Kirpparin otetaan vastaan -palstan ilmoittelijoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omillaan toimeen tulevaksi opetettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omillaan toimeen tulevaksi opetettu

Vieras
Onko Suomessa tosiaan noin paljon sellaisia, jotka hankkivat lapsia vaikka eivät pysty heitä taloudellisesti huoltamaan? Tai joiden perheet ja suvut eivät auta, niin että vaatteita ja vaikka mitä huonekaluja ja tarvikkeita pyydetään, jopa suorastaan VAADITAAN ilmaiseksi muilta, tuntemattomiltakin? Ei silti etteikö niin saisi tehdä, tuntuu vaan, että joissakin niistä kyselyistä on kovin vaativa ja pakottava sävy... Eikä voi olla ihmettelemättä, miksi pitää hankkia MONTA lasta, jos ei ole rahkeita itse huoltaa.... Kummastuttaako muita?

Elämän tilanteet toki vaihtelevat ja yllätyksiä voi tulla (kaksoset yhden sijaan, työttömyys, sairaus). Mutta persaukisena hankkia tietoisesti valtava mukulalauma, en ymmärrä sitä.

kyllä kummastuttaa.. Jos ei muuten ole varaa vaatteita hommata niin voi mennä kierrätyskeskukseen ja hakea sieltä vaatepussin 5e (tuolla saa ison säkin vaatteita) ja kirppikselle.
En mä ainakaan kehtaisi lähteä tuntemattomilta mitään pyytelemään... Ja meidän perhe (2aikuista+3lasta) on todellakin pärjännyt monta pahaa paikkaa (esim. puolivuotta niin että minä olen kotihoidontuella ja mies on tuloton) ja silti ollaan pärjätty ilman että on pitänyt keltään tavaroita ilmaiseksi ruikuttaa!!!

No mä en nää tuota "otetaan vastaan" -palstaa mitenkään huonona. Itselläni on paljon tavaraa, joka on täysin käyttökelpoista ja josta vielä joku voisi saada iloa, mutta itse en jaksaisi niitä ryhtyä myymään tms. En kyllä tuon palstan kautta ole lahjoituksia tehnyt, mutta just annoin tuttavan tuttavan perheelle, jossa äiti on sairastunut syöpään ison pahvilaatikollisen vauvan vaatteita. Ja olen itse tosi tyytyväinen, kun vaatteet menivät käyttöön ja poistuivat meidän nurkista pölyyntymästä.

Niin, ei siksi etteikö kysyä voisi, jos vaikka kysyntä ja tarjonta kohtaa, jos vaan yhtä tai kahta juttua tarvitsisi, mutta kun jotkut kyselevät maksutta suurinpiirtein koko kodin tai ainakin lastenhuoneen kalustusta, lisäksi vaunuja ja kaikkia vaatteita... Että itse hankkii vaan ne vauvat...

Tuo että listataan kaikki mahdollinen taulutelkkarista kuntoilulaitteisiin ja vaaditaan että pitäisi olla priimaa laatukamaa niin huh huh...jotain rajaa sentään. Siellähän on pyörinyt se yksi tyyppi joka kerjää isolle lapsiperheelle kamaa ja myy niitä sitten huutonetissä kalliilla. Omiani en ole vielä nähnyt myynnissä siellä mutta toisaalta ilmoituksen luonne ratkaisee sen lahjoitanko...asian kun voi esittää monella tapaa. Hyökkäävät ja vaativat jäävät huomiotta.

Mulla on ainakin paljon tavaraa jotka mielellään anna eteenpäin, osan olen itsekin saanut joten tasan en niitä lähde myymään ja mä en jaksa hinnoitella mitään 1e tavaroita ja viedä niitä kirppikselle, sit käydä siivoomassa ja lopuks vielä tuoda osa takaisin x:

Joten mä annan mielellään eteenpäin varsinkin jos joku tulee täältä hakemaan eikä mun tartte tehdä mitään, ihan sama mitä niille sen jälkeen tapahtuu tai onko joku niin köyhä ettei pysty itse hankkimaan.

no mie tiiän yhen tappauksen joka juuri niin tekee, hankkii lapsia että pääsee edes minimiäitiyspäivärahalle... ja tuleehan ne elarit ja lapsilisät ja sossusta tukea... akka on kohta kolmenkymmenen, ei koulutusta (koulu jäi kesken ku ei ollu mahollisuutta kulkea koulussa ku ei ollu rahaa...), ei töitä eikä ukkoa (enää) mutta niitä lapsia vaan jaksetaan tehä...

sori nyt vaan kaikille mutta miun mielestä sillon on päässä vikaa.

sitäkö se tarkoittaa? mä luulin että se on tarkoitettu että jos jollain on heittää pois kamaa voi antaa vaikka jollekki joka tarvii.. mut ilmeisesti olen väärässä se onkin pummien ja köyhien idioottejen ilmoitustaulu.
hyvä tietää.

Voisikohan sinne laittaa pysyvänä ilmona jonkun varoituksen lahjoituksena saamiensa vaatteiden yms. tukkujälleenmyyntiä harjoittavista nikeistä? Harmi, että hyvään tarkoitukseen perustettua palstaa käytetään väärin.

Minusta tosi hyvä idea tuo palsta.Voi antaa,jos on turhaa kamaa, ettei mee roskiin.kenenkään oo pakko mennä antamaan jos ei halua.

Ihme, että joittenkin pitää millä ilveellä tahansa saada tuntea ylemmyyttä kanssaihmisiä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Joo ja sattuipa silmään eräskin joka ruinaa vaatetta itselleen, ja samalla tyypillä on myynnissä samankokoista vaatetta...

Kuka kuka? Itse olen joskus ajatellut lahjoittaa, mutta jos on tuollaisia niinmietimpä toiseen kertaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Minusta tosi hyvä idea tuo palsta.Voi antaa,jos on turhaa kamaa, ettei mee roskiin.kenenkään oo pakko mennä antamaan jos ei halua.

Ihme, että joittenkin pitää millä ilveellä tahansa saada tuntea ylemmyyttä kanssaihmisiä kohtaan.

Se koira älähtää jne... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se on:
Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:

Se koira älähtää jne... ;)

just. mä en ainakaan jaksa enää laittaa kaikkea huutikseen, musta on kiva että pääsee ihan ylimmäräisestä tavarasta vaan eroon. käyttökelpoista tavaraa en tosiaan laita roskiin, mutta siinä myymissä on iso homma.

Musta palstan idea on hyvä ja on hienoa että löytyy ihmisiä jotka haluavat auttaa. Tosin paikka ei ole oikea niille, jotka eivät tosissaan apua tarvitse ja pistävät kamat myyntiin.

Itse vastasin joskus johonkin ilmoitukseen, missä kaivattiin vauvanvaatteita. Mulla oli kokonaisuudessaan esikoisen äitiyspakkaus, mutta se ei kelvannut kun ei kuulema kukaan kehtaa käyttää ä-pakkauksen vaatteita :/

Pakko myöntää, että joskus ihmetyttää. :ashamed: Siis kyllä mä ymmärrän että joskus voi olla tiukilla ja tarvitsee apua. Mutta kun se alkaa mennä systemaattiseksi, siis tuo "avun pyytäminen", samalla ihmisellä jatkuvasti ilmoituksia joissa hakee mitä erinäisempiä tavaroita, niin se menee vähän yli hilseen. Itsellä kun on ollut irl sellaisia tuttavia, jotka ovat jättäneet asioita sen varaan, että muilta (hyväuskoisilta) saa kyllä sitä ja tätä tavaraa. Sitten niiden omien rahojensa kanssa ei tarvitse niin nuukailla.

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Itse vastasin joskus johonkin ilmoitukseen, missä kaivattiin vauvanvaatteita. Mulla oli kokonaisuudessaan esikoisen äitiyspakkaus, mutta se ei kelvannut kun ei kuulema kukaan kehtaa käyttää ä-pakkauksen vaatteita :/

No just. Eipä tainnu sit ihan "oikeesti" tarvis ollakaan. :/

Yhteistyössä