KISSOISTA KERTOKAA, ROTUKYSYMYS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiamaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiamaija

Vieras
Mikä näistä kissoista on paras, mielestäsi ihanin luonteeltaan ja helpoin turkin suhteen? Siamilainen, Balineesi, Itämainen lyhytkarva, vai Itämainen pitkäkarva., Lisäksihän on se Sheuhellois vai mikä onkaan, en tiedä kuinka kirjoitetaan..

Mitä näistä suosittelet? Rotukissoja meitlä on ennestään, mutta ei näistä roduista mitään. JOku näistä on nyt hakusessa, mut ku en tiiä mikä..
Oltava sellanen mikä herättää huomiota, eli ei saa olla liikaa taviskissan näköinen. Ja millä noista roduista on suurimmat korvat?
 
Niin. Käsittääkseni nuo ovat kaikki saman rodun muunnoksia, puolet lyhytkarvaisia, puolet pitkäkarvaisia. Joten luonteetkin varmaan aikalailla samat sekä korvien koko.

Vaan olisko korvien koon ja huomiota herättävän ulkonäön lisäksi jotain muitakin ominaisuuksia, joita kannattaisi miettiä ennen kissan hankintaa?
 
kissaliitto.fi

Sieltä näet kuvia, joista voit päätellä itse erikoisimman näköisen, ja rodun joilla suurimmat korvat.

Itämaiset on omaan makuun kaikki luonteelta semmoisia joista en tykkää. Liian sosiaalisia ja äänekkäitä ja virikkeitä kaipaavia. Käsittääkseeni kaikki nuo rodut ovat luonteeltaan aika identtisiä.

Summasummarum, en suosittele mitään noista!
 
No niinhän minä kirjoitinkin, mikäli et huomannut! Otin huomioon kirjoituksesssni myös luonteen yms, en pelkästään niitä korvia tai ulkonäköä muutoin.
Jos olen ostamassa tonnin kissaa, ni totta vieköön otan selvää sekä luonteesta, turkista, että ulkonäöstä. Tietenkin!!!!!
 

Yhteistyössä