kirpparien hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekakertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekakertalainen

Vieras
Moi! Auttakaa ekakertalaista... olen viikonloppuna menossa myymään lasteni vaatteita (joita on melkoinen vuori) ekaa kertaa. Mitä suurinpiirtein kannattaa pyytää bodeista, potkuhousuista, paidoista, farkuista jne. jotta menevät kaupaksi. Vaatteet ovat olleet yhdellä lapsella (tyttöjen+poikien siistejä vaatteita). Tiedän, että ei niistä paljoa voi pyytää, mutta en meinaa kyllä ihan ilmaiseksikaan antaa... :laugh: Pyykkikone on pyörimässä ja silitysrauta kuumana =) Pitäisikö jokainen vaate hinnoitella erikseen (siis vaatteeseen kiinni, apua!)? Entä mitä voi pyytää Fosher-Pricen jumppalelusta ja mobilesta? KIITOS vinkeistä!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 15:29 ekakertalainen kirjoitti:
Moi! Auttakaa ekakertalaista... olen viikonloppuna menossa myymään lasteni vaatteita (joita on melkoinen vuori) ekaa kertaa. Mitä suurinpiirtein kannattaa pyytää bodeista, potkuhousuista, paidoista, farkuista jne. jotta menevät kaupaksi. Vaatteet ovat olleet yhdellä lapsella (tyttöjen+poikien siistejä vaatteita). Tiedän, että ei niistä paljoa voi pyytää, mutta en meinaa kyllä ihan ilmaiseksikaan antaa... :laugh: Pyykkikone on pyörimässä ja silitysrauta kuumana =) Pitäisikö jokainen vaate hinnoitella erikseen (siis vaatteeseen kiinni, apua!)? Entä mitä voi pyytää Fosher-Pricen jumppalelusta ja mobilesta? KIITOS vinkeistä!!!

Kunnosta riippuen (HIENOA kun jaksat pestä ja silittää!)
Bodyt 0,5-2?
potkarit 1-3?
paidat (päälypaidat?) 2-5? (<---- hyväkuntoinen merkkivaate)
farkut 2-5? (sama ku edellä)

ja kaikki pitää hinnoitella erikseen

jumppalelusta vois saada kympin, millanen mobile? tarttisin itse =)

edellisen vastaajan hinnat kohillaan..
VARAUDU siihen että alussa tulee niitä ns.trokareita jotka kuorivat kerman päältä.Ovat laatikoilla ja kasseissa penkomassa ennenku ehit purkaa niitä.Tinkaavat ja varsinkin lelut,astiat ja kaikki parempi kiinnostaa niitä joten ELÄ MYY NIILLE ALIHINTAAN!!!
Minä itte oon laittanu hintalaput, helpottaa kun joku saattaa kerätä pinon kampetta ja laskee itte jo valmiiksi tasarahan.
Josku on tuntunu että alkutohinoissa on hävinnykki jotain joten jos sulla tulee jotain arvokkaampaa pidä se kassissa ja laita esille sitten ekan puolen tunnin jälkeen.
Kandee myös varata muovipusseja ja jos joku ostaa vaikka kassillisen vaatetta olen hiukka tinkiny hinnasta.
Hyviä myyntejä!!!

Samaa mieltä annettujen hinta-arvioiden suhteen. Juuri tuolla hintaskaalalla olen itsekin laittanut myyntiin ja saanut myös hyvin myytyä. Meilläpäin on sellainen suosittu palvelukirppis, jonne voi laittaa omaan kojuun myytäväksi. Tuotteet maksetaan yhteiseen kassaan oven suussa, Tällainen pöytä maksaa 27 e /vko, mutta kun et ole itse paikalla, ei hintoja myöskään pysty tinkaamaan. Kaksi krt vuodessa myyn lastenvaatteita ja -tarvikkeita ja kaikki tuotto menee opintolainojen lyhennykseen =)

ps eiku korjaan, mun hinnat on alkaneet 0.10 e.

Kiitos kysymästä - kyllä kait ne ihan kohtuullisesti meni. En tiedä minkälaisiin myyntiin ihmiset pääsevät, mutta tuolla oli paljon myyjiä (yli 40) ja kirppis kesti 3 h. Mulla ei ollut mitään hirveitä isoja tavaramääriä niinkuin joillakin. Mutta ilmeisesti ihan vauvan vaatteet ei kuitenkaan tee kovin hyvin kauppaansa - isommat vaatteet kylläkin (tällä kertaa ei ollut niitä kauheasti mukana). Ihan hyvä kokemus ja ystävällisiä ihmisiä. Ihmettelin kyllä kun myin Fisher-Pricen soivan jumppamaton 10 e ja ostaja piti halpana kun joku kuulemma pyytää käytetystä 30 e! Soivasta eläinmobilesta pyysin 10 e, kun pojan kerhokaveri pyysi samanlaisesta 20 e. No, kummaltakin jäi myymättä vaikka kyselijöitä oli kovasti. =)

5 euroa on iso raha kirpparilla! Ja kiva kun olet silittänyt ja pessyt, se on iso plussa vaikka jokainen varmasti itse kotona pesee kirppari vaatteen mutta näyttää ainakin kaunniimmalta :)

Hinta riippuu niin tuotteesta. Jostain virttyneestä henkkamaukan puserosta on varmasti kolme euroa liikaa, mutta jos kyseessä on laatuvaate, josta käyttöä tuskin huomaa, voi mielestäni pyytää vähän enemmän. Meillä on paljon vaatteita englannista ja koska sellaisia ei täälläpäin myydä, on vaatteet menneet aina hyvin kaupaksi. Itse karsin joukosta tahraiset ja rikkoontuneet vaatteet pois ja jos jotain pientä huomautettavaa vaatteesta on, laitan hinnan tosi alas ja huomautuksen hintalappuun. Kirpparilla saa välitettyä hyvää tavaraa seuraavalle käyttäjälle ja se on hyvä juttu =)

Meillä hinnat 10 sentistä ylöspäin.
Henkkamaukan ja muiden ''halpis''-lastenvaatteet
myin halvemmalla, marimekon, burberryn ja muiden merkkituotteiden hinnoittelussa olin kovempi koska niissä käyttö ei edes kunnolla näkynyt. Vaatteet oli kirpparilla 2vkoa, melkein kaikki meni, taisi pari ''tylsähköä'' potkista ja nepparipaitaa jäädä, vein ne UFF:iin (ja mursin muuten sormeni sen prkl:een luukun kanssa, hyväntekeväisyys on rankkaa) :laugh:

Ikävää minusta oli, että hävikki oli melko suuri, kun käytin itsepalvelukirppistä. Olenkin sen jälkeen laittanut vaatteita suoraan UFF: n laatikkoon. Varastaminen saa aikaan aggressiivisen tunteen ja näin siltä välttyy ja ehkä avuntarvitsijat hyötyvät.

Yhteistyössä