Kiva. Nyt mulla sit epäillään myyräkuumetta ja raskausajan diabetestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Tänään sitten kävin lääkärissä, kun aamulla olikin näkö ihan sumea, ja on edelleen.
kuumeilua ollut muutaman päivän.
No sokerithan oli kahdella plussalla ja pika crp 52.
Huomenna sitten tarkempiin verikokeisiin heti aamusta ja kunhan paranen "pääsen" sokerirasitukseen.

Tää on just tätä mun tuuria :headwall:

:hug: Paljon sul on viikkoja? mulla on joka raskaudessa alkanu tulla sokeria pissaan viikolta 32 eteenpäin, joskus jopa 4llä plussalla, mutta ei ole diabetesta.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
viikkoja 22+2. Nuo sokerit plussalla ei siis automaattisesti tarkota diabetesta?

No ei. Joillakin munuaiset vaan päästää sokerin pissaan, ja sillä ei kuulemma ole "kliinistä merkitystä". Mulla on ollu sokerirasituksen tulos täysin normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
viikkoja 22+2. Nuo sokerit plussalla ei siis automaattisesti tarkota diabetesta?

No ei. Joillakin munuaiset vaan päästää sokerin pissaan, ja sillä ei kuulemma ole "kliinistä merkitystä". Mulla on ollu sokerirasituksen tulos täysin normaali.

onko sulta verensokeria mitattu? mulla se oli nyt vähän kohollaan, arvo oli 10, aamupalan olin syönyt pari tuntia aiemmin.

onko sulta verensokeria mitattu? mulla se oli nyt vähän kohollaan, arvo oli 10, aamupalan olin syönyt pari tuntia aiemmin.

Pitkäaikaisverensokeri otettiin äitipolilla viimeksi kun kävin, olin ollu 3 tuntia syömättä ja se oli 5,5. Mut joskus oli neuvolassa sormenpäästä mitattuna pikatestillä just jotain 10 luokkaa... pari tuntia kans aamupalasta. Ei se välttämättä kerro mitään. Sokerirasitus on luotettava.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan hyvä että menit lääkäriin kun eilen sitä influenssa-juttua mietit täällä ja vastauksia oli..hmm.. monenlaisia :D

noo... en varmaan olis mennyt vieläkään, ellei ois näkö yhtäkkiä sumentunut...
Kai se on ihan hyvä että sumentu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Epäilivätkö tuon näön sumeuden liittyvän myyräkuumeeseen vai diabetekseen?

se kun voi olla oire molemmista. ihan ensi alkuun epäilivät sen olevan oire myyräkuumeesta.

Kiitos infosta! Maanantaita odotellessa.. :whistle:

meinaako olla samaa vaivaa?

Joo, näkö ollut sumea jo pitkään. Maanantaina meen verikokeisiin ja sokerirasitukseen. Moni on jo mulle viekannutkin diabetesta, kun janon tunne kasvanut älyttömästi. Juon jonkun 4-5 litraa päivässä.

Tänään sitten kävin lääkärissä, kun aamulla olikin näkö ihan sumea, ja on edelleen.
kuumeilua ollut muutaman päivän.
No sokerithan oli kahdella plussalla ja pika crp 52.
Huomenna sitten tarkempiin verikokeisiin heti aamusta ja kunhan paranen "pääsen" sokerirasitukseen.

Tää on just tätä mun tuuria :headwall:

Myyräkuume on sellanen tauti että en toivo sitä kenellekkään. Oon sairaanhoitajana kattonu sängyn vieressä ku aikuinen mies kiemurtelee kivusta vaikka opiaatit menee suoneen kun munuaiset ei toimi..toivon todella ettei sulla sitä ole!

Korkea tuo kyllä on, kun jo tunnin päästä se pitäisi olla alle 7,8.

Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:

Korkea tuo kyllä on, kun jo tunnin päästä se pitäisi olla alle 7,8.

Samaa katsoin kans. Terveellä ihmisellä ei koskaan nouse sokerit liian korkealle joten kyllä sulla jotain häikkää ainakin sokerin siedossa on. Itselläni oli raskausdiabetes eikä arvot nousseet koskaan kuin reiluun 8 eikä sokeria ollut kertaakaan virtsassa...

Eikö jos myyräkuumetta epäillään oteta se joku siihen liittyvä verikoe? Ainakin mulla otettiin ja sanottiin, että siinä menee muutama päivä ennen kuin vastaus tulee.

meillä oli tk:ssa labra jo suljettu, niin pitää mennä aamulla.
nyt illemmalla soittelin, kun näkö sumeni entisestään, niin sanoivat vain, että tyypillistä myyräkuumeeseen, että tulla vaan aamulla niihin kokeisiin, ellei näkö satu lähtemään kokonaan...

Yhteistyössä