Kissan kastrointi mietityttää ja olen nyt selitystä vailla!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mysteeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mysteeri

Vieras
Selittäkää kun en ymmärrä?!

Meillä on kaksi leikattua poika kissaa.
Molemmat rotukissoja. Toiselta on poistettu kivekset, toisella on tallella ja molemmat siis kastroitu. Liittyykö tämä jotenkin siihen, että "palliton" kisu on lemmikkitasoinen ja "pallillinen" on näyttelytasoinen.

Rupesin vaan miettimään ja ihmettelemään moista.
 
=) Kastraatio luokka on kissoilla näyttelyssä. Mun käsityksen mukaan, sinne saa viedä sen pallittomankin kissan.
Ennen vaan on taidettu suosia tota pallittomuutta. Nykyään mun mielestä ne jätetään nykyään sitten mielummin paikalleen???
 
Selvä juttu.
Ja suuri kiitos vastanneille!

Aattelin jo että mua on huijattu, itse vein kissan operaatioon, paperissa lukee kastroitu ja pallit on tallella :)
Tämä toinen kissa tuli meille valmiiksi kastroituna ja siis pallittomana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
=) Kastraatio luokka on kissoilla näyttelyssä. Mun käsityksen mukaan, sinne saa viedä sen pallittomankin kissan.
Ennen vaan on taidettu suosia tota pallittomuutta. Nykyään mun mielestä ne jätetään nykyään sitten mielummin paikalleen???

Minkähän takia ne jätetään? Tuntuu jotenkin järjettömältä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Helpompi toimenpide kun napsastaan vaan putket poikki...
Koirillahan tuo pallittomuus vaikuttaa näyttelyssä.

Eikös se vasektomia nimenomaan ole vaikeampi (ainakin koiralla on) kun pitää mennä vatsanpeitteiden alle. Se pallien ottaminen nyt ei kumma homma ole.
 
Heh! No näin meidän eläinlääkäi sanoi kun kissaa siellä käytettiin... En sitten pitemmälle tuota ajatellut...
Varmasti kuitenkin olet oikeassa.
takoittikohan että on kissalle helpompi? Tiedä sitten...
 
Hei!Mulla on kohta yksivuotias uroskissa Pelastakaa kissat ry:stä.Olen tilannut hänelle kastraatioajan seuraavalle viikolle.Mietin vain,kun kisillä ei vaikuttaisi olevan "kasseja",vaikka pipeli onkin.Onko mahdollista,että hänet olisi kuitenkin leikattu,eikä muutenkaan uroskissan merkkejä,vaikka taloudessa kaksi muutakin kissiä.
 

Yhteistyössä