Kivasti koiran maha taas sekaisin.. (koira käytetty ell)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annoin hiukan vettä ja se tahtois vaan lisää.. Äsken se istui tuossa lattialla ja rupes tulee vain oranssin ruskeaa vettä perseestä ja sit koira lähti juoksee ulko-ovelle päin. Nostin sen äkkiä kylpyammeeseen ja sinnehän se sit "väänti" loput. Verta tuli taas ja yks verihyytymäkin oli seassa. Koira ihan surullisen näköinen ja missään ei tunnu olevan hyvä nukkua :( Olis klo nyt pian 5

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Annoin hiukan vettä ja se tahtois vaan lisää.. Äsken se istui tuossa lattialla ja rupes tulee vain oranssin ruskeaa vettä perseestä ja sit koira lähti juoksee ulko-ovelle päin. Nostin sen äkkiä kylpyammeeseen ja sinnehän se sit "väänti" loput. Verta tuli taas ja yks verihyytymäkin oli seassa. Koira ihan surullisen näköinen ja missään ei tunnu olevan hyvä nukkua :( Olis klo nyt pian 5

No toi hyytymä ei kyllä oo sekään mikään hyvä merkki :( Voi toista pientä :( Jos susta tuntuu siltä niin vie se koira sinne tältä seisomalta. Soita matkalta ja sano että te tulette NYT. Kyllä ne sen vastaan ottaa ihan takuulla, kun on kyseessä akuutti tilanne. Sanot että aivan sama onko vapaata aikaa ja että te tulette päivystysluontoisesti.

me annettiin meidän koiralle samassa tilanteessa vettä ja ab-piimää+vähän puuroa sekasin. ettei raasu ihan ois nääntyny. kannattaa halia sitä paljon ja viedä ulos jos vaan kykenet, meijän koira ainaki oli ihan nolona ku ei se nyt yleensä sisälle tee tarpeitaan :( ja lääkäriin heti kun mahollista, viet vaikka päivystyksenä josset usko et kestää iltaan saakka.

meillä eläinlääkäri sanoi että paras on ripuloivalle koiralle se,että keittää riisiä ja antaa VAIN sen keitin veden eka päivänä,ja sitten seuraavana päivänä ne riisit...

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä eläinlääkäri sanoi että paras on ripuloivalle koiralle se,että keittää riisiä ja antaa VAIN sen keitin veden eka päivänä,ja sitten seuraavana päivänä ne riisit...

Mun mielestä se yleisohje on että eka päivä paastoa, toisena riisin keitinvettä ja kun se pysyy sisuksissa niin pikkuhiljaa sitä keitettyä riisiäkin. Vasta kun vatsan toiminta on normalisoitunut täysin, voidaan riisin joukkoon laittaa tähän sitä ruokaa mihin koira on tottunut.

Mitään piimää tjsp. en missään tapauksessa kyllä suosittelisi antamaan (ja jos joku nyt ihmettelee että miksi, niin ihan siksi, että koiran ja ihmisen ruuansulatus ei ole samanlainen).

Pääsin äsken käyttää pihalla ku sisko tuli tähän. Raasu jaksanu kunnolla kävellä ja pissi tyttöasennossa ( on poika ) ja normaalisti ku käveli niin verta vaan valui.. Yritti juoda lätäköistä vettä, mutta en uskaltanu kovin paljoa antaa juoda.

Niin ja en ole mitannut kuumetta. En ole koskaan mitannu, joten miten toimitaan? :ashamed:

Pääsin äsken käyttää pihalla ku sisko tuli tähän. Raasu jaksanu kunnolla kävellä ja pissi tyttöasennossa ( on poika ) ja normaalisti ku käveli niin verta vaan valui.. Yritti juoda lätäköistä vettä, mutta en uskaltanu kovin paljoa antaa juoda.

Niin ja en ole mitannut kuumetta. En ole koskaan mitannu, joten miten toimitaan? :ashamed:

Toivottavasti sä ymmärsit kiikuttaa sen koiran lääkärille hemmetin nopeasti jos normaalisti kävellessäkin vaan verta valuu!

Jouduin poistumaan niin en ehtinyt neuvoa ton kuumeen mittaamisen kanssa, mutta pääpiirteittäin se menee samalla tavoin kuin ihmisvauvoilla. (jatkoa ajatellen)

Mikä tilanne?

Koira käytetty ja mahasuolistotulehdus sillä on. Tai ainakin näin se päätteli ku mahaa tunnusteli. Sai piikin oksentelua vastaan. Antibioottikuurin sai myös + tabuja oksentamisen estämiseksi + canikur pro tahnaa! Pitäis mennä kuulemma ohi kolmessa päivässä mutta jos vielä viikon päästä samat oireet niin sit takaisin. Ruokaa ja vettä saa kuulemma antaa ihan normaalisti..

Koira käytetty ja mahasuolistotulehdus sillä on. Tai ainakin näin se päätteli ku mahaa tunnusteli. Sai piikin oksentelua vastaan. Antibioottikuurin sai myös + tabuja oksentamisen estämiseksi + canikur pro tahnaa! Pitäis mennä kuulemma ohi kolmessa päivässä mutta jos vielä viikon päästä samat oireet niin sit takaisin. Ruokaa ja vettä saa kuulemma antaa ihan normaalisti..

Hanki ihmeessä käsiisi se uusin Koiramme-lehti ja lue se ripuliartikkeli. Mä vain silmäilin sitä, mutta käsittääkseni se tauti josta moni onkin jo varoittanut, ei ole kaikkien lääkäreidenkään tiedossa kunnolla, joten se jää helposti diagnosoimatta.

Jotain tämmöstä mä tossa ounastelinkin... Seuraile tosiaan tilannetta ja herkästi takaisin jos tuntuu ettei tropit auta, mutta luulis kyllä auttavan. Toi on aika äkäinen tulehdus jo, mä kyllä aloittaisin ihan sillä perus-ripuliruokavaliolla enkä antais yhtään mitään muuta ainakaan tänään, huomenna jo riisiä. Kuulostaa vaan aika rajulta alkaa antaa tavallista ruokaa vielä tässä vaiheessa kun suolistosta vuotaa veri... Kyllä ne ohjeet on järjestäen olleet että kun riisin keitinvesi pysyy, voi antaa riisiä, kun vatsa on kunnossa niin normiruokaa - sikäli kun näitä tapauksia on mun tielleni sattunut.

Ja nyt noin voi siis tehdä ihan turvallisesti kun koira saa kuitenkin canikuria ohjeiden mukaisesti, sillä pysyy tasapainotila suht hyvin yllä.

Paranemisia sinne! Ja sen verran vielä, että jos toi sama ralli uusii nyt sanotaanko kuukauden-parin sisällä, niin otapa eläinlääkärisi kanssa puheeksi toi linkissä mainitsemani loinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Jotain tämmöstä mä tossa ounastelinkin... Seuraile tosiaan tilannetta ja herkästi takaisin jos tuntuu ettei tropit auta, mutta luulis kyllä auttavan. Toi on aika äkäinen tulehdus jo, mä kyllä aloittaisin ihan sillä perus-ripuliruokavaliolla enkä antais yhtään mitään muuta ainakaan tänään, huomenna jo riisiä. Kuulostaa vaan aika rajulta alkaa antaa tavallista ruokaa vielä tässä vaiheessa kun suolistosta vuotaa veri... Kyllä ne ohjeet on järjestäen olleet että kun riisin keitinvesi pysyy, voi antaa riisiä, kun vatsa on kunnossa niin normiruokaa - sikäli kun näitä tapauksia on mun tielleni sattunut.

Ja nyt noin voi siis tehdä ihan turvallisesti kun koira saa kuitenkin canikuria ohjeiden mukaisesti, sillä pysyy tasapainotila suht hyvin yllä.

Paranemisia sinne! Ja sen verran vielä, että jos toi sama ralli uusii nyt sanotaanko kuukauden-parin sisällä, niin otapa eläinlääkärisi kanssa puheeksi toi linkissä mainitsemani loinen.

Ok. Annan tuota pelkkää riisin keitinvettä tänään ja sitten huomenna riisiä jos pysyy sisällä. Kiitos neuvoista :) Tuntuu että täällä saa välillä parempia ohjeita kuin lääkärissä :D Niin ja siis käykö ihan tavallinen riisi vai pitääkö sen olla sitä puuroriisiä? :) Puuroriisiä meiltä ainakin löytyis kaapista.. Niin ja siis varmaan ihan pelkkää veteen keitettynä, ei mitään sinne lisäksi? -Minäkö tyhmä :D

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiittus harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Ok. Annan tuota pelkkää riisin keitinvettä tänään ja sitten huomenna riisiä jos pysyy sisällä. Kiitos neuvoista :) Tuntuu että täällä saa välillä parempia ohjeita kuin lääkärissä :D Niin ja siis käykö ihan tavallinen riisi vai pitääkö sen olla sitä puuroriisiä? :) Puuroriisiä meiltä ainakin löytyis kaapista.. Niin ja siis varmaan ihan pelkkää veteen keitettynä, ei mitään sinne lisäksi? -Minäkö tyhmä :D

No näissä kokkijutuissa mä en sit olekaan kovin hyvä :D Mutta ei väliä mitä riisiä, valkoinen parempi kuin tumma (kerrankin ), puuroriisikin siis käy. Ja riisit keität veteen, et laita mitään lisäksi.

Meidänkin koiralla oli yhdessä välissä tuollaista samaa. Mekin saatiin ohjeeksi, että yks paastopäivä ja sitten piti keittää riisiä ja tarjota sitä.
Lääkekuurikin tuli siihen päälle.
Oli se kyllä kauheaa, kun koiralta tuli verta takapuolesta ja oksentelikin. :(
Paranemisia koiralle!

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
No kait te olette antaneet sille esim. canikuria?! Ja musta tuo on ehdottomasti eläinlääkärireissun paikka! Jos te olette koiran ottaneet, niin kyllä sitä tulee hoitaa kun se sairastaa!
Mitä ruokaa te annatte sille normaalisti? Meillä erittäin herkkävatsainen koira, jonka vatsa menee kuralle pienestäkin ruokavaliopoikkeamasta. Syö nykyisin vain ja ainoastaan Royal caninin medium sensitive 25 -kuivamuonaa. Ei mitään herkkupaloja.

On annettu canikuria! Tuollaista prisman "märkäruokaa" ja sillä sen maha on pysyny hyvänä.. Yks päivä annoin sille meidän omaa ruokaa ja ilmeisesti se sitten sai sen mahan sekaisin ja appiukon ruoka pisti sen sitten vielä enemmän sekaisin

Kannattaa ainakin harkita että siirrytte eläinkaupan ruokiin. On niissä hintaa, mutta musta ne ovat riittoisampia kuin kaupan ruoat ja meillä pärjätään 15 kilon säkillä tavallisen pitkä aika (koira keskikokoinen). Olen laskenut, että se ruoka tulee maksamaan n. 1,5 euroa päivä. Koira tuli meille 9-kuisena, ja oli siihen asti saanut markettiruokaa, ja halvinta mitä löytyi. Vatsa oli usein ihan kuralla. Aloin kokeilla erilaisia ruokia, myös kotitekoisia (esim. yrjölänpuuroa) ja vatsa vaan jatkoi temppuilua. Nutron holistic care sopi koiralle usean kuukauden, ja sitten yhtäkkiä vatsa alkoi taas vaivata, eikä nekään nappulat enää sopineet. Monien kokeilujen jälkeen löysin tuon royal caninin ruoan, ja sillä ollaan menty nyt reilut 2 vuotta. Vatsa on pysynyt koko ajan tosi hyvänä (paitsi jos on ollut lomahoidossa ja saanut jotain herkkuja, kun ihmiset ei usko että koirallakin voi olla herkkä vatsa). Mutta tuo nutro vois sopia teidän koiralle oikein hyvin. Se on eläinkaupan ruuista edullisimmasta päästä.

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Ei se Royal Caninkaan kaikille koirille käy ja myös kalliimmat ruoat mm. Hill`s eivät kaikille sovi. Riippuu ihan koirasta.

Sitähän mä tuossa just kirjoitin, että eläinkaupankin ruoista meillä kesti pitkä aika että löydettiin meidän koiralle sopivat pöperöt. Tietysti se riippuu koirasta. Yleisesti ottaen kuitenkin eläinkaupan ruoat ovat laadultaan huomattavasti parempia, ja siksi parempi valinta kuin ruokakaupan ruoat.

Voi koira poloa, paranemisia! Saako udella että millä ell.lääkärillä käytit? Olen käsittänyt että asustellaan samalla paikkakunnalla :D Itse olen tykästynyt Otsoon ja palvelu on ollu todella hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Voi koira poloa, paranemisia! Saako udella että millä ell.lääkärillä käytit? Olen käsittänyt että asustellaan samalla paikkakunnalla :D Itse olen tykästynyt Otsoon ja palvelu on ollu todella hyvää.

Juurikin tuolla käytimme :D Olemme aina käyttäneet siellä, mutta välillä joutunut soittamaan jollekin toiselle lääkärille ja kysyä ohjeita ku ei otsosta aina vastata.. Ja muissa paikoissa ohjeet on ollu mitä sattuu, suurinpiirtein :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

Juurikin tuolla käytimme :D Olemme aina käyttäneet siellä, mutta välillä joutunut soittamaan jollekin toiselle lääkärille ja kysyä ohjeita ku ei otsosta aina vastata.. Ja muissa paikoissa ohjeet on ollu mitä sattuu, suurinpiirtein :/

Juuh, meillä kanssa on ollut monessa muussa ell.lääkärillä ohjeet ja hoito välillä mitä sattuu, siksi olenkin tohon otsoon tykästynyt kun tuntuvat ottavan eläimet vakavissaa hoidettaviksi. Mutta hyvä että koira on saanut hoitoa ja toivottavasti on pian parempana.

Niin juu ja januliitus: valitse täysjyväriisi :)
Mä pidän tääl peukkuja että koira toipuisi näillä eväillä ja lääkkeillä!

Mulle nimenomaan sanottiin että tässä tilassa se valkoinen mössöriisi on parempaa kuin kuitupitoinen tumma, kerran se suoli on muutenkin jo ärtyneenä... Käy kyllä mun järkeenikin.

Koiran olo jo huomattavasti parempi :o Oli käyny salaa syömässä nappuloita ja ne on hyvin pysyny sisällä. Mies oli aamulla käyttäny sen pihalla ennen töihin lähtöä ja nyt oli tullu jo vähän kiinteämpää ulostetta. Aikamoinen ero eiliseen verrattuna, mitä ihmettelen suuresti. Auttoko nuo lääkkeet muka noin nopeasti?

Koiran olo jo huomattavasti parempi :o Oli käyny salaa syömässä nappuloita ja ne on hyvin pysyny sisällä. Mies oli aamulla käyttäny sen pihalla ennen töihin lähtöä ja nyt oli tullu jo vähän kiinteämpää ulostetta. Aikamoinen ero eiliseen verrattuna, mitä ihmettelen suuresti. Auttoko nuo lääkkeet muka noin nopeasti?

Kyllä ne lähtee auttamaan, itekki otsosta saatiin kans antibiootit ja rokotteena suoraan niskaan jotain oksennuksen esto juttua jne. ja päivässä koiran olo selvästi alko paranee!Kiva et saitte tarvittavan hoidon.. :)