(kirpparilta) Mikä tämä on? Liittyykö jotenkin uskontoon? KUVA

Se on vain taulu. Jos sen ulkonäkö miellyttää, niin laita seinälle.

Mulla on kotona Buddha & taulut joissa lukee Allah ja Mohammed. Vielä ei oo salama iskenyt taivaasta niskaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja voivita:
Alkuperäinen kirjoittaja haluaisin:
Haluaisin huomauttaa, että buddhalaisuus vaikka kieltääkin olevansa ns. uskonto, niin siinä on uskonnollisuutta kyllä. Esim. mietelauseessakin on sana MIND vaikka sen voisi normaalisti jättää pois, mutta koska buddhalaisuuteen siis liittyy juurikin mietiskely ja "mielen tyhjentäminen"(=monien kristittyjen mielestä mielen tyhjentäminen altistaa pahoille hengille yms) ja mietelauseessa on ilmaus "concentrate THE MIND.." En siis laittaisi välttämättä.

OIKEESTI? Niin, paljon parempi tyhjentää mieli viinalla ja nollata pää kuin vaikka mietiskellä omaa elämää ja tehtyjä tekoja.

Ei. Mutta kristittyjen mielestä on huono homma tyhjentää mieli (kuten myös väärin ryypätä, ju nou?) koska se altistaa jollekin pahalle. Näin olen kuullut, mutta en siis ajattele noin. Sanoin vaan mitä olen kuullut, ilmeisesti muutamat ymmärsivät väärin puheeni.

Lisäys: jos tuo ajatus miellyttää niin onhan Raamatussakin Jeesuksen kehotus olla huolehtimatta tulevasta päivästä... kullekin päivälle riittää oma huolensa. (ei toki tarkoita vastuuttomuutta)

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Lisäys: jos tuo ajatus miellyttää niin onhan Raamatussakin Jeesuksen kehotus olla huolehtimatta tulevasta päivästä... kullekin päivälle riittää oma huolensa. (ei toki tarkoita vastuuttomuutta)

Tuo on hyvä pointti, eli sama miete vain eri sanoin. Vaikka tauluun onkin eksynyt ehkä katu-uskottavampi/muodikkaampi lähde (=Buddha), se ei tarkoita, että lause olisi kristittyjen näkemyksen vastainen. =) Huoletta seinälle siis, kun sisustukseen kerran sopii.

vaikka lause olisi uskonnollinen, mut itse ei tunnusta ko uskontoa niin eihän se silloin loukkaa omaa uskontoa..

eihän raamatussa kielletä kuuntelemasta muita, vaan käsketään pitää vain yhtä Jumalaa ;)

Buddhalaisuus on filosofia, ei uskonto. Onhan siinä myös uskonnollisia piirteitä, mutta ap:n teksti taulussa ei minkään lajin fundamentalismiin liity. ;)

Viisas ohje, Suomessa sanottaisiin "Lakkaa haihattelemasta tulevaa, älä märehdi mennyttä ja keskity tähän hetkeen" :D

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Buddhalaisuus on filosofia, ei uskonto. Onhan siinä myös uskonnollisia piirteitä, mutta ap:n teksti taulussa ei minkään lajin fundamentalismiin liity. ;)

Perimmäinen totuus (eli wikipedia) sanoo näin:
Buddhalaisuus on Siddhartha Gautaman opetuksiin perustuva oppi ja uskonto.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Buddhalaisuus

Ymmärrän ap miksi mietit asiaa. Itse en ehkä laittaisi, kun en tunne mitä toi kuva tai symboli oikeastaan tarkottaa? Onko siinä P-kirjain joka näyttää puulta.

Muiden kuin kristittyjen uskovien voi vaan olla vaikea käsittää, mikset laittaisi tota taulua seinään. Itse uskon myös pahoihin voimiin ja niiden vaikutukseen jos tehdään tiettyjä valintoja. Ei niin ettäkö tosta taulusta nyt joku paha henki hyökkäis, mutta jos se asia kerran vaivaa ja mietityttää niin on parempi jättää laittamatta.

Vai viittaako toi P vaan sanaa present? Ehkä tää taulu ei kuitenkaan oo tehty uskonnollisessa tai elämänkatsomuksellisessa hengessä. Katsoin nyt siis kuvaa uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Että voin lätkästä tuon seinään ihan hyvin mielin? Ilman että tuon budhalaisuutta kotiimme, tai manaan omaa uskontoamme. Mä olen niin seiväs näissä asioissa :headwall:

voi äly....
joo et varmaan voi laittaa hei.

Alkuperäinen kirjoittaja kj taas:
Vai viittaako toi P vaan sanaa present? Ehkä tää taulu ei kuitenkaan oo tehty uskonnollisessa tai elämänkatsomuksellisessa hengessä. Katsoin nyt siis kuvaa uudestaan.

tuo kuva viittaa keskiaikaiseen kristittyyn kirjanmaalaustaiteeseen, mm. Kellsin kirjan yhteen kuuluisaan sivuun. Tarkennuksena siis, että Kristittyjen munkkien irlantilaiseen taiteeseen. Joku on lätkäissyt alle yleismaailmallisen viisauden.

Yhteistyössä