Kivaa kun kohta on kevät! 🌷🌷

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sokerihumala joulun jälkeen. Siitä ei helpolla toivu kun se on oikeesti myrkyllistä.
Miksi edes altistaa itsensä sellaiselle? Setistä kauhistuttaa nähdä kun sukulaiset vetelee kaksi kourin kaikenmaailman karkkia lisäaineineen ylensyönnin päälle. Ja jopa jo ennen sitä :o

Minulla ei se paino ole koskaan noussut joulunpyhien ja uudenvuoden jälkeen niinkuin voi niin monilla muilla, kas kun en sorru koskaan siihen ylettömään mässäilyyn…

Miksi edes altistaa itsensä sellaiselle? Setistä kauhistuttaa nähdä kun sukulaiset vetelee kaksi kourin kaikenmaailman karkkia lisäaineineen ylensyönnin päälle. Ja jopa jo ennen sitä

Minulla ei se paino ole koskaan noussut joulunpyhien ja uudenvuoden jälkeen niinkuin voi niin monilla muilla, kas kun en sorru koskaan siihen ylettömään mässäilyyn…
Lihotat itsesi jo syksyllä, valmiiksi joulua varten? Vai mitä?

Ei kaikki halua muuttua tonnikeijuiksi kuten sinulle kävi, mitälie 2kymppisenä jo?

Mulla on sama ihannepaino edelleen kuin 35 v iässä oli. Tähän ei monikaan pysty

nimim edelleenkin halutessaan yhdellä jalalla rappusia ylös pomppiva Setis
(siihen sinä et ole koskaan pystynyt)
Taas heivasi ulos lähettäessä, mutta on minun kommenttini.

Ohessa tutkittua tietoa. Äitimuori sitä jo sanoi, että niillä joilla on mt-ongelmia, niin ne heräävät eloon erityisesti kevään korvalla. No niin tosiaan oli myös eräällä tutulla, jolla oli skitsofrenia. Keväällä oli aina pahempi.
Mä en vaan tajua sitä yhteyttä, kun se on niin upeaa aikaa synkän ja pimeän ajan jälkeen.

Etkö käytä reiskoja, kun aurinko ottaa silmiin keväthangilta? Mua nuorempi luontoharrastajakaveri oli jo kaihileikkauksessa. Oon miettinyt onko yhteys siinä, hän on viettänyt pajon aikaa merellä, ja aina ilman niitä…

”Suomessa tehdään eniten itsemurhia silloin kun luonto herää eloon ja yöt ovat valoisia, ja vähiten niitä tehdään kylmimpänä talvikautena. Muitakin yhteyksiä säätekijöiden ja itsemurhien välillä havaittiin Helsingin yliopistossa 10.10. tarkastettavassa väitöstutkimuksessa.

Suomen itsemurhatilastot kertovat, että itsemurhia tehdään – ja on tehty 1800-luvulta saakka – enemmän keväällä ja kesällä kuin syksyllä ja talvella. Syytä tähän ilmiöön ei tiedetä, mutta on epäilty, että säätekijät voisivat jollain tavalla vaikuttaa asiaan.”

Kiitos!
Olipa mielenkiintoista, en ole koskaan ajatellut että asia voisi olla noin!

• Tykkää
Reactions: Setis.
Vuosi sitten kylvin niitä ja nyt on 2 isoa puuta. Toisen vein kellariin. Vaaleanvihreät versot
Tuskin sinulla kahta isoa puuta on, mutta ilmeisesti mantelin taimia ruukuissa. Tarvitset viherhuoneen tai lämmitetyn kasvihuoneen mikäli aiot noista satoa saada.

Mutta jos taitoa, kärsivällisyyttä ja aikaa riittää, saattaisi tuosta saada hienon bonsai-puun.
botanical-elegance-bonsai-tree-graphy-with-sharp-almond-blossom_729149-32446.jpg

Miksi edes altistaa itsensä sellaiselle? Setistä kauhistuttaa nähdä kun sukulaiset vetelee kaksi kourin kaikenmaailman karkkia lisäaineineen ylensyönnin päälle. Ja jopa jo ennen sitä

Sinähän olit jouluna naapurissa, eli Kössi on sinulle sukua....

Mulle iskee aina keväisin vaellusfiilis. Siis on ihan pakko päästä jonnekin, nähdä uusia maisemia, kokata ja syödä ulkona ja nukkuakin ulkona jos sää vaan sallii.

Masentuisin, ellen voisi tehdä niin!

Lähimetsät on jo koluttu. Vois ottaa suunnaksi baltian ja palata vasta kun huvittaa tai työt alkaa.

Yhteistyössä