Kissojen kasvattajat on ihan uskomattomia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan pakko avautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan pakko avautua

Vieras
Kissan hintaa ei saa kysyä eikä sitä kerrota missän vaiheessa. Pitäisi olla valmis maksamaan siitä rotukissasta ihan mitä vaan silmääkään räpäyttämättä. Minulla on aivan varmasti varaa viedä kissa eläinlääkäriin yllättäen, vaikka tahdonkin tietää maksaako kissa 700 vai 1400 euroa ja vaikka kissan hinta onkin YKSI osatekijä sille otanko kissan kyseiseltä kasvattajalta vai en.

Lisäksi aivan uskomattomia vaatimuksia; ei myydä kissaa kerrostaloon, ei myydä kissaa omakotitaloon jossa ei ole ulkoilutarhaa, tuodaan selkeästi ilmi että vain tietynrotuiset (= ne joita kasvattaa) kissat ovat "onnellisia" -kaikkien muitten rotujen edustajat ovat ylijalostettuja ja on eläinrääkkäystä pitää sellaisia. Kielletään ettei taloudessa jonne kissa myydään, saisi olla minkäänlaisia hiuslenksuja ollenkaan olemassa jne.

Siis en voi oikeasti muuta kuin pyöritellä silmiäni. Mikä ihme noita "kissaihmisiä" vaivaa?! Minne on kadonnut maalaisjärki?

Ymmärrän hyvin asialliset vaatimukset kuten sen, että kissa ei ulkoile vapaana tai että kissa on leikattava tiettyyn ikään mennessä jne. Mutta aivan älytöntä kieltää kissan ottaminen kerrostaloasuntoon tai asuntoon jossa ei ole ulkotarhaa tai asuntoon jossa jollakin ihmisellä on pitkät hiukset. Voi hyvä luoja..

Jep. Olen hankkimassa toista kissaa ja ollut yhteydessä useisiin kasvattajiin muutaman rodun sisällä. Pääsääntöisesti hintaa ei kerrota kasvattajan nettisivuilla ja sitä ei myöskään kerrota suoraan kysyttäessä. Omat viestini eivät ole olleet kahden lauseen mittaisia, vaan olen kertonut perheestämme ja siitä millaista kissaa haen. Olen kysellyt paljon muutakin ja lopuksi vielä kissan hintaa kyseisessä kissalassa. Ja kaikkiin muihin saan vastauksen, vain ehkä kaksi kymmenestä kertoo kissan hinnan, loput 80% ohittaa kysymyksen täysin. Mä en voi käsittää miksi.

Jos kaksi samantasoista kissanpentua maksaa toinen 750 e ja toinen 1000e, niin todellakin valitsen halvemman. Väkisinkin tulee mieleen, että yrityksenä on vaan myydä ylihinnoiteltuja kissoja (kun sitä hintaa ei kerrota) ja päästä näin kasvatustoiminnassa selkeästi voiton puolelle. Mun moraalissa tää on samaa asiaa kuin pentutehtailu, enkä halua sellaista tukea.

Ja silti nettipalstoilla kissakasvattajat uhoaa, etteivät myy pentujaan ollenkaan sellaisille, jotka kysyvät hintaa. Mikä muukaan tässä voi olla takana kuin vedätys. Jos ihmiset eivät tiedä keskimääräistä pentujen hintaa, he maksavat ihan minkä tahansa summan luullen sen olevan ns. normaalihinta.

Kummallista, en koskaan moiseen törmännyt. Itsellä on venäjänsininen, makso 800 e eikä kukaan pimittänyt mitään hintaa. Samoin olen syksyllä bengalia ostamassa, ja kun soittelin ei kasvattajille kertoivat oikein avoimesti kissan hinnan, eli n. 1500e

Kummallista, en koskaan moiseen törmännyt. Itsellä on venäjänsininen, makso 800 e eikä kukaan pimittänyt mitään hintaa. Samoin olen syksyllä bengalia ostamassa, ja kun soittelin ei kasvattajille kertoivat oikein avoimesti kissan hinnan, eli n. 1500e

Itse haeskelen kissaa kakkoskategorian roduista, samaiset rodut ovat hyvin edustettuina myös top10-listalla. Että voisko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa?

[QUOTE="sasa";28267882]Eihän tossa ole mitään tolkun häivääkään. Taitaa kissa jäädä myymättä.[/QUOTE]

Juu, paras oli tuo isommalla porukalla tehtävä tupatarkastus.

[QUOTE="Minä vain";28267786]Kyllä ne ihan maatiaisiakin kauppaavat osaa, ei tarvitse olla edes rotukatti. Tässäpä oiva esimerkki:

http://i4.aijaa.com/b/00291/12004057.jpg[/QUOTE]

Elämässä ei saa tapahtua suuria elämänmuutoksia seuraavan 15 vuoden aikana (opiskeluja jne.), kuitenkin oli tämän kissan vain lapsiperheeseen antamassa. Lapset kasvaa ja saattavat opiskella ;) Entä jos joku kuolee? Ehkä ennustajan perheeseeen sopiva lemmikki, jotka näkevät sen 15v eteenpäin..
Ja nuo verkoitetut ikkunat oli hauska yksityiskohta myös =)

Mä sain kyllä ihan asiallisen vastauksen ja kissan hinnankin sähköpostiini kun rotukissaa kyselin. Pidempään kyllä etsin ja tarkkailin kotisivuja (jo niiden kirjoittelusta saa jonkinlaisen käsityksen persoonasta tekstien takana...). Kerron avoimesti, miksi etsin tietyn rotuista kissaa ja kerroin, etten ole kiinnostunut näyttelytoiminnasta tai jalostuksesta. Kerroin etsiväni kissaa vain ja ainostaan perheenjäseneksi. Minulle tarjottiin kivesvikaista hieman halvemmalla. Ostin sen ja luovutushetkellä senkin kivekset olivat laskeutuneet normaalisti, joten leikkauttaminen oli ihan helppo nakki aikanaan.

Myönnän kyllä, että kaikenlaisiin hörhöihin sitä törmää ja miettii, että ajatellaanko siinä nyt oikeastaan sitä eläintä ja sen elämää vai mitä hemmetin hifistelyä ihmisen oman egon pullisteluksi nyt tehdään...

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä;28267954:
Elämässä ei saa tapahtua suuria elämänmuutoksia seuraavan 15 vuoden aikana (opiskeluja jne.), kuitenkin oli tämän kissan vain lapsiperheeseen antamassa. Lapset kasvaa ja saattavat opiskella ;) Entä jos joku kuolee? Ehkä ennustajan perheeseeen sopiva lemmikki, jotka näkevät sen 15v eteenpäin..
Ja nuo verkoitetut ikkunat oli hauska yksityiskohta myös =)

ja siis HE kuitenkin luopuvat kissasta, eli eivät ole itsekkään noudattaneet näitä ehtojaan :laugh:

Meille syntyi ennen joulua maatiaispentuja ja kyllä minäkin katsoin mihin ne luovutin, mutta mitään tupatarkistusta en tehnyt. KAIKKI ehdottivat itse, että voivat laittaa kuulumisia pennusta :)))

[QUOTE="Minä vain";28267786]Kyllä ne ihan maatiaisiakin kauppaavat osaa, ei tarvitse olla edes rotukatti. Tässäpä oiva esimerkki:

:O Ei härregyyd! Mitähän tuo emäntä ajattelis (sekoaisi varmaan täysin) jos pistäs viestiä, että meillä on ihan ilmaiseksi saadut ja ulkonakin käyneet kissat eläneet lähes kaksikymppiseksi ja päässeet lääkärinkiin aina tarvittessa ja eläneet muutenkin onnellisena, vaikka on muutettu ja tullut muutakin elämänmuutosta? Ja sokerina pohjalla vois mainita, että viimeisin kissa, joka on ihan näyttelytasoinen rotukissa (hinnat about 1000€ ylöspäin) annettiin meille kasvattajalta (eikä tunneta etukäteen) ihan ilmaiseksi ja leikkaamattomana, eikä he olleet sitten yhtään kiinnostuneita, minne tai millaisen ihmisen mukaan kissa lähtee. Että on niitä sitten toisia ääripäitäkin, mutta tämä tietysti oli sikäli eri tapaus, että kissa oli jo aikuinen ja siitä oli ilmeisesti saatu kaikki "hyöty" irti, niin sillä ei sitten enää ollutkaan väliä, mihin se joutuu... Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ja meillä se saa nyt köllöttellä leikattuna ilman jatkuvaa kiimastressiä elämänsä loppuun.

:O ei helvata :laugh:
varausmaksu peritään mutta ei palauteta jos huomataan sinun olevan eläinrääkkääjä tms.

No mutta ei muuta kuin tehtailemaan lemmikkien myynti ilmoja ja 50€ jokaiselta ottamaan ja ainahan nyt joku syy löytyy millä sitä lemmikki (mitä ei ehkä olekkaan) tarvitse edes antaa ja kas taas on 50€ rikkaampi :D

toihan on kuin kissatalojen ilmoitus.........

kaveri sieltä yritti ostaa kissaa niin ei saanut kun parveke ei ollut verkoitettu. No juu eikä sitä saakkaan ku vuokralla asuvat..

ja jos kissa muuttaa tai kuolee nii siitä pitää ilmoittaa kissatalolle.

osti muualta.

[QUOTE="Mie";28268659]Siis eikä :D ihan bensat pitäisi vielä maksaa että tuovat sen kissan! :D[/QUOTE]

Haluaisikohan joku ostaa mun purkkikasvin. Saisin vielä ilmaisen Lapinloman kun ostajan kustannuksella ystävällisesti sen toimitan paikalle! :D

Lisäksi aivan uskomattomia vaatimuksia....

Minua pöyristyttää myös. Ollaan haettu kissaa kotiimme, joka on kaunis, siisti ja tilava, mutta kissakauppiaat sanovat, etteivät voi myydä, koska meillä on tapana polttaa tupakkaa sisällä. Voitko kuvitella! Tupakan polttaminen sisällä on esteenä kissan myymiselle! Turkki alkaa kuulemma haista ja tulee syöpä. No huh huh! En ole koskaan kuullut, että missään olisi kissa kuollut tupakan savun aiheuttamaan syöpään. Ennenvanhaan joka toisessa talossa poltettiin sisällä, niissäkin joissa oli kissoja, eikä siitä kukaan nirsoillut. Nykyaikana hienohelmaisuus ja kermaperseily on kyllä viety ihan äärimmäisyksiin.

Minua pöyristyttää myös. Ollaan haettu kissaa kotiimme, joka on kaunis, siisti ja tilava, mutta kissakauppiaat sanovat, etteivät voi myydä, koska meillä on tapana polttaa tupakkaa sisällä. Voitko kuvitella! Tupakan polttaminen sisällä on esteenä kissan myymiselle! Turkki alkaa kuulemma haista ja tulee syöpä. No huh huh! En ole koskaan kuullut, että missään olisi kissa kuollut tupakan savun aiheuttamaan syöpään. Ennenvanhaan joka toisessa talossa poltettiin sisällä, niissäkin joissa oli kissoja, eikä siitä kukaan nirsoillut. Nykyaikana hienohelmaisuus ja kermaperseily on kyllä viety ihan äärimmäisyksiin.

Täytyy kyllä sanoa, etten minäkään möisi kissaa kämppään, missä poltetaan sisällä... Passiivinen tupakointi ei ole terveellistä kissallekaan.

Täytyy kyllä sanoa, etten minäkään möisi kissaa kämppään, missä poltetaan sisällä... Passiivinen tupakointi ei ole terveellistä kissallekaan.
Niinpä! . Ne ovat yleensä niitä, jotka käyvät sossusta hakemassa rahat ruokaan ja tupakkaan (sekä viinaan), ei sellaisilla ole varaa pitää lemmikkiä asianmukaisesti... Näen noita asuntoja töissä ihan tarpeeksi, tehdäkseni tuollaisen päätelmän. Sisällä tupakoivien asunnot löyhkäävät ja yleensä se tupakansavu on värjännyt asunnon seinät ja katot.
Mutta oletan, että tuo ylläoleva teksti on kirjoitettu ihan provokatiivisessa mielessä....

Meillä joskus ollut pentuja, joissa rotukissaa, terveitä ja hienoja ja hyvin ruokittuja. Myyjä muuttuu automaattisesti pentutehtailijaksi, vaikka hoitaisi sen ainoan pentueensa hyvin.
Hintaahan hyvin hoidetuilla ja kauniilla pennuilla, on ja onneksi ne pennut on voinut pitää itsekkin.

Tää on niin tuttu juttu.

ja jos sulla on pennut joita ei saa rekisteröityä, koska toinen vanhemmista ei ole rekisteröity, niin sitte kysellään että onko rekisteröimättömän vanhemmat sukua keskenään. tms päätöntä. mitään muuta syytähän ei ole.

Meillä joskus ollut pentuja, joissa rotukissaa, terveitä ja hienoja ja hyvin ruokittuja. Myyjä muuttuu automaattisesti pentutehtailijaksi, vaikka hoitaisi sen ainoan pentueensa hyvin.
Hintaahan hyvin hoidetuilla ja kauniilla pennuilla, on ja onneksi ne pennut on voinut pitää itsekkin.

Yhteistyössä