Kissa ei ole mikään sisäeläin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin on!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin on!

Vieras
Voi että mua säälittää ns. sisäkissat :(
Ne elävät täysin oman luonteensa ja tarpeidensa vastaista elämää. Kissa ei ole mikään koira eikä sitä pidä kuljettaa hihnassa/ pitää narussa kiinni! Kissa ei ole myöskään mikään hamsteri, joten häkkiulkoilu on idioottimaista touhua! Mitä se siitä muka saa?

Ei koiraakaan ulkoiluteta häkissä, miksi kissoja?? Kissan luontainen reviirikin on paljon suurempi kuin koiran.

Sisäkissoilla on parhaassa tapauksessa toinen yhtä onneton kissa kaverina, pahimmillaan joitain säälittäviä leluhiiriä olohuoneen nurkassa pyörimässä, jotka eivät koskaan milloinkaan voi saavuttaa sitä tarvetta jonka kissa vaatii elääkseen normaalia ja luontaista kissan elämää!

Kissa on ollut oman tiensä kulkija vuosituhansia, se ei ole "kesyyntynyt" kuten koira. Aina toitotetaan joka paikassa, että elämillä pitäisi olla mahdollisuus sille luontaiseen elämään, mutta tämä ei ikävä kyllä monien kissojen kohdalla toteudu.

Kissoja ei pidä päästää vapaana ulkoilemaan isojen teiden lähettyville, lasten hiekkalaatikoille, taajama- alueisiin jne., joten kissoja ei pidä sinne ottaa.
Kissat kuuluvat maaseudulle, jossa ne saavat viettää mukavia kissanpäiviä hiirestäen ja uunin pankolla maaten ketään häiritsemättä.
Sisäkissan omistajat ovat itsekkäitä p*skiaisia, jotka ajattelevat vai itseään!

Pöh, meidän yksi kissa oli ulkona maalla mutta se muutti sitten meille kun ei uskaltanut olla siellä ulkona...
Ja toinen kisu ulkoili siihen asti kun joku nupopää ampui sitä ilmakiväärillä. Ja kolmas ei ikinä edes mene ulos vaikka ovet olis auki.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kissa ei kuulu Suomen luonnonvaraisiin eläimiinkään.

No ei muuten kuulu kuusipeurakaan eikä fasaani muunmuassa! Ja silti niitä ei vainota! Ja eihän se sitä tarkoita että jos kissa pääsee ulkoilemaan vapaasti, se olisi heitteillä eikä saisi ruokaa tai suojaa! vai kuluuko se maaperä siitä että kissa siinä kävelee?

Alkuperäinen kirjoittaja tintsku1:
onneks meidän sisäkissat on tosi tyytyväisiä elämäänsä. =)

Paitsi että voisivat olla vielä tyytyväisempiäkin...
No joo, me asuttiin vuosi kerrostalossa rakennusaikana ennekuin muutettiin tänne. Kissoilla oli aktiviteettia, mutta ei ne siitä jaksaneet kauaa iloita. Parvekkeella näki miten niiden sydäntä oikein särki kun ei päässyt hiirestämään. Kissat näytti kuitenkin näennäisesti tyytyväiseltä, mutta näin jälkikäteen kun miettii, ne oli aika flegmaattisisa, söi ja nukkui.
Nyt kun ne nukkuu ne on oikeasti väsyneitä ja toisinaan seuraan niitä tuossa pihalla kun kirmaavat; hirveetä vauhtia puuhun ja alas ja toiseen puuhun, ajavat toisiaan takaa, vaanivat heinikossa, makaavat aurinkoisella kivellä, tähystelevät puupinon päällä, hiirestävät jne. Ovat todellakin elementissään.
Ei sisäkissa voi elää niin.
Kuitenkaan.

Ei kaikki kissat edes halua olla ulkona. Mun edesmennyt vanha herrani oli juuri tällainen. Oli saanut esnin sen nk vapaan elämän, mutta kun viimein eläinsuojeluyhdistyksen kautta mulle päätyi, ei suostunut menemään ulos enää ollenkaan. Oli onnellinen siitä, että viimeinkin sai olla ihan rauhassa ilman sen paremmin luuonnon kuin ihmisenkään aiheuttamia uhkia. 18 vuotta se mulla oli...siihen asti, kun kutsui sateenkaarisilta.

Kun seuraavan kerran otan kissoja, otan juuri näitä "vapaan kasvatuksen" saaneita.

Voin väittää että nuo on tuhat kertaa onnellisempia täällä sisällä virikkeineen ja ruokineen, kun tuolla betoniviidakossa, isossa pahassa maailmassa autojen seassa! Eivät edes kaipaa ulos, enkä päästänyt ulos vaikka asuttiin metsänkeskellä omakotitalossa(jossa taas eivät olisi pärjänneet edes puolta tuntia, koska metsässä oli petoeläimiä)

Minä olen pääsääntöisesti itsekäs paskiainen. Harvoin teen mitään niinkin jaloa, että tekisin sen pyyteettömästi toisen hyväksi ja paskiaista minusta löytyy sen verran, että saan joskus jonkun ärtymään itseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on!:
Ne elävät täysin oman luonteensa ja tarpeidensa vastaista elämää. Kissa ei ole mikään koira eikä sitä pidä kuljettaa hihnassa/ pitää narussa kiinni! Kissa ei ole myöskään mikään hamsteri, joten häkkiulkoilu on idioottimaista touhua! Mitä se siitä muka saa?

Ei koiraakaan ulkoiluteta häkissä, miksi kissoja?? Kissan luontainen reviirikin on paljon suurempi kuin koiran.

Sisäkissoilla on parhaassa tapauksessa toinen yhtä onneton kissa kaverina, pahimmillaan joitain säälittäviä leluhiiriä olohuoneen nurkassa pyörimässä, jotka eivät koskaan milloinkaan voi saavuttaa sitä tarvetta jonka kissa vaatii elääkseen normaalia ja luontaista kissan elämää!

Kissa on ollut oman tiensä kulkija vuosituhansia, se ei ole "kesyyntynyt" kuten koira. Aina toitotetaan joka paikassa, että elämillä pitäisi olla mahdollisuus sille luontaiseen elämään, mutta tämä ei ikävä kyllä monien kissojen kohdalla toteudu.

Kissoja ei pidä päästää vapaana ulkoilemaan isojen teiden lähettyville, lasten hiekkalaatikoille, taajama- alueisiin jne., joten kissoja ei pidä sinne ottaa.
Kissat kuuluvat maaseudulle, jossa ne saavat viettää mukavia kissanpäiviä hiirestäen ja uunin pankolla maaten ketään häiritsemättä.

voi meidän sisämirri raukkoja, asuvat maalla mutteivat pääse ilman hihnoja ulos....kun jäisivät heti auton alle. ei se maalla asuminen mirrejä autuaaksi tee!!!!
voi koira raukkoja kun eivät saa vapaasti juosta niinkuin sukulaisensa sudet, tai siat kuin villisiat.....
ja voi harmi kun me immeiset emme saa alasti juosta pitkin mäkiä kuin esi-isämme...no joo...

Olis kissatalot vielä enemmän täynnä, jos kriteerinä olis "maalaiselämä" :laugh:

Ihan kiva jos ne maalla elävät kissat on tyytyväisiä(kun ei paremmasta tiedä ;) ) elämäänsä, mutta eipä ne oikein lemmikkejä ole.. Jos kissa katoaa suuremman suuhun, ollaan vaan hällä väliä ja pentuja tulee navetasta lisää...

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Olis kissatalot vielä enemmän täynnä, jos kriteerinä olis "maalaiselämä" :laugh:

Ihan kiva jos ne maalla elävät kissat on tyytyväisiä(kun ei paremmasta tiedä ;) ) elämäänsä, mutta eipä ne oikein lemmikkejä ole.. Jos kissa katoaa suuremman suuhun, ollaan vaan hällä väliä ja pentuja tulee navetasta lisää...

vai saavat kissat viettää kissanpäiviä maalla...navettakissat asuvat navetassa puolivilleinä, ja kyllä ne maalaiskissatkin kuolevat auton alle, traktorin alle, susi tai naapurin rakki syö...aika raadollista elämää olen niitten nähnyt viettävän. kissa on minusta aika mukavuus-eläin ja varmasti osaa nauttia lokoisasta sisäelämästä patterin vieressä ja paljon virikkeitä ympärillään...

No ei kaikki maalaiskissat mitään navettakissoja ole! Ja nekin ns. navettakissat jotka minä tiedän, ovat täysin kesyjä, saavat tulla tupaankin koska haluavat, saavat muutakin ruokaa kuin itsepyydystämät.
On valitettavasti näitä idiootteja myöskin, jotka kuvittelevat kissan elävän omavaraisella ravinnolla ilman hoivaa, mutta mä en nyt puhunutkaan niistä.
Vaan siitä, että toiset kissaparat ei pääse ulos viettämään elämää mikä niille kuuluu!

Ja sinä joka ulkolutat kissojasi narussa maalla, HANKI KOIRA!!

Oon kyllä samaa mieltä ettei kissa ole sisäeläin. Mutta oon myös sitä mieltä, että koira kerrostalossa. Nojoo. Saako se tarpeeksi liikuntaa kun sitä aamuin illoin kusettaa sen 5min? Näin monet tekee, mutta huom, ei kaikki!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on!:

voi meidän sisämirri raukkoja, asuvat maalla mutteivat pääse ilman hihnoja ulos....kun jäisivät heti auton alle. ei se maalla asuminen mirrejä autuaaksi tee!!!!
voi koira raukkoja kun eivät saa vapaasti juosta niinkuin sukulaisensa sudet, tai siat kuin villisiat.....
ja voi harmi kun me immeiset emme saa alasti juosta pitkin mäkiä kuin esi-isämme...no joo...

pÖH! Ihminen ja koira on muuttunut evoluution saatossa, kissa ei! kuten alussa sanoin, koira on kesyyntynyt, kissa edelleen oman tiensä kulkija.