. Mutta kyllä se oman auton vaatiin... Mutta aika reippaasti pääsee keskustaan ja espooseen.

Meneehän niitä busseja Helsingin suuntaan ja takasi puolen tunnin välein. Minusta pääsee hyvin kulkeeen jopa ilman omaa autoa. On hyvä paikka asua!

Toi on muuten aika jännä käsite et Jorvas ois ihan korvessa, sillon ku muutettiin ni en ees tajunnu miten hyvät kulkuyhteydet täältä on. Tosi rauhallista...kauppaan suht. lyhyt matka ja kiva asuinalue muutenkin. Tosin mun ymmärtääkseni kaikki on omistusasuntoja.... Me ollaan ainakin tykätty ja naapurit on aivan mahtavat :)

Alkuperäinen kirjoittaja tervetuloa:
Mites toi Veikkola?

Veikkolasta pääsee helsinkiin bussilla hyvi.palvelut olemattomat ja isoin kauppa nummelssa, kunnan virastot kirkkonummen keskustassa ja päivähoito on ihan tukossa.

Nummela kuitenkin tosi lähellä ja tosiaan isot kaupat on ja koko ajan kasvaa. Päivähoito tosiaan kunnallisella puolella on tukossa... mutta yksityiseltä juuri ostettu paljon paikkoja.