Kirpparien myyntitavaroiden taso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "larissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"larissa"

Vieras
Ihme kamaa ihmiset myy kirpparilla. Jotain rikkinäisiä, kuluneita, rumia tavaroita joista pyydetään kymppi tai useampi. En ottais edes ilmaseks. Aiemmin keskustassa oli kiva kirppis, mut nykyään suurin osa myyjistä laittaa pöydälleen ihan roskiskamaa. Joudun käymään kauempana kirpparilla, koska taso on siellä selkeästi parempi. Jännä miten jossakin kirpparilla ihmiset pitää tasosta kiinni ja toisessa ei. Ja tässä tasokkaammassa paikassa osa ihmisistä osaa laittaa tavaroille hinnan mikä kuuluukin: superhalvat hinnat, koska tavaroista halutaan eroon, eikä saada mittavia tuloja. Eiköhän ne 'suuret tulot' tuu siitä, että sama ihminen haluaa ostaa samasta pöydästä useamman? :)

Kirpparilla saa myydä sitä superhalpaa vaikka kuinka paljon, että edes omilleen pääsee ettei joudu maksamaan siitä ilosta, että on saanut köyhille myydä halvalla kunnon tavaraa.

Kalliissa pöydissä taas ei näytä tavara liikkuvan lainkaan, viikkokausia samat tuotteet. Mulla on 2 kertaa vuodessa kirppispöytä, myyn sopivan halvalla ja tuotto viikossa 300-400 €. Mitä siitä jää, voi viedä kierrätykseen.

Juup, laitoin superhalvat hinnat, lähes kaikki meni, tuotto vuokrien ym jälkeen (hintalaput, hälärit kaikki maksaa) 50€/viikosta. Ei paljon kannata edes kierrättämisen ilosta, tuosta ei paljoa itselle jää kun kerran päivässä vielä ajelee kirpparille autolla järjestelemään omaa pöytää, bensakin maksaa.

Ajan ja rahan haaskausta, ens kerralla vien suoraan punaiselle ristille. Sitä voi jo kutsua kierrätykseksi. Kierrätys ei oo kovin kivaa, jos se tulee kovin kalliiksi itselle....

Ja kirsikkana kakun päälle trokarit, jotka vie sun pöydästä halvalla ja pistää omaan pöytään kalliimmalla. Jes KIERRÄTYS! Heti aamulla kun tuo tavaraa, on se sama mummo ja pappa siinä kyselemässä onko sulla sitä ja onko sulla tätä. Röyhkeimmät yrittää sua myymään heille suoraan todella halvalla, ja sit tuote omaan pöytään ostohintax5.Jee kierrätys!

Varkaatkin on ihan oma lukunsa.

Aattelisin niin, että vaikka ei saisi niin mittavia tuloja myynneistään, niin on se parempi kuin säilyttää niitä turhia tavaroita kotonaan tilaa viemässä. Siis jos ideana on päästä eroon niistä, eikä tuoda takaisin kotiin.

Noi trokarit on mulle aika uus tuttavuus. Saako ne oikeasti voittoa? Siis ostaako ihmiset oikeesti jotain kauhean kalliilla?

Mäkin oon viime vuodet vaan lahjoittanut, koska mä en oo jaksanu viedä kirpparille ja mulla ei ole ollu oikein semmosta sopivaa. Kun oon lähinnä lahjoittanu jotain askartelumateriaaleja ja sellasta, nii ei niistä palasista ja semmosista kukaan mitään varmaan maksa. Oon huomannu, et lastenvaatteet on semmosii, joita ihmiset ostaa paljon ja aion niitä sitten joskus tulevaisuudessa myydä. Omia vaatteita en oo saanu myydyks, ku ilmeisesti ne on ihan väärää kokoa.

Kyllä niitä on. Esim. viime talvena vasta silmät aukesi kunnolla näille. esim. Femmatorilla Hyrylässä oli pöytä jossa oli pelkkiä monoja , suksia ja luistimia, yksi pöytä pelkkiä haalareita jne.

Nyt omakohtainen kokemus kun myin viimeksi ja aloin purkamaan tavaroita, niin joku mummo tuli heti nappaamaan arabian lastenmukin ja heljä liukko-sundström taulun. Seuraavana päivänä muumi lastenmuki oli vitriinissä ja hinta paljon kalliimpi.

Joo, valitettavasti noita trokareita on, En mä edes oikein tiedä miksi ne ärsyttää mua :D. Ärsyttää kumminkin.

Tavaroitten taso on joissain pöydissä kyllä melkoinen... Eilen bongasin mm. halkeilleet kumpparit 3€, polvista melkein puhki kuluneet toppahaalarit 10€, aika kulahtaneet "merkki"toppahaalarit 45€, paita jossa oli reilusti kaulukses jotain kuivunutta safkaa. Sit pöytä jossa oli ihan perusvaatetta, ei mitään kalliita merkkejä, vaatteet sinällään ihan ok kuntoisia mutta hinnat oli tyyliin lastenperuspaita 5€.

Joo, valitettavasti noita trokareita on, En mä edes oikein tiedä miksi ne ärsyttää mua :D. Ärsyttää kumminkin.

Mua ainakin ärsyttää siksi, että se ei ole kirpputoritoimintaa, vaan liiketoimintaa. Ja mulla on trokarien kanssa sellanen suhde, että ne yrittää tulla ostamaan multa halpoja ja hyviä rytkyjä, ja seuraavana päivänä myy niitä omassa pöydässään 8x kalliimmalla. Ja yrittävät siksi, että tunnistan ne Jäähallin perustrokarit ja niiden käyttämät lapsiostajat (:D) ja sanon niille aina hinnan 10x yläkanttiin. Eivät osta siis enää.

Ja sellaset 60+ vuotiaat on niitä, ketkä pyytää jostain KappAhlin mekoista sitä 15e, koska "tämä on merkki!".

Näin sellasta unta, että kiersin itsepalvelukirpputorilla ja jättelin tollasille myyjille viestiä, että reality check, please :D :D

Mun on niin monta kertaa tehnyt mieli jättää sellaisille pöydille missä on ihan roskaa ja tai huomattavan ylihintaista kamaa että ootko tosissasi mutta toi reality chek, please olis vielä niiiiin paljon parempi :D:D taidanki askarrella muutamia lappusia ja lähteä kirppistelemään :p

Mä en tykkää ollenkaan käydä yhellä kirppiksellä, vaikka se on aika suuri ja suosittu. En kyl tajua miks se on suosittu, koska siellä on kauhean ahdasta, pöydät on sotkusia, vaaterekit tungettu niin täys vaatteita ettei niitä pysty kunnolla selaamaan. Mun mielestä se on ihan kuin joku kaatopaikka. Ja sit en tykkää siitä, että siellä myydään uutta tavaraa aika reippaalla hinnalla, vaikka ne on sekundaa tai väärennöksiä.

Samaisella kirpparilla on kuulemma tehty paljon varkauksia ja sitten ne löytyy jonkun muun pöydästä! Yhdellä järjestöllä oli siellä lukollisessa varastossa tavaraa ja sieltä oli hävinnyt paljon arvokasta tavaraa, jotka nekin pian löytyi muiden pöydistä. Järjestön vastaavan mukaan vain kirpputorin omistajalla on avain sinne varastoon... Ja murtoa ei oltu tehty, eivät saaneet korvauksia vahingosta. Kyseinen järjestö ei enää pidä vakituista kirpparipöytäänsä kyseisessä paikassa.

Yhteistyössä