kirvely, kuumotus, kipu yhdynnässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen.

Vieras
mistä voisi johtua kivelyä, kuumotus ja kipu yhdynnässä. Nyt kun olen aloittanut pillerit, on minulle tullut näitä vaivoja: kuivuus, kirvelyä yhdynnässä ja yhdynnän jälkeen. Kutina ( ei ole hiiva, koska ei tule niitä kokkareisia valkovuotoja ) ja kuumotus yhdynnässä ( sattuu kun mies menee sisään ja tuntuu, että tulisisellä kepillä tehtäisiin asia ). en ole voinut nauttia kyseisestä asiasta nyt puoleen vuoteen näiden takia.
Ensin alkoi alavatsan kipu joissakin asennoissa ( kun olen päällä ja nousen suoraksi, niin sattuu alavatsaan kun liikun, samoin kun mies on takana ).
Ja nyt kuvaan astunut nämä muut asiat.
Mistä voisi johtua?

Voi olla, että kun et kostu kunnolla ja kun miehesi työntyy sisään, saat jonkinlaisia haavoja/hankaumia, jotka sitten seuraavassa yhdynnässä tuntuvat ikäviltä. Keskustele lääkärisi kanssa näistä oireista ja kysy auttaisiko pilleri-merkin vaihto asiaa. Siihen asti kannattaa kokeillä liukuvoidetta, jos se helpottaisi asiaa. Mutta mene ihmeessä keskustelmaan lääkärin tai gynekologin kanssa asiasta. Eihän noin voi elää. Rohkaise vaan mielesin :)

Mulla oli sama ongelma, eli pillerit kuivatti limakalvot.

Vaihdettiin pillerit Harmonettiin. Lääkäri sanoi, että niitä usein annetaan naisille, jotka kärsivät haluttomuudesta (sitä kautta kuivuudesta). Itsellä siis ei kuitenkaan kyse todellakaan ollut haluttomuudesta, mutta pillerin vaihto todellakin auttoi.

Nyt on sitten todella "kosteat paikat", joskus vähän liikaakin, mutta eipä ole enää mitään kipuja. Itseä muuten pelottivan nuo alavatsakivut yhdynnän jälkeen, mutta ne olivat vain siis osaseuraus kuivuneista paikoista -> haavaumista-> kipu.

Oletko käynyt gynellä valittelemassa asiaa? Mulla oli parisen vuotta sitten hieman samanlainen tilanne, eli muuten ei mitään ongelmaa alapaään kanssa, mutta yhdyntä sattui aivan kamalasti. Juuri tuota alavatsan kipua ja tunnetta että veitsellä/tulisella tikulla sörkittäisiin, vaikka kostuinkin ihan normaalisti.

Aikani asiaa kärsittyäni marssin gynelle ja selvisi, että mulla oli jokin tulehdus meneillään, vaikkei siis ollut mitään poikkeuksellista vuotoa, saati sitten hajuja. Sain kymmenen päivän hevoskuurin jotain antibioottia ja vaiva katosi sen siliän tien.

Eli mars gynelle, josko sullakin olisi sama vaiva menossa!

Ei tuollainen ole normaalia. Kokeile liukuvoidetta, ihan öljyä, jopa vauvaöljy voi auttaa. Sitä pitää sitten käyttää todella reilusti ja lisätä kesken yhdynnän.Siihen tottuu.

Liukuvoiteet käyttöön, niin emättimesi kostuu riittävästi.

Sinulla voi olla hiiva ilman kokkareista valkovuotoakin, mutta se selviää lääkärillä.

Joku tulehdus voi olla taustalla.

Peseydy yhdynnän jälkeen ja katso hyvässä valossa peilin kanssa näkyykö haavaumia (tai pyydä miestä katsomaan). Mulla meni jokin aika sitten yhdynnässä aina emättimen aukon takareunasta limakalvo rikki - siinä oli oikein paha haavauma, joka kirveli jonkin aikaa vielä yhdynnän jälkeenkin.

Kondomien kanssa liukuvoidetta oli kyllä käytetty ennenkin, mutta nyt liukkaria laitetaan enemmän ja aloitetaan varovasti sellaisella asennolla, ettei tuo limakalvo repeydy.

Itse sanoisin että tuo on joku tulehdus... ehk lievä sellainen koska tuntuu vain silloin kun olet yhdynnässä..eli kun tulee "ärsytystä" ko. alueelle...

Toisekseen, onko miehelläs kookas kyrpä? Varsinkin noissa mainitsemissasi aasennoissa hän työntyyjuuri kaikista syvimmälle, eli tuleeko vaan pohja vastaan?

Hei,

on useita juttuja näköjään, jotka voivat auttaa sinua. Henk.kohtaisesti ongelmani samantapainen mutta tiedän kärsiväni kuivista limakalvoista. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja osaksi sen takia myös alapää kuivuu ja joskus tulee haavaumia. Muuten älä pahenna tilannetta käyttämällä esim. stringejä, kuten itse tein. Apteekista saa Ceridal Intime nimistä voidetta, hinta alle 10 €. Kärsitkö myös nenän kuivumisesta? Mulla ilmastointi pahentaa sitäkin ja siihen on myös tällä Ceridalilla geelimäisempi voide.

Eikö Papa-näytteessä pitäisi näkyä kaikki mahdollinen? Itse kävin otattamassa näytteen ja siinä ei ollut mitään, mutta minulla on myös vastaavia oireita. Joskus tuntuvat pahemmin ja joskus lievemmin. Apuvinkkejä otetaan vastaan!

mäki aloitin noi e-pillerit hetki sitten ja nyt viimme yhdynnässä teki yhdyntä hieman kipeää, mitä ei yleensä ole ja sitten tuli myös verta ja nyt illalla on vielä emätin vähän arka....johtuuko vaan e-pillereistä vai mitä tää on? ei oikeen mukavaa.....yhyy