kissan ulkoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Mitä mieltä olette?
Monihan on sitä mieltä että kissan tulee saada ulkoilla irti, mutta esim. rotukissoja ei saa laskea vapaaksi.
Eikö siinä ole ristiriita vai mihin se perustuu?
Onko maatiaiskissa oikeutetumpi ulkoilemaan vapaana kuin rotukissa?

Mä en päästäis missään nimessä vapaaehtoisesti (maatiais)kissojani irrallaan ulos. En halua että jäävät auton alle tai niille tapahtuis mitään muutakaan pahaa.

Mun (maatias)kissa ei saa ulkoilla vapaasti syistä että a) pelkäisin että se jää auton alle, b) pelkäisinettä joku ampuu tai loukuttaa sen ja c) en halua menettää naapurisopua siksi että kissa kävis asioillaan naapurien pihalla tai hiekkalaatikolla, ja vaikkei pissailiskaan minnekään niin ei kaikki tykkää muiden kissoista omalla pihallaan.
Jos me asuttais jossain maalla missä ei olis naapureita eikä isoa tietä ihan vieressä niin kissa saiskin olla ulkona vapaana.

Mun (maatias)kissa ei saa ulkoilla vapaasti syistä että a) pelkäisin että se jää auton alle, b) pelkäisinettä joku ampuu tai loukuttaa sen ja c) en halua menettää naapurisopua siksi että kissa kävis asioillaan naapurien pihalla tai hiekkalaatikolla, ja vaikkei pissailiskaan minnekään niin ei kaikki tykkää muiden kissoista omalla pihallaan.
Jos me asuttais jossain maalla missä ei olis naapureita eikä isoa tietä ihan vieressä niin kissa saiskin olla ulkona vapaana.

KIITOS, olet todella fiksu kissanomistaja!

Minulla ei ole mitään kossija vastaan - syövät linnunpoikasia, muuta myös hiiriä yms. Räksänpoikaset sietääkin syödä.

Mutta mun mies ja lapset on todella allergisia kissalle ja siksi en niitä halua mun pihaan. Naapurin mamma taas suree kukkapenkkejään jotka kissa myllää.

Meillä kissat ulkoilee vapaasti ja tullee sitä tekkeenki, keskellä mettää asutaan, ehkä sen pari autoa päivässä mennee tuota tietä, ja neki on meijän omia, osataan varoa, tai postiauto, ajaa hiljaa, maitoauto, ajaa hiljaa..... En tiä rotukissoista mittään, eli en ossaa sanoa, minun mielestä kissalla ko kissalla on oikeus monenmoiseen, mut toivonpa että jokanen omistaja tosiaan ossaa arvioida sen onko turvallista mikäki....

Yhteistyössä