Kissoista ja laista - ajattelemisen aihetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NaRikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on yks hailee jos kissat on vapaana, jos eivät pissaa tai kakkaa mihinkään meidän hiekkalaatikkoon tms.

Mutta ikinä en raaskisi omaa kissaani (mulla ei ole kissaa, osittain tästä syystä) päästää vapaaksi, niin että se voisi jäädä auton alle tai jonkun idiootin kynsiin. Siispä... En ota kissaa. Koska en jaksa sitä valjaissa viedä tuntikausia päivässä, mulle sopii paremmin tuo koira, kun se lähtee mun kanssa ihan lenkillekin.

Mä olin vähän epäselvä, siis tuon ensimmäisen lauseen ei ollut tarkoitus halventaa lakia, vaan olen ehdottomasti sitä mieltä että laki on oikeassa tässä(kin) tapauksessa. Kukin huolehtikoon omista otuksistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mun mielestä kissan...ainakin perinteisen maatiaiskisun kuuluu saada liikkua vapaasti. Kissat kuuluukin mun mielestä maaseudulle, eikä suinkaan kaupunkialueelle.

Mites sit vaikka käyttölinjaiset koirat? Ulos vapaasti? Mun mielestä ei ole reilua, et kissan odotetaan pärjäävän vapaana luonnossa, kun se kerran on lemmikiksi otettu ja kasvatettu. Kesy kissa ei ymmärrä pelätä kissojen vihaajia, toisten koiria, kettuja, autoja, käärmeitä... Vapaana liikkuvan kissan keskivertoikä on puolet ja allekkin sisäkissan elämän pituudesta. Ja kuinka monessa maatalossa kissojen leikkauksista, rokotuksista, madotuksista ymv. huolehditaan? Jos kissa sairastuu, niin kuula kalloon ja uutta tilalle.. Onko se elämän ja eläimen arvostamista? Päästetään sit kaikki maatiaiskanitkin häkeistään. Kyllä ne kotiin palaa jos huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mun mielestä kissan...ainakin perinteisen maatiaiskisun kuuluu saada liikkua vapaasti. Kissat kuuluukin mun mielestä maaseudulle, eikä suinkaan kaupunkialueelle.

Mites sit vaikka käyttölinjaiset koirat? Ulos vapaasti? Mun mielestä ei ole reilua, et kissan odotetaan pärjäävän vapaana luonnossa, kun se kerran on lemmikiksi otettu ja kasvatettu. Kesy kissa ei ymmärrä pelätä kissojen vihaajia, toisten koiria, kettuja, autoja, käärmeitä... Vapaana liikkuvan kissan keskivertoikä on puolet ja allekkin sisäkissan elämän pituudesta. Ja kuinka monessa maatalossa kissojen leikkauksista, rokotuksista, madotuksista ymv. huolehditaan? Jos kissa sairastuu, niin kuula kalloon ja uutta tilalle.. Onko se elämän ja eläimen arvostamista? Päästetään sit kaikki maatiaiskanitkin häkeistään. Kyllä ne kotiin palaa jos huvittaa.

Äläs yleistä. Meillä on 2 leikattua kollia, koko ikänsä juosseet pihalla, aina palanneet kotiin ja monta kertaa päivässä käyvät. On rokotettu ja madotettu. Enkä mä totakaan allekirjota et elämä on lyhyempi kun sisäkissalla..Jos tosiaan ei jää autonalle. Mun mielestä maalla kissa saa olla ulkona.

Yhteistyössä