Kirppistelijat hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ensi viikolla pitäisi viedä iso läjä tavaraa kirpparille, enkä ole ennen ollut... Ja neuvoja kaipaan:

Paitaa, housua, sukkaa yms on niin valtavasti, että en oikein tiedä, miten niitä sinne kannattaisi asettaa myyntiin. Mitäs mieltä olette semmoisesta, jos sinne laittaisi penkomislaareja ja viereen pusseja, pussin saa täyttää laareista, maksaa 5e. Oisko ihan kuolleena syntynyt ajatus? Jos käyttäisi sellaisia kappojen hedelmäpussien tapaisia pusseja, niin pussiin mahtuisi varmaan 4-6 paitaa/housua/mekkoa ja sukkia toki enemmän... Ostaisitko, vaatteissa merkkejä laidasta laitaan (ciraf, h&m, marimekko...)?

Ja sitten on iso kasa myös ulkoiluasuja (haalareita ja 2-osaisia settejä). Esim. hyvin säilynyt Cirafin kaksiosainen toppapuku ja välikausipuku ja kolmella käyttäjällä kulunut ReimaTec-toppapuku... Minkälainen hintahaarukka on niille sopiva.

Menevätkö imetyspaidat kaupaksi kirppiksellä? Minkälaista hintaa kannattaisi laittaa Boobin lyhythihaisille, pitkähihaisille ja warmer-paidoille. Koko XL, vaikuttaneeko menekkiin?

On myös yksi käytetty Tintun Lumipeikko-hattu. Millähän hinnalla menisi, vai kannattaisiko mieluummin laittaa huutikseen?

Ja leluja ja kirjoja... minkälaisia hintoja? Löytyy mm. puinen nuppipalapeli, pallohakka ja palikkalaatikon idealla toimiva puinen vekotin. Pienimpien kirjoja myös läjä.

Kiitokset jo etukäteen, jos jaksatte vastata.

Chef shoppaa osa 2

Tuolla vinkkejä myyntiin... "Miten Chef myy?" kohtaan olen rustannut siitä sanan, jos toisenkin.

Mä henkilökohtaisesti en koskaan tongi mitään pusseja tai myttyjä, sillä ne sisältää yleensä niitä tahravaatteita, joita ei ole laitettu tahrojensa vuoksi esiin, vaan esiin on laitettu ne parempikuntoiset vaatteet. Ja vaikka ne olisikin ehjiä, niin en vaan jaksa nähdä sitä vaivaa että kykin perse pystyssä jonkun mytyn edessä :D

Mutta oletko menossa siis itse myymään, vai vietkö hyllykirppikselle? Hyllykirppiksillä ei välttämättä toimi noi pussit...joku pitkäkyntinen kun voi laittaa sinne pussiin sitten mitä tahansa. Siis vaikka jotain kalliimpaa, erikseen hinnoiteltua. Jos myyt itse, niin sitten on varmaan ihan ok.

Nuppipalapelit 1-2€, kirjat 1-3€.

Ostan vaatteita ihan laidasta laitaan ja mieluiten yksitellen, en säkeissä :D

Normi sisävaatteet 1-5€ ja ulkoiluvehkeet sit kalliimmalla. Jo käytetyistä ulkovaatteista en pyytäis montaa euroa, jos on jo kovasti kuluneet... Kirjoista oon maksanu (lasten) 1-3€ ja aikusten n. 5€.

Kiva, Chef eksyi tänne! Sun blogiasi olenkin vähän kurkkinut! Hyllykirppis kyseessä. Arveluttaa vaan toi laputushommakin, kun tavaraa on niin paljon... että jaksaako kaikkea laputtaa. Ja niistä varmaan kuitenkin pitää laittaa jotkut "pengontalaarit", et saa siihen pöydälle edes mahtumaan... Mut toisaalta vähän noin olinkin miettinyt, ett sitten taas ei kukaan välttämättä jaksa penkoa :-(

[QUOTE="aapee";22934710]Kiva, Chef eksyi tänne! Sun blogiasi olenkin vähän kurkkinut! Hyllykirppis kyseessä. Arveluttaa vaan toi laputushommakin, kun tavaraa on niin paljon... että jaksaako kaikkea laputtaa. Ja niistä varmaan kuitenkin pitää laittaa jotkut "pengontalaarit", et saa siihen pöydälle edes mahtumaan... Mut toisaalta vähän noin olinkin miettinyt, ett sitten taas ei kukaan välttämättä jaksa penkoa :-([/QUOTE]

Älä täytä loosia liikaa, sillä se ei vedä ostajia puoleensa. Ota ennemmin vaikka muutama viikko pidempi myyntiaika ja vie tavaraa pikkuhiljaa, jos sitä on ehtinyt kerääntyä. Näin riittää että hinnoittelet niitä vaatteita sitä mukaa, kun viet myyntiin.

Mitä enempi on vaatetta henkareilla, eikä pöydillä, sitä siistimpänä ja vetävämpänä loosi pysyy. Paitsi KCL:ässä...siellä ei pysy näemmä siistinä vaikka liimais tuotteet paikoilleen :kieh:

Yhteistyössä