Kyselyt ovat inhottavia. Pidin niitä tosi loukkaavina jo silloin, kun emme edes miettineet koko lapsiasiaa. Asia on niin henkilökohtainen, että ei se kyllä kuulu kenellekään. Harmittaa myös sellaisten ystävien puolesta, jotka eivät edes halua lapsia. Mun mielestä kenenkään ei pidä olla selitysvelvollinen omista perhetoivomuksistaan. Olen miettinyt sitä niin, että ihmiset on vaan yksinkertaisesti tyhmiä, sivistymättömiä, huonotapaisia ja ajattelemattomia. Lapsia myös pidetään ikään kuin itsestään selvyytenä: "kaikkihan niitä haluaa ja tekee". Oma äitini on oiva esimerkki siitä, miten hän ei pysty käsittämään, että
joku ei haluaisi lasta :headwall: Eli kaikki pidempään olleet parit kärsivät hänen mielestään lapsettomuudesta ja hän aina voivottelee, miten "nekään ilmeisesti eivät ole lasta saaneet". Epäilenkin vahvasti, että hän on pitänyt meitä jo vuositolkulla tahattomasti lapsettomina. Pieneen mieleenkään ei ole tullut, että oltaisiin vasta edes nyt haluamassa lapsia... :headwall: Lisäksi kenellekään ei yleensä tule mieleen, että
juuri meidän lapsilla voisi olla lapsettomuusongelma! Siis hyvät hyssykät, onhan meillä suvussa aina lisäännytty...et ei se meillä! Jos meillä anoppi ja appi tietäisi tästä, niin on miltei 100% varmaa, että ensimmäinen ajatus olisi se, että mikäköhän sillä Vadelmaunelmalla on sitten vikana? Ja ei heilläkään tulisi mieleen, että omassa pojassa mitään vikaa voisi olla. Totta kai se on se himskatin kaupungissa "saasteissa" kasvanut miniä. Sitten tosi asiantuntevasti myös pitkin kyliä selitettäisiin tätä ja esitettäisiin omia "diagnooseja". Olen nähnyt ja kuullut nämä muissa asioissa, joten tiedän kyllä, mitä olisi tulossa.
Mutta mitä siis vastata kysymyksiin? Itse yleensä ohitan ne, hymähdän tai totean, että täytyy nyt kattoa. Lähisukulaiset eivät ole asiasta kyselleet, mutta heille varmaan sanoisin suoraan, että tämä on kyllä meidän yksityisasia ja piste. Melkein parasta, mitä olen kuullut tähän vastattavan, oli miehen yksi kaveri, joka vastasi seuraavasti: "No kun ei jaksa tehdä"!

Meni kysyjä hiljaiseksi ja hämilleen.