Kirppari ja tavarasta luopumisen vaikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leppis

Vieras
Vaatetta, tavaraa, astioita, roinaa, rompetta, krääsää - kaikkea on kertynyt liiaksi asti. Tila ei riitä missään, kaapit tursuaa. Nyt on kirppispaikka varattuna mutta iskikin hempeily ja haikeus.

(Seuraava teksti sisältää sarkasmia :) )

Astioita, joita en ole koskaan käyttänyt, mitäs jos tätä joskus tarviskin? Onhan se hyvä olla varalla muutama purkki. Ja kakkuvuoka, p**kele mä koskaan ole leiponut. Mutta jos joskus opettelisin? Tarjoiluvateja, no kyllähän niitä nyt ainakin tuon 6 tarvii! Osa näistä voi olla vanhojakin, ties vaikka olisivat arvokkaitakin...

Oih! Tuon pehmolelun sain ekalta poikaystävältä joululahjaksi! Ihana muisto, eihän tuosta raaski luopua... (kuten ei niistä kymmenestä muustakaan pehmolelusta jota se poitsu mulle tunki...)

Jos minä kuitenkin mahtuisin näihin farkkuihin vielä joskus? Ja tää hame, no jos vielä joskus kehtais laittaa tällaisen päälleen. Ja nämä paidat, no tuotahan mä voin käyttää vaikka metsäreissulla tai siivotessa, kun eihän tuo enää tälle kropalle satu. Kehtaa nyt julkisesti tuollaisessa... ja tottakai näitä kotipaitoja on hyvä olla ainakin tää 20. Kun olisi sitten erivärisiä ja -mallisia, ei aina tarvitse siivota samanlainen paita päällä.

En mä tätäkään kirjaa ole vielä ehtinyt lukea, vastahan tämän ostin syksyllä -04. Ja tämä koru, tämä oli mulla silloin uutenavuotena muutama vuosi sitten päällä kun oli ne hyvät bileet. En mä raaski, tää muistuttaa niistä niin hyvin.

Tuleeko muillekin samanlaisia kohtauksia?? Tämä on oikeasti inhottavaa, minä haluan tänne tilaa ja tätä turhaa tavaraa vähemmäksi!! Millään ei mitään tee mutta mistään ei raaski luopua, P**KELE!!!

ja yhtä vaikeeta on täälläkin.. Mullakin lahjaksi saatuja juttuja ja muistan mistä ja keneltä jne. enkä halua niistä luopua :)
Jostain joskus luin, että mieti jokaisen tavaran/vaatteen tmv kohdalla, oletko käyttänyt viimeiseen vuoteen, jos et, on sen aika päästä kiertoon. Toimii minulla muuten, mutta lahjatavaroiden kohdalla ei..

Mä laitan tehokkaasti kaiken kirpparille kiertoon, oon "vähempi parempi"-tyyppiä kodin tavaroiden ja vaatteiden suhteen.
Ja SILTI mulle kans tulee tuollaisia tunteita, varsinkin lasten vaatteiden kohdalla tyyliin "Meidän HenriHannaliina näytti niin somalta tässä paidassa silloin kaks vuotta sitten, ei tästä voi luopua, nyyh". Useimmiten pystyn kuitenkin laittaa tavarat eteenpäin, ja voin lohduttaa et ainakin mun kohdalla se haikeus menee kyllä ohi aika nopeaan, eikä sit kuukauden tai kahden jälkeen edes muista et sellaista tavaraa tai vaatetta on edes ollu.:)

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:
ja yhtä vaikeeta on täälläkin.. Mullakin lahjaksi saatuja juttuja ja muistan mistä ja keneltä jne. enkä halua niistä luopua :)
Jostain joskus luin, että mieti jokaisen tavaran/vaatteen tmv kohdalla, oletko käyttänyt viimeiseen vuoteen, jos et, on sen aika päästä kiertoon. Toimii minulla muuten, mutta lahjatavaroiden kohdalla ei..

tuo ajatus pätee hautajais- ja tai häävaatteiden kohdalla??

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
motto: vanhat pois ja uutta tilalle. eikò houkuttele ;)

Pelkäänpä että se uuden ostaminen houkuttelee ilman vanhoista luopumista :D

sàànnòksi: yks uus kaappiin, yks vanha veks. toimii!!!!!

Sinänsä toimiva ajatus mutta ei palvele tavoitettani - saada tavaraa vähemmäksi. Pitänee toteuttaa yhden suhde kahteen -kaavalla :)

motto: vanhat pois ja uutta tilalle. eikò houkuttele ;)

Pelkäänpä että se uuden ostaminen houkuttelee ilman vanhoista luopumista :D

sàànnòksi: yks uus kaappiin, yks vanha veks. toimii!!!!!

Sinänsä toimiva ajatus mutta ei palvele tavoitettani - saada tavaraa vähemmäksi. Pitänee toteuttaa yhden suhde kahteen -kaavalla :)

hieno kaava, toteuta se :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:

Tuttua, niin tuttua... jokin tavara muistuttaa vuosikymmenten takaisesta ihmisestä jonka kanssa ei ole ollut tekemisissä enää vuosikausiin. Tavara pitää silti säästää "muistona" ihmisestä jossa ei oikeastaan edes ole mitään muisteltavaa :)

Minä kun vielä säästelen vaatteita ja tavaroita "tuleville lapsille, jos ne vaikka sit tykkäis näistä"...

Tuo on niin tuttu tunne :)
Keräsin jo ison pinon tavaroita hinnoiteltavaksi mutta osa päätyikin takaisin kaappeihin kun ei millään henno luopua. Jos jonkin lahjan antaja joskus kysyy lahjansa perään, en minä kehtaa sanoa että kirppikselle läks.

Lässy mikä lässy. Vinkkejä otetaan vastaan :)

Yhteistyössä