Kirpparihinnoista,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena71harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena71harmaana

Vieras
katselin eilen aika järkyttyneenä paikallisella kirpparilla joidenkin hinnoittelua... kälynen vauvan paita, valkoiset hihat pesuissa harmaantuneet: 3 euroa, vanhoja Meidän Perhe Ja MeNaiset-lehtiä, 1 euro/kpl. Siis ostaako noita joku oikeasti?! Ja osa tavarasta kyllä ihan kamalaa. Yhdet hyvät Peg Peregon plikot (tarvitsisin uudet matkikset) oli, mutta sinne jäivät, hp 150 euroa - aika järkkty kirpparihinta sekin.

On kyllä aika kallis pöytävuokrakin, jotakin 35 euroa/viikko, harva tuolla varmaan juurikaan tiliä tekee.

ainahan voi pyytää, eriasia, kuka maksaa :xmas: , mut hyvä kirpparihinta olis vauvanvaatteista 0,50-1e/kpl, siten niistä ainakin pääsee eroon, ja kirpparin tarkoitus, eli kierrätys pääsis toteutumaan...

kävin katselemassa lasten vaatteita. Jotain ihan kivojakin oli tarjolla, mutta hintaa kysyessäni myyjä vastasi "se on uudenveroinen, eli tuosta setistä 6?".... kyseessä oli mekko ja paita, jollaisia olen nähnyt ja ostanut esim. Akseli-kirppiksellä kahdella eurolla. Samoin ulkoilupuvusta olisi halunnut 18? (kuulemma tingattu hinta). Ostin juuri Jonathan merkkisen uuden puvun alennusmyynnistä 10,50.
Kummallista että ihmiset eivät tajua ettei kukaan kirpputorille lähde ostelemaan tavaraa noilla hirveillä hinnoilla! Onneksi nyt mammalomalla on aikaa kierrellä, ja vielä löytyy niitäkin ihmisiä jotka tajuavat kierrätysperiaatteen ja myyvät kohtuullisilla hinnoilla.
Em. Akseli kirpputori Espoon mankkaalla on joskus melkoinen aarreaitta, pikkuinen tyttöni on saanut sieltä monet uudenveroiset vermeet ja kohtuuhinnalla!

Mutta jotku ihmiset kyllä maksavat korkeammistakin hinnoista. Mä en ymmärrä sitä, että pitää aina valittaa noista kirpparien hinnoitteluista. Kai sitä nyt ihmiset saa laittaa sellaisia hintoja kuin haluavat omille tavaroilleen.

Olen juuri ensi viikolla menossa viemään vaatteita kirppikselle. Mitä ajatuksia nämä hinnat herättävät?

- todella hyväkuntoinen Reimatec toppahaalari 30 eur
- "kakkos"toppahaalari Reima 7 eur
- Benetton hyväkuntoinen (uutena kallis) takki 15 eur
- uudet tennarit 4 eur
- hyväkuntoiset Reima vuorelliset saappaat 5 eur
- hyväkuntoiset toppahanskat ja pipot merkistä riippuen 2-3 eur
- hyväkuntoiset ei(siis tyyliin Gant, BB, jne.)-merkkipaidat ja collegehousut 1-3 euroa

Kommentteja saa laittaa, kiitos :flower:

itse myyn pojan vanhat vaatteet heti pois kun jää pieneksi (ja kun niitä on pöydällinen).
Hinnoiksi laitan body ja housut 1? (myös marimekot,benettonit jne..) "Tylsemmät" bodyt ja housut 0,10-0,50...

Hyvin on aina pöytä tyhjentynyt :D
Mä ajattelen niin, että kirppikseltä saa meidän kivoja vaatteita OIKEASTI halvalla sellainen joka edullisempaa etsii (ja sellainen joka joutuu etsimään).. En siis niin että saisinpa mahdollisimman ison voiton vaatteista. Meillähän ne on jo tehtävänsä tehneet :)

Opiskelijaäidin hinnat kuulostavat hyviltä. Tosin esim. jostain H&M:N peruspiposta 3e on liikaa.

Ja minusta Peg Peregon matkiksista 150e ei ole liikaa, niistä maksetaan netissäkin samoja hintoja ja niitä on suht vähän tarjolla.

äsken kirppiksellä toisessa pöydässä t-paidat (siis sellaset vartalonmyötäset, ei teltat) niin 50 senttiä ja viereisessä pöydässä 10?!! Kuka luulee myyvänsä kympillä, ja ne kympin paidat oli ihan vaan bay merkkisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja kirppikselle :
onko liikaa ? reimarec haalari uusi ja hinta 80e

Uusi Reimatecin vk-haalari halvimmillaan kai 109 ja toppahaalari 119. Eli ei minusta ole liikaa pyydetty.

silti se on kirppismyynnissä ja minä en maksais kirppiksellä tuota hintaa, ihan periaatteesta.

Tämä kirppari siis Keravalla (Oliverin Kirppis). Löysin mä sieltä hyvääkin, pojalle hyväkuntoiset nätit vakosamettilappuhaalarit (KappAhl) ja Mayoralin pikeepaidan yht. 5.50. Näin uudenveroisen pienen (62 tai 68cm) Reimatec-halarin tytölle 35 euroa.

Villa Lyhdyssä Rekolassa olen tehnyt löytöjä kun jaksaa penkoa, hyväkuntoinen H&M kesäbody 80 snt, H&M velourhaalari 1 ? (uutena olisi 15 euroa) jne.

Minäkin menen kirpparille siinä toivossa, että teen hyviä löytöjä.
Jos pöydässä hinnat ovat suhteettomia, en edes jää katselemaan tarkemmin.
Toisinaan näkee, että jostain H&M tai Seppälän perus t-paidoista pyydetään uuden hintoja, naurettavaa.

Itse olen nyt pöydän varannut, ja koitan hinnoitella niin, että saan pöytävuokran ja mieluusti hiukan jäisi käteenkin, mutta niin halvalla hinnoittelen, ettei kotiin tarvitsisi kantaa takaisin mitään.

Kirppareista on tullut joillekin rahantienauspaikkoja ja kirppiksien alkuperäinen idea on täysin unohtunut.

Jos huomaan, että myyjä yrittää pyytää jotain 60 - 80 % vastaavan uuden hinnasta, saa se pöytä jäädä loppuunkatsomatta.

Itsellä on ensi kuun alusta menossa kirppispöydälle mm. naisten vaatteita (eivät mahdu enää päälle tai muuten en pidä niistä, en ole käyttänyt vuosiin) 0,5 - 2 ?, lehtiä 0,4 ?/ kpl, rihkamakoruja (käyttämättömiä) 0,5 - 1 ?.
Tarkoitus olisi, ettei minun tarvitsisi tuoda mitään sieltä takaisin, koska nimenomaan haluan päästä niistä eroon ja toivon, että joku saisi tehdä hyviä löytöjä itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirppareista on tullut joillekin rahantienauspaikkoja ja kirppiksien alkuperäinen idea on täysin unohtunut.

Jos huomaan, että myyjä yrittää pyytää jotain 60 - 80 % vastaavan uuden hinnasta, saa se pöytä jäädä loppuunkatsomatta.

Itsellä on ensi kuun alusta menossa kirppispöydälle mm. naisten vaatteita (eivät mahdu enää päälle tai muuten en pidä niistä, en ole käyttänyt vuosiin) 0,5 - 2 ?, lehtiä 0,4 ?/ kpl, rihkamakoruja (käyttämättömiä) 0,5 - 1 ?.
Tarkoitus olisi, ettei minun tarvitsisi tuoda mitään sieltä takaisin, koska nimenomaan haluan päästä niistä eroon ja toivon, että joku saisi tehdä hyviä löytöjä itselleen.

Mitä pahaa siinä on jos joku haluaa tienata???

Yhteistyössä