kissa pirulainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellinoora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On teellä juuttaella ootoja kissoja. Eevät makkoo vuan tekövät ilikeöttään.On se meelläe kissä Seelim,makkoo sängy jalakopiässä yösä ja noosoo uamukermalle ku myö noostaan kahvinkeettoon.eekä tuo oo Arvo ja minun petielämöö häerinna,viimeksii olkohan se toessa laavantakkii iltana, män siks aekoo uunin piällä eekä ollu moksiskaa.Penskat meellä on jo niin suuria että häerihtövät toesella puolen mualimoo... muita immeesiä. No,eepä enempöö tästä aeheesta.

Oletteko kuulleet Linkolan ajatuksia kissoista?

Kissat ovat omasta mielestänikin vastenmielisiä, miten te kissanystävät voitte olla niin suvaistsemattomia niitä kohtaan, jotka näkevät kissat eri tavalla? Kissahan on petoeläin, joka nauttii uhrillaan leikkimisestä.

Ihminen on pahin peto mitä maa päällään kantaa. Ja kissa ei nauti uhrillaan leikkimisestä vaan kotikissoilla on jäänyt kehitys kesken, kun se ei pääse metsästämään ruokaansa. Emo kuitenkin opettaa vaistojensa mukaan pentuja pyydystämään hiiriä ym. Leikkimällä harjoitellaan metsästystä. Ihminen sitä vastoin todella nauttii muiden kärsimyksistä ja tekee pahaa tietoisesti.

Linkolasta viis, minusta nuo on täysiä kaheleita, jotka täällä haukkuvat kissan vihaajia.
He oikeasti luulee , että kissanvihaaja on ihminen, joka kulkee vain ympäriinsä vihaamassa eläimiä. Oikeasti luulen, että noita muutamaa provosoivaa ""tappakaa ne kissa"" juttua, mitä tänne on heitelty, niin ne jotka eivät pidä kissoista, eivät oikeastaan tee mitään muuta, kuin ovat hankkimatta kissaa, ja pysyvät erossa kissoista muutenkin.

Sitten taas ne vanhan kansan ihmiset, jotka vittuuntuvat kuseksimisesta tai jostain, ja ammuskelevat toisten kissoja, ovat ihan oma lukunsa. Eikä ne täällä ellipalstoilla keiku. Heidän päänsisältöään on jonkun teini-ikäisen turha arvailla, he ei siihen pysty, eikä mikään moralisointi tai muu pillitys heihin tehoa.

MInusta kuitenkin ne ihmiset, jotka alkaa hyppimään seinille joka kerta, kun joku sanoo kissoista jotain poikkipuolista, ovat niitä, joiden käsitys maailman järjestyksestä on päälaellaan.

Jos minun pitää valita, kumpi on pahempi hirviö, se joka tappaa pussilisen vastasyntyneitä kissanpentuja paljainkäsin, jotta ei ole koko kylä täynnä kissoja,, vai se, joka elättää muka-helläsydämisyyttään vanhaa kissaa tai koiraa, joka kärsii ja on tuskissaan, ja saanut jo tappotuomion lekurilta, niin ensimmäinen vaihtoehto on humaanimpoi kuin jälkimmäinen,

Näistä kahdesta pahempi surkimus on se , joka ei lopeta sairasta eläintä. Se kuuluu siihen samaan sairauteen, että ollaan nin helläsydämisiä ja rakastavia, että laitetaan eläin ihmisen edelle jopa tavallisessa huushollissa: Poikaystävä nukkukoon vaikka parvekkeella, kunhan kissa vaan saa tehdä mitä huvittaa.

Monissa kissanvihaajissakin löytyy moraalia ja elämän arvostusta enemmän, kuin näiden vollottajien ja vänkääjien joukossa yhteensä.

En tunne ketään, joka olisi kieltäytynyt kissansa/koiransa lopettamispiikistä siinä vaiheessa, kun eläinlääkäri sanoo, että nyt ei ole enää mitään tehtävissä ja eläin kärsii. Missä tällaisia muka on?

Ei-toivottujen kissanpentujen syntyminen on merkki kissan omistajan täydellisestä tyhmyydestä ja välinpitämättömyydestä. Ilmeisesti hän ei ole koskaan kuullut kukista ja mehiläisistä.

<<Ei-toivottujen kissanpentujen syntyminen on merkki kissan omistajan täydellisestä tyhmyydestä ja välinpitämättömyydestä. Ilmeisesti hän ei ole koskaan kuullut kukista ja mehiläisistä.<<

Ne , jotka ei osaa , ryhtyy usein opettajiksi.

oot niinku suoraan jostain ympäripyöreästä lehtiartikkelista, jossa valistetaan ihmisiä sieltä käsin, missä ei ole eletty päivääkään.

Kyllä vain on niin, että ei-toivottuja kissanpentuja ei syntyisi, jos kissojen omistajat pitäisivät kissoistaan huolta ja leikkauttaisivat ne. Välinpitämättömät ja itsekkäät ihmiset aiheuttavat eläimille tarpeetonta tuskaa ja kärsimystä. Toivoisin, että nämä idiootit saisivat joskus maistaa omaa lääkettään ja kituisivat muutaman viikon nälissään ja potkittuna. Ihminen on niiiiiin inhimillinen eläin, katsos.

IHMINEN JOKA PYSTYY TAPPAMAAN ELÄIMEN PALJAIN KÄSIN ON SADISTI JA TUNNE-ELÄMÄLTÄÄN KÖYHÄ PASKIAINEN, JOLLA EI OLE EMPATIAN TUNTEITA EDES IHMISIÄ KOHTAAN.
JOTEN HUMAANIMPAA VASTAUSTA TYPERÄÄN MERKITYKSETTÖMÄÄN VERTAUSKUVAASI EI OLE. JOS ET OIKEASTI PYTY PERUSTELEMAA KANTAASI NIIN ÄLÄ KIRJOITA MITÄÄN.

Mitä se sitten on, kun kissalta silvotaan pimppi, tai revitään munat pois.
Olisko itestä kiva, kun lyötäis piikki perseeseen, ja kun heräisit, olisit steriili?
Kyllä se muuttaa kissan luonnetta se leikkaaminen. Kollikissakin jää pienen nartun kokoiseksi.
Ratkaisu on se, että ei päästä kissoja ulos kiima-aikana, vaan laittaa ne esim. varastorakennukseen huutamaan.

MInähän sentään perustelen kantani, sinä, joka kirjoitat isoilla kirjaimilla, sensijaan vain VÄITÄT.
Kumpikohan voitti siis tämän väittelyn.
Yleensä käämit palavat noin pahasti vain sillä, joka on väärässä.

Lainaus:
IHMINEN JOKA PYSTYY TAPPAMAAN ELÄIMEN PALJAIN KÄSIN ON SADISTI JA TUNNE-ELÄMÄLTÄÄN KÖYHÄ PASKIAINEN, JOLLA EI OLE EMPATIAN TUNTEITA EDES IHMISIÄ KOHTAAN.

Minä en tuosta löytänyt perusteluja, vain toteamuksen. Löytääkö joku muu?
Myös eläinhullujen pitäisi voida perustella kantansa.
Muutenhan se menee samanlaiseksi kummitusjutuksi, kuin esim. uskovaisten ns. ""perustelut"", kaiki vain on, ja jos joku ei usko, niin on huono ihminen.

Kuule, ei olisi ihminen selviytynyt tänne asti historiassa, jos ei pysty tappamaan elukoita, joko paljainkäsin tarvittaessa, tai puukolla tai muuten.

Jos sinä haluat olla humaani, niin ole, joku muu tappaa ne eläimet sinunkin puolesta, ja menneitä sukupolvia saat kiittää, että olet edes hengissä, täällä kaupunkielämässä sievistelemässä.

Kyllä minun isoisäni veteli puukolla kurkun auki jouluporsaalta, hyvin oli siisti toimenpide, ei siinä eläinlääkäreitä elätetty, vaan perhettä.

Samoin minun mieheni katkoi kaulat ankkapesueelta kirveellä viimesyksynä, nopea homma, ja liha oli hyvää, kun ei ollut kidutetun eläimen sitkasta kudosta. MInä pidin kiinni ja ukko heilautti kirvestä.
Ei ankka edes tiennyt pelätä kohtaloaan, kun kesyjä olivat.
Tänä syksynä tapetaan uudet ankat, ja pannaan pakkaseen jouluateriaa varten.

Niin kissathan laitetaan jouluna paistiksi ja paljain käsinhän tappaminen on sama ku kirveellä huitaisu. Onnea vaan kissapaistiesi kanssa. hullu olet. En käsitä miten voit kannattaa kissojen paljain käsin tappamista. Niin paljain käsin. Siinä kulee tulee sitkasta lihaa ku kissa pelkää. Tuskin kissanomistaja kissaansa tappaisi.

""Jos minun pitää valita, kumpi on pahempi hirviö, se joka tappaa pussilisen vastasyntyneitä kissanpentuja paljainkäsin, jotta ei ole koko kylä täynnä kissoja,, vai se, joka elättää muka-helläsydämisyyttään vanhaa kissaa tai koiraa, joka kärsii ja on tuskissaan, ja saanut jo tappotuomion lekurilta, niin ensimmäinen vaihtoehto on humaanimpoi kuin jälkimmäinen,""

Ööh. Sairasta.

""Samoin minun mieheni katkoi kaulat ankkapesueelta kirveellä viimesyksynä, nopea homma, ja liha oli hyvää, kun ei ollut kidutetun eläimen sitkasta kudosta. MInä pidin kiinni ja ukko heilautti kirvestä.
Ei ankka edes tiennyt pelätä kohtaloaan, kun kesyjä olivat.
Tänä syksynä tapetaan uudet ankat, ja pannaan pakkaseen jouluateriaa varten.""

Liitin vain yhteen mitä kirjoitit. Kyse oli lähinnä kissojen paljain käsin tappamisesta. Sekoitit tähän ankkasi jotka täysin ilman oikeutusta joutuivat pataan. Ei tarvinnut pelätä kun olivat oppineet luottamaan. Siinä meni viattomilta eläimiltä elämä kun luottivat teihin. raukkaparat.
Mutta lähinnä tarkoitan että kissat jotka kuristetaan tai pahimmassa tapauksessa hukutetaan tajuavat tilanteen. he ehtivät pelätä koska kuolema tulee hitaasti. Keuhkoihin alkaa pistää ja pikkuhiljaa taju lähtee ja kuolema korjaa viattoman sielun pois.
Sinusta tämä toimenpide on humaani?
Ja kukaan kissanomistaja ei anna kissansa kärsiä vaan antaa eläilääkärin antaa piikin jossa eläin hiljalleen nukkuu pois. Ilman pelkoa omistajansa silitellessä niskaa ja lausuessa jäähyväiset.
Joten typerä vertauksesi oli tuulesta temmattu paskanjauhaus jolla luultavasti haet oikeutusta omalle murhanhimollesi kissojen vihaaja.
säälin ankkaparkojasi vaikka en lihan syömistä tuomitsekaan...

Niin, kuka nyt hukuttamisesta on puhunut.
Tarkoitan siis niskan vääntämistä nurin. Se on nopeaa.
Itse en ilkeä, jos ei ole pakko. Esim,kun emo ei imetä pentuja, ja ne huutavat nälissään, mitä niille pitäisi muka tehdä? Antaa kuolla nälkään hitaasti? Kuskata lekuriin kilometrien matka?

Pussilisesta puhuin, jotta määrä ehkä hahmottuisi.
Hukuttaminen on ihan eri asia. Silloinhan vesi tekee tappamisen ihmisen puolesta. Se ei ole rehtiä tappamista.

Ei myöskään ole hyvä repiä siipiä kärpäseltä yksitellen, vaan läimästä kerran kärpäslätkällä. Reilu meininki.

Jatkuva kiima narttukissalla aiheuttaa kohtutulehduksia. Pitäisi tuollaisten ihmisten ymmärtää olla ottamatta lemmikkiä, kun ei tiedä sen hyvinvoinnista alkeitakaan.

Et saa minua vakuuttuneeksi siitä, että oikeasti pidät muista eläimistä, tuskin ihmisistäkään. En usko, että kenenkään empatiakyky voisi olla noin selvästi rajoittunutta tiettyjä eläviä olentoja kohtaan. Uskos, että jos ihmisellä on normaalia empatiakykyä ja elämänmyönteisyyttä, se koskee kaikkia ihmisiä ja muita eläviä olentoja.

Mitä järkeä on kenenkään vihata pienempiä puolostuskyvyttömiä otuksia? Vihaako kukaan täysjärkinen ihminen esim. pikkulintuja tai jäniksiä? Jos minä sanoisin, että olen ORAVANVIHAAJA, niin kaikki pitäisivät minua varmaan sekopäänä - ja ihan syystäkin. Eri asia on se, että pelkää joitain elämiä esim. aikaisempien ikävien kokemuksien johdosta. Tai se, että oudoksuu joitain eläimiä, jos ei ole niinhin tottunut. Mutta että VIHAA, se on minusta hiukan yliampuvaa. Tekisi mieleni kysyä sellaiselta henkilöltä, että mikä sinun henkisessä kehityksessäsi on oikein mennyt pieleen?

Näköjään aihe on hiukan muuttunut tässä viikonlopun aikana....

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, olemme miehen kanssa keskustelleet ja yritämme ratkaista dilemman molempia tyydyttävällä tavalla. Ilmoitin etten tule hyväksymään kissan sulkemista makuuhuoneen ulkopuolelle, mutta aion pitää huolen ettei kissani enää tuhoa mitään. Mies oli kuulemma hermostunut niin paljon juuri siitä yllätyksestä, kun kissani yhtäkkiä oli pureksinut johdon poikki (eli otus ei ole tähän mennessä tuhonnut mitään edes vahingossa, eka kerta).

Olen myös ehdottanut että mikäli kissa on niin suuri ongelma suhteessamme, tulisi hänen miettiä onko mahdollista löytää kaltaiseni nainen ilman kissaa. Eli hän joko hyväksyy lemmikkini tai sitten ei.

Ja onhan tuosta kissasta se positiivinen puoli, ettei tarvitse miehen pelätä vauvakuumeen alkua. Minulle kun riittää vielä pitkälti tuo kissan paapominen ja helppous... ;)

Turha sinun on enää tosiasioita loivennella. Sinä olet kompromissitön luonne ja asetat kissan miehesi edelle. Huono ennuste teillä, eikä miehesi ole suurin syntipukki karuun lopputulokseen.

Ainoa valopilkku vänkäyksessäsi on, että ymmärrät sentään olla lisääntymättä.

Hyvä, että pääsitte jonkinlaiseen sopuun!
Me olemme kaksi kissaihmistä ja kissamme nukkuvat sängyssämme. Kumpikaan meistä ei siedä ihmisiä, jotka puhuvat kissoista edes leikillään rumasti.

Niin ja alkuunhan minä ne kissat hommasin ja mies suostui vaikka ei pahemmin kissoista välittänyt. Nyt nuo kaikki kolme ovat mieheni silmäteriä! Varmaankin siksi, että kissat ovat omineet hänet ""emokseen"" ja seuraavat kuin hai laivaa...

Paljonko teillä kissojanne ja koirianne lapsenkorvikkeena pitävillä on ikää? ""Kumpikaan meistä ei siedä ihmisiä, jotka puhuvat kissoita EDES LEIKILLÄÄN rumasti."" Hoh-hoijaa...

Ps. Onhan ihqun herkkää, kun poikakaveri (ei siis mies) on omittu emoksi!

Yhteistyössä