kissan elämän hinta on sit virallisesti 30e :( (IS)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras*

Vieras
Kissan ampumisesta 30 euron korvaus
28.9.2007 17:24
Naapurin kissan henki on 30 euron arvoinen. Summan joutui maksamaan kärköläläinen viisikymppinen mies korvauksena naapurin kissasta, jonka hän ampui pienoiskiväärillä.

Kissan omistanut nainen vaati korvauksena 400 euroa. Mies arvioi katin oikeaksi hinnaksi 30 euroa, jonka summan Lahden käräjäoikeus määräsi eilen maksettavaksi.

Kissan tappaminen tuli miehelle kuitenkin reilusti kalliimmaksi, sillä oikeus tuomitsi hänet haitanteosta 350 euron sakkoihin. Päiväsakkojen määräksi tuli 50 kappaletta.

Oikeudessa mies kertoi tarttuneensa pienoiskiväärin, koska naapurin kissa oli raapaissut häntä.

Mies kertoi olevansa tulehduksille herkkä ja poltti päreensä niin täydellisesti kissaan, että ampui sen omaan pihaansa.

Mies oli tunnistanut eläimen naapuritontilla asuvaksi kesyksi kissaksi. Kissan raapaisu ei aiheuttanut miehelle tulehdusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mutta mitä hittoa se katti teki sen miehen pihalla? :/
Niin, minäkään en hyväksy kissojen ulkoilua omikseen, koska aina löytyy joku joka tarttuu siihen ilmakivääriin tai koukkaa autolla että osuisi kissaan, tai laittaa ilotulitusraketin kissan persiiseen ja tulen siihen. Eikä kisu kuulu Suomen luontoon. Mutta silti, tuo sakko on liian pieni teon mielivaltaisuuteen nähden.

todella surullista että ihmiset ovat noin ääliöitä,kissa varmasti on ollut omistajilleen rakas.meidän pihallakin toisten kissoja ravaa,ei se ole meitä haitannut,päinvastoin!ja jos haittaisikin koskaan ei tuolla tavalla toimittaisi!

"Oikeudessa mies kertoi tarttuneensa pienoiskiväärin, koska naapurin kissa oli raapaissut häntä".

Mua jäi tämän asian tiimoilta eniten mietityttämään tämä lause. Voin tunnustaa että mä luulen tuon miehen yrittäneen satuttaa kissaa tai päästää sen hengiltä käyttäen käsiään.

Mitä tohon 30 ? hintaan tulee, niin kyllä mä katson kissan paljon arvokkaammaksi. Meillä ton katin ruokiin menee kuukaudessa jo ton verran.

Yhteistyössä