Kiva olla vanhempiensa välikätenä riidassa vaikkei tahtois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Isäni ja äitini ovat eronneet jo joskus 17 vuotta sitten. Nyt heidän nuorin täyttää 18v ensi viikolla ja autokoulu lähenee loppuaan ja enää viimeinen laskukin maksamatta siitä.

Äitini ja isäni sopivat aikoinaan, että isäni ei tarvitse maksaa tuosta siskostani elatusmaksuja (sen jälkeen kun me muut oltiin jo täysi-ikäisiä) ja he sopivat, että isäni maksaa sitten puolet autokoulusta. Ja onhan hän toki osallistunut kaikenlaiseen ostoon muutenkin vuosien varrella.

No muutama vuosi sitten äitini päättikin, että hänpäs periikin niitä elatusmaksuja isältäni. Lopulta monen riidan, tappelun ja elatusmaksujen perintään viennin jälkeen isäni maksoi äidilleni yli 5000 euroa ja ilmoitti samalla, että autokoulun maksuun hän ei osallistu nyt enää, koska äitimme teki hommasta näin likaista.

No silloinhan se toki sopi äidilleni, kun sai lopultakin ne rahat likaisella pelillä. Mutta nyt on taas ollu eri ääni kellossa, kun se autokoulu pitää tosiaan maksaa. Jossain vaiheessa isäni lupasi maksaa siitä jonkun summan (reilu 500 euroa), mutta ei muuta. Nyt kuitenkin äitini tappelee, että isämme pitäisi maksaa jotain lisääkin ja on saanut taas kauhean riidan aikaiseksi ja soittelee nyt meille lapsille asiasta ja sitten isämme soittelee meille ja haukkuu äitimme toimintatapaa.

Ja tälläistä.

No ensinnäkin olen sitä mieltä, että koska äitimme hassasi ne yli 5000 euroa eikä yhtään ajatellut autokoulua tai mitään eikä itseasiassa käyttänyt rahoja millään tavalla mihinkään järkevään tai siskooni liittyvään edes niin voin vain todeta, että niin makaa kuin petaa. Isämme ei todellakaan ole velvollinen enää maksamaan siskoni autokoulua.

Mutta voi että sapettaa kuunnella noita samoja valitusvirsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mariawm:
Mä sanoisin vanhemmille suoraan että älkää valittako mulle, ei kuulu mulle. Ja luuria päälle jos ei muu auta. Kai ne sitten tajuais alkaa puhumaan muustakin?

On sanottu ja ne muistaa sen aina hetken aikaa ja sitten taas...

Kaikenlisäksi isämme on sellainen, että kun hermostuu niin saattaa raivota asiasta meille kuin se olisi jotenkin meidän syymme. Sitten vasta hetken meuhkattuaan tajuaa haukkuvansa väärää puuta. :/

tunnen myötätuntoa kohtaasi koska itsekin joskus vanhempieni välikätenä. kaikenlisäksi tympii jos läheiset riidoissa, koska itselläni on hyvä olla jos läheisillänikin on hyvä olla. tsemppiä välien selvittelyyn.

Yhteistyössä