Kitudiettiä tai lähinnä itseni koville laittamista haluan kokeilla minäkin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Haluan tietää mihin musta on, löytyykö itsekuria kahdeksi viikoksi. Saanko taisteltua mieleni kanssa.
Ja vikoja kiloja itsekkin pudotan.
Pituus on 161cm ja paino tänä aamuna 58,8kg. Tavoite paino on alle 55kg. Kaikkein tyytyväisin olin itseeni kun paino oli 52-53kg. Ennen lapsia painoin 48-49kg. Mutta nyt en taida sinne enää päästä.

Aijon siis tänään aloittaa tai siis aloitinkin jo tämän itseni koville laittamisen.
Olen aivan mieletön herkkuperse joten kovin juttu on ne karkkien pois jättäminen. Pullaa ynnä muuta en edes syö, enkä juo mehuja ja limsoja - vaan ne karkit. Huh. Kova juttu tulee olemaan :D

Ja miksi kitudietillä, no siksi että olen hyvin hätäinen ihminen. :D Pakko saada tuloksia nopeaan tai alkaa sapettaa.

Tänään aijon mennä tällä linjalla;

aamupala: 1,5 kuppia kahvia, 2kpl kananmunia, omena

lounas: hedelmä tai kaksi

päivällinen: salaatti tonnikalalla ja raejuustolla

iltapalaksi: porkkanaa ja hedelmiä

Ja vettä juon päivässä semmoisen pari-kolme litraa yleensäkin

Suurinpiirtein tälläisellä linjalla aijon mennä. Ei ehkä mikään kauhea kitudietti, mutta suuri muutos kuitenkin.

Haluaisko joku lähte mun mukaan tähän? :)

Ja tämän tarkoitus on siis se että haluan näyttää itselleni mihin musta on jos oikein kovasti tahdon!! :) Ja toki niitä pienempiä vaaka lukemiakin. ;)

Mukana ollaan. Tänään tosin aijon syödä vielä kakkua palasen mutta muutoin olen mukana.
Aamupalaksi kahvia, omena (ja proteiinijogurtti jos ehtii)
Lounaaksi salaatti/kasviskeitto.
Päivälliseksi salaattia kasviksia ja lihaa/kastiketta, kahvi
(salipäivinä proteiinijuoma)
Iltapalaksi hedelmää tai kasviksia+dippi/ salaatti/raejuustoa.
Plus 1,5-2l vettä.

Jep, täällä mennään samoilla linjoilla :)
Kolme viikko sitten oli tuommosella ruokavaliolla n. 3vkoa, ja nyt aloin taas uudestaan!
Kaks viikkoa jos menis ihan näin ja sit katsoo miten jatkaa.
Itsellä tosin kiloja pitäis lähteä 6, eli tä on ennemminkin semmonen kunnon irtaantuminen siitä, että kokoajan ajattelee mitä söis seuravaksi, kuika paljon ja mitä sen jälkeen. Eli ruoka ei hallitsisi elämää ja ajatuksia. Jaa erittäin kova olisin herkuttelemaan jos vaan voisi :D

Niin mulle tuo ei ole mikään kitudietti tai ota edes kauhean koville mutta en sitä haluakkaan.
Lähtöpaino on sama kuin aloittajalla ja tavoite on saada parin kk:n aikana kerrytetyt löysät pois vyötäröltä.

No itse en ainakaan halua olla laihaläski, siks liikunkin paljon aerobista ja käyn salilla, eli tuo n.6kg painon pudotus ei sinällään ole mikään merkkipaalu ja en painoa pahemmin seuraakkaan, parasta kun katsoo peilistä miltä näyttää.
Ja ihan noin vähällä ruualla en aijo olla kuin ap, mutta jotain sinne päin.

Mulla on kans parin viikon tiristys menossa, mutta metodi on eri kuin teillä. Vuoropäiväpaasto. Eli joka toinen päivä kalorit 500 ja joka toinen päivä saa syödä mitä haluaa (ei mitään yletöntä mässäilyä kuitenkaan).

[QUOTE="minä1";28245035]No aika nihkee ruokavalio, sitäpaitsi miks pitää painaa niin vähä ja olla ns.laihaläski ilman mitään lihasmassaa?[/QUOTE]

Kyllä mulla lihaksi löytyy ;)
vatsalihaksista näkyy ylimmät palat, alimmat vielä piilossa.
Hauiksia on ja reisiäkin löytyy. Mutta silti sitä löysääkin on. Kahvakuulalla jumppaan lähes 4-5kertaa viikossa.

Samoilla mennään. Kaksi viikkoa tätä kuuria on mennyt.
Alkupaino 59,2, tavoite 54 (ehkä jopa 53, kun kuitenkin joku kilo tulee takaisin kun on saavuttanut tavoitteen), ja tänään oli tasan 56!! Pituutta on 166 cm.

Itse syön vähän mitä sattuu, mutta pysyn erossa niistä pahimmista asioista, sipsit, pizza, suklaa, vaalea leipä, mehut sun muista turhakkeista. Enimmäkseen olen pupeltanut ruisleipää ja terveellisiä ruokia.
Eilen käytiin yhdillä synttärikahveilla, ja tuli syötyä aika paljon makeita herkkuja, ja olin henkisesti valmistautunut painonnousuun, mutta tänään aamupaino oli tismalleen sama kuin eilenkin :)

Ens viikolla on omat synttärit, ja silloin tulee kyllä repsahdettua, paljon alkoholia ja voileipäkakkua ja vaikka mitä. Mutta, se on vain yksi päivä :)

Tänään on hirveä hiilari- ja sokerihimo, kiitos eilisen. Mutta muuten on mennyt oikein helposti tämä kituuttelu!

Samoilla mennään. Kaksi viikkoa tätä kuuria on mennyt.
Alkupaino 59,2, tavoite 54 (ehkä jopa 53, kun kuitenkin joku kilo tulee takaisin kun on saavuttanut tavoitteen), ja tänään oli tasan 56!! Pituutta on 166 cm.

Itse syön vähän mitä sattuu, mutta pysyn erossa niistä pahimmista asioista, sipsit, pizza, suklaa, vaalea leipä, mehut sun muista turhakkeista. Enimmäkseen olen pupeltanut ruisleipää ja terveellisiä ruokia.
Eilen käytiin yhdillä synttärikahveilla, ja tuli syötyä aika paljon makeita herkkuja, ja olin henkisesti valmistautunut painonnousuun, mutta tänään aamupaino oli tismalleen sama kuin eilenkin :)

Ens viikolla on omat synttärit, ja silloin tulee kyllä repsahdettua, paljon alkoholia ja voileipäkakkua ja vaikka mitä. Mutta, se on vain yksi päivä :)

Tänään on hirveä hiilari- ja sokerihimo, kiitos eilisen. Mutta muuten on mennyt oikein helposti tämä kituuttelu!

On hyväksi laittaa laihis käyntiin tuollaisella, mutta ei jättää päälle sitä kitudiettiä. Eli potkun voi ottaa mutta normiin terveelliseen syömiseen pitäisi sen jälkeen palata.

Itse aloitin viime syksynä ns. kitudieetin. Söin päivittäinen noin 900 kaloria. Olen kotiäiti ja ruoka oli saanut ihan liian suuren osan elämääni. Helppoahan se on kotona vähän napostella yms. Itsellä tuo kitudieetti auttoi kahdella tavalla. Ensin paino lähti putoamaan ja vauhdilla. Kehoni tarvitsi sen startin laihduttamiseen. Ja sen lisäksi muutaman viikon niukka ruokavalio katkaisi napostelun. Ensimmäinen viikko oli rankka, mutta sen jälkeen en tuntenut nälkää. Nykyään huomaan että ihan luonnostaan tulee syötyä vähemmän ei tee herkkuja niin mieli. Joten kannatan :)

Itse aloitin viime syksynä ns. kitudieetin. Söin päivittäinen noin 900 kaloria. Olen kotiäiti ja ruoka oli saanut ihan liian suuren osan elämääni. Helppoahan se on kotona vähän napostella yms. Itsellä tuo kitudieetti auttoi kahdella tavalla. Ensin paino lähti putoamaan ja vauhdilla. Kehoni tarvitsi sen startin laihduttamiseen. Ja sen lisäksi muutaman viikon niukka ruokavalio katkaisi napostelun. Ensimmäinen viikko oli rankka, mutta sen jälkeen en tuntenut nälkää. Nykyään huomaan että ihan luonnostaan tulee syötyä vähemmän ei tee herkkuja niin mieli. Joten kannatan :)

Sama minulla, kuuden vuoden kotiäitiys "sai tämän aikaan".
Joka päivä tuli jotain herkkua syötyä. Ja kun lapset nukkui niin mikäs sen mukavampaa olikaan kun sai ottaa oman herkkunsa ja koneen. Ja mulla oli myös niin etten päivän aikana syönyt ehkä ollenkaan vain niitä karlkeja närsin, mutta kun ilta koitti söin. Tuli tavaksi että lähes joka ilta oli jotain hyvää suolaista syötävää kuten lämppäreitä, pitsaa tms.

Tuo vaihe on vaan jäänyt päälle. En osaa enää syödä oikein.

Tänään on mennyt ihan jees, kamala nälkä vain. Mulla menee päivät ihan ongelmitta ilman karkkia tai mitään herkkuja, mut ku se ilta koittaa kun lapset menneett nukkumaan iskee kauhea himo ja tarve saada herkutella. Siitä mun pitäis päästä irti. Eli siis itsekuria löytyy, mutta huonot tavat vie mennessään.

Ne ekat päivät on pahat. Kannattaa varmistaa, että kotona on mahdollisimman vähän naposteltavaa. Mutta kyllä se muutaman päivän päästä helpottaa. Yritä vaikka juoda vichyä. Itsellä ainakin tuollainen kaloriton, mutta kupliva juoma auttoi. Se jotenkin paremmin täytti vatsaa.

Olen nyt reilun viikon mennyt 400-600 kcal päivässä, paitsi lauantaina n. 1300-1400 kcal. Olen kyllä mukana menossa siis :)

Mulla menee ruokailut niin, että aamulla ja päivän mittaan juon kahvia ja vettä, lounaaksi n. 100 kcal tai ei mitään ja illalla teen kasvisruokaa miehelle ja minulle, josta syön pienen annoksen ja yli puolet salaattia. Toinen vaihtoehto olisi ollut paasto, mutta tämä on kivempi kun tykkään ruuanlaitosta enkä tahdo jättää kotiruokaa pois. Olo on energinen ja todella hyvä!

Aloittaja: Miksi et syö jos on kauhea nälkä?
Päivällä kannattaa syödä tasaisesti ja illalla jos tylsyyteen ja väsymykseen on tottunut napostelemaan niin napostelee sitten kevyemmin pari iltaa että pääsee yli. Vaikka juuri porkkanaa, paprikaa yms ja dippiä, sillä olen itse korvannut sipsit kun on kova himo aina tehdä jotain leffaa katsoessa.
Tämä päivä on mennyt ihan ok tähän asti, ruuan jälkeen oli jo käsi herkkuhyllyllä että otan neekerin suukon mutta sitten muistinkin että eii...! Ja selkäranka kesti päiväisen lounakutsunkin, olin juuri syönyt, sanoin että voin kyllä kahvia juoda.
Illasta vielä, täytyy vähän miettiä mitä söisi, kaapissa on eilisellä päiväyksellä olevia pihvejä, piti salille mennä mutta ei olo parane millään, niin on parempi olla menemättä. Ei viitsisi roskiinkaan laittaa. Jos söisi vain puolikkaan salaatin kanssa, ja säästäisi kypsennettyä huomiselle lounaalle, niin ei menisi hukkaan eikä tulisi syötyä ylimääräisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja stemppiä;28247682:
Ne ekat päivät on pahat. Kannattaa varmistaa, että kotona on mahdollisimman vähän naposteltavaa. Mutta kyllä se muutaman päivän päästä helpottaa. Yritä vaikka juoda vichyä. Itsellä ainakin tuollainen kaloriton, mutta kupliva juoma auttoi. Se jotenkin paremmin täytti vatsaa.

Niin minäkin luin jostain että vichy olis hyvä, mutta en tykkää siitä yhtään :D tavan vedellä pitää mennä. Ja jostain joskis luin että lasi maitoakin auttaisi. Eli kun on oikein kauhea nälkä ja tunne että nyt kaikk tänne ja alas niin juo lasin maitoa.

Mua ei ole oikeastaan nälkä vaivannut, mutta ne mieliteot! En ole pilaamassa dieettiä tosiaankaan, mutta varsinkin nukkumaan mennessä saattaa kuola alkaa valumaan... hankala selittää. :D Siihen ei vedenjuontikaan auta.

[QUOTE="Anne";28247704]Aloittaja: Miksi et syö jos on kauhea nälkä?
Päivällä kannattaa syödä tasaisesti ja illalla jos tylsyyteen ja väsymykseen on tottunut napostelemaan niin napostelee sitten kevyemmin pari iltaa että pääsee yli. Vaikka juuri porkkanaa, paprikaa yms ja dippiä, sillä olen itse korvannut sipsit kun on kova himo aina tehdä jotain leffaa katsoessa.
Tämä päivä on mennyt ihan ok tähän asti, ruuan jälkeen oli jo käsi herkkuhyllyllä että otan neekerin suukon mutta sitten muistinkin että eii...! Ja selkäranka kesti päiväisen lounakutsunkin, olin juuri syönyt, sanoin että voin kyllä kahvia juoda.
Illasta vielä, täytyy vähän miettiä mitä söisi, kaapissa on eilisellä päiväyksellä olevia pihvejä, piti salille mennä mutta ei olo parane millään, niin on parempi olla menemättä. Ei viitsisi roskiinkaan laittaa. Jos söisi vain puolikkaan salaatin kanssa, ja säästäisi kypsennettyä huomiselle lounaalle, niin ei menisi hukkaan eikä tulisi syötyä ylimääräisiä.[/QUOTE]

Söinkin kun pääsin töistä kotiin :)

Mun syömisen tänään on mennyt näin:

Aamupala: 1,5kuppia kahvia, 2kpl kananmunia, 0,5l vettä

Lounas: omena, banaani, n.90g salaattia, 0,5l vettä

Päivällinen: salaattia jossa lisukkeena tonnikalaa ja raejuustoa, lasi maitoa

Iltapalasta en vielä osaa sanoa.. Ehkä hedelmiä.. Ehkä ruisleipä.. Tai rahka..

Kellään hyvää korviketta ilta herkuttelulle? Jos on tosiaan tottunut että aina illalla jotain pientä herkkua on

[QUOTE="Aloittaja";28247712]Niin minäkin luin jostain että vichy olis hyvä, mutta en tykkää siitä yhtään :D tavan vedellä pitää mennä. Ja jostain joskis luin että lasi maitoakin auttaisi. Eli kun on oikein kauhea nälkä ja tunne että nyt kaikk tänne ja alas niin juo lasin maitoa.[/QUOTE]

Kannattaa kokeilla myös jotain muuta kaloritonta kuplivaa juomaa. Olen huomannut, että itsellä nimenomaan ne kuplat siinä auttaa. Mutta itsellä tee ei auta yhtään. Yleensä kuppillisesta teetä tulee vaan kovempi nälkä.

[QUOTE="Aloittaja";28247743]Söinkin kun pääsin töistä kotiin :)

Mun syömisen tänään on mennyt näin:

Aamupala: 1,5kuppia kahvia, 2kpl kananmunia, 0,5l vettä

Lounas: omena, banaani, n.90g salaattia, 0,5l vettä

Päivällinen: salaattia jossa lisukkeena tonnikalaa ja raejuustoa, lasi maitoa

Iltapalasta en vielä osaa sanoa.. Ehkä hedelmiä.. Ehkä ruisleipä.. Tai rahka..

Kellään hyvää korviketta ilta herkuttelulle? Jos on tosiaan tottunut että aina illalla jotain pientä herkkua on[/QUOTE]

Mulla on iltanaposteluna joskus naposteluporkkanoita ja joskus teen lehtikaalisipsejä, kun sitä sattuu kaupasta löytymään. Ohjeita löytyy googlella paljon. :) Jos dippiä tahtoo, niin olen sekoitellut maitorahkaan valmiin dippimausteen tai maustanut itse ja notkistanut maidolla. Hyvää on!

Tän päivän syömisistä on kertynyt 573kalori?
Millaisilla kaloreillahan sitä kannattaisi tämä kaksi viikkoa vetää että oikeesti sais potkua hommaan ja tuloksia aikaan?

[QUOTE="Vieras";28247541]On hyväksi laittaa laihis käyntiin tuollaisella, mutta ei jättää päälle sitä kitudiettiä. Eli potkun voi ottaa mutta normiin terveelliseen syömiseen pitäisi sen jälkeen palata.[/QUOTE]

Jos lähtee noista kiloista, mitä ap, niin ei kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28247802:
Jos lähtee noista kiloista, mitä ap, niin ei kannata.

Ja syystä että? Ja mitä ei kannata? Palata syömään normaalisti? Kyllä kannattaa.
Ne kilot ei tule takaisin, koska alkaa syödä sen jälkeen NORMAALISTI. Silloin terve kropp kyllä kulutaa sen mitä kuuluukin. Eikä ala kertyä vötärölle. Että näin.

[QUOTE="Vieras";28247815]Ja syystä että? Ja mitä ei kannata? Palata syömään normaalisti? Kyllä kannattaa.
Ne kilot ei tule takaisin, koska alkaa syödä sen jälkeen NORMAALISTI. Silloin terve kropp kyllä kulutaa sen mitä kuuluukin. Eikä ala kertyä vötärölle. Että näin.[/QUOTE]

Ei, vaan ei kannata lähteä normaalipainoisen kiristelemään kitudietillä. Haitat ylittävät hyödyt. Ja jos nainen sanoo, että normaalipainossa näkyy ylimmät palat niin tuosta dietistä voi olla vielä enemmän huolissaan.

Yhteistyössä