A
aply
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tod. harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ystäväni on vastaavassa tilanteessa. Koska heillä mies ei suostunut terapiaan, hän meni yksin. Ja jopa terapeutti käski erota miehestä, mutta ystäväni ei vaan uskalla.
Oho :O
Olen jotenkin " pelännyt " että jos menen terapiaan, niin siellä vaan hyssytellään ja halutaan saada mut pysymään miehen kanssa :/
Tämä kuulostaa älyttömältä, mutta haluaisin saada sellaisen selävn syyn miksi erota - kun meillä on välillä hyviäkin aikoja ( muutaman kuukausi kerrallaan ) niin sen aikana " unohdan " kaikki ikävät jutut ( kuten pettämisen, haukkumisen jne..)
Mulle terapiassa sanoivat kiertoteitse että kannattais erota... Eivät siis suoraan, mutta antoivat ymmärtää että kun tilanne on mikä on, niin ei se mies muutu. Meilläkään ei mies halunnut terapiaan, vaan suositteli minulle. Kuulostaa tosi samanlaiselta kuin sun tilanne, paitsi että mies ei haukkunut eikä lyönyt, tiesi että sitä en siedä ja lähden välittömästi jos näin käy!
Terapian kautta myös auttavat löytämään tukiverkkoja, esim hoitajaa kotiin yms. kun kerrot että pelkäät ettet pärjää yksin. Voin sanoa että kun hampaita purren pärjäät ilman miestä sen yhden vuoden, niin et enää exääsi siinä vaiheessa paljon ajattele. Mies varmasti anelee jossain välissä sinua palaamaan eron jälkeen, mutta älä mene siihen halpaan! Vaikka lupailee kuut ja maat ja osaa olla hellyyttävä ja säälittävä, niin älä palaa!!! Kaikki valuu takaisin entiseen pikkuhiljaa.