Kivittäkää..Sanoin kaverille jotta hakee jotain apua lapsilleen ovat mielestäni niin "pimahtaneita"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riidankylväjä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riidankylväjä..

Vieras
En tiedä voiko tuollaiset lapset olla oikeasti normaaleja?
saatte kivittää ihan vapaasti mielestäni nuo lapset tarvii jotain apua oikeasti eihän nuo voi olla peruslapsia vai onko kertokaa minulle!

Olen kaverin lapsia hoitanut kerran kuussa mutta nyt oli pakko sanoa etten enää ota hoitoon ettei mun omat lapset kestä enään heitä ollenkaan.tästä tuli riitaa sitten että luuleeko mun lapset olevan jotenkin parempia yms.
mun omat ovat 10, 8,7,3 ja hänen poika 4 ja tyttö 5.

heillä ei ole ketään joka suostuisi lapset ottamaan ja en oikeasti ihmettele ettei mummot vaarit tai kukaan suvusta ota hoitoon =/

Tyttö puhuu jatkuvasti rumia,kikkeli,paska,kusi,paskapää yms.hajottaa toisten tavarat,pomottaa veljeään ihan siis käy päälle jos poika ei tee niinkuin sisko käskee vaan leikkii muiden lasten kanssa ihan rauhassa vaikka autoilla,jatkuvasti pitäisi leikkiä vain kotileikkiä mitään muuta leikkiä ei saa leikkiä kukaan tai tää saa raivarin,nuolee tavaroita kiellät niin kattoo vaan ja jatkaa sitä lelujen yms syömistä jos tietää sillä tekevänsä pahaa,kerjää koko ajan huomiota ei osaa siis olla hetkeäkään yksin vaan kokoajan pitää tuoda ittensä julk jotta kato mitä hän tekee ja jos joku muu juttelee juuri vaikka mulle niin tunkee siihen että hän hän ei kukaan muu.
jäähyt auttaa vain hetkeksi sama touhu jatkuua aivan heti,mitä enemmän saa aiheutettua toisille pahaamieltä sen paremmalla tuulella likka tuntuu olevan.

poika sitten taas ei osaa pukea itse tai osaa kun sanon esim että koitahan itse kun aina sama en osaa ja jää odottamaan että puetaan/riisutaan.vaipat öisin,jankuttaa kanssa asiaa en tykkää vaikka makkarasta,en tykkää makkarasta,en tykkäää makkarasta,kysyt jotain ihan niin tuijottaa vaan suu auki vastaamatta mitään.

puhunut vanhempien kanssa aikaisemmin niin isä vaan toteaa jotta on hyvä kun on tempperamenttia,siis oikesti noi asiat olla hyvä juttu?

tai tuon pojan kannustamista omaan tekemiseen kun siis osaa pukea,riisua ja tehdä asioita mutta heittäytyy ihan suoraan en osaa,täällä tosin tajunnut jotta minä en passaakaan vaan joutuu aina ensin kokeilemaan itse ja sitten saa apua jos ei suju,ja voi sitä riemua eilenkin kun laitettiin yhdessä hammastahnaa hammasharjaa,hehkutti ihan että mää osasin ihan ite mää osasin!

yritin sanoa jotta he ovat oikeasti pahassa pulassa kun lapset kasvavat,nyt eivät voi edes kaupassa käydä heidän kanssaan vaan käyvät erikseen koska se on ihan hirveä huutokonsertti kun kaikki tahdotaan heti kaupan ovesta astuessa.siksi niinä kertoina joina ovat käyneet yhdessä lasten kanssa kaupassa lapset istuvat kärryssä huutaen ja riuhtoen itteensä alas.minusta tilannetta pahentaa se että he ostavat ja antavat lapsilleen periksi jotta ovat hiljaa jos joutuvat kaupassa käymään lasten kanssa.

en tiedä nyt yksi kaveruus poikki tämän takia,jokainen hoitaa lapsensa juu kun tahtoo mutta eipä tarvi itkeä jos kukaan ei ota lapsia hoitoon vain sen takia kun eivät kestä heitä =(

Täysin identtinen kuvaus (oikein säikähdin!!) tuttavaperheessäni olevista sijoituslapsista jotka on otettu huostaan siksi että äiti on välinpitämätön ja väkivaltainen yms. lapsia kohtaan. Psykiatri sanoi että kunhan lapset kasvavat, ovat samaa ikäluokkaa noiden kuvailemiesi lasten kanssa, niin tulevat saamaan monta diagnoosia koska välinpäitämättömyys ja hoitamattomuus vauva-ajasta lähtien aiheuttaa lapsille ihan fyysisiäkin sairauksia.

Lapsissa tuskin on mitään vikaa, vanhemmat taitaa niitä pimahtaneita olla. Mutta hyvä että otit asian heidän kanssa puheeksi, jos silmät aukeis kun kukaan ei enää ota hoitoon...

Siinäpä se kun isä kehuu että hyvä vaan kun tempperamenttia,äiti hyssäilee että joo niinhän se tekee ..
joskus ihan epäilen olisko tolla isällä osuutta lasten käytökseen,käyttäytyy itse meinaan jotenkin "vauva"maisesti ..
tosin tuo rumien puhuminen taitaa tulla äitinsä kuuntelee jotain petriä yms lasten kanssa ja tässä tulikin jottei seksi kiinnosta enää tytön suusta mitä lauleli,olin vaan että :O
päiväkodissa ovat ongelman tiedostaneet,äiti puheli sitä silloin aikaisemmin kun olivat hoidossa ja otin asiat puheeksi..en tiiä..
tekis mieli ite soitttaa perheneuvolaan ja kysyä miten kannattaisi toimi ja kenen jotta lapset oikeasti saisivat rajat ohella rakkauden.

Poika ainakin tuntuu olevan ikäisiään jäljessä kehityksessä. Ehkä syy on vanhempien kasvatuksessa, ettei kannusteta lasta tekemään itse. Kuulostaa vaan todella avuttomalta, jos 4- vuotias ei osaa pukea tai edes laittaa hammastahnaa harjalle. Toisaalta voihan lapsella olla taustalla, jokinasteinen kehityshäiriö.

Toisaalta pisti silmää tuo 4-vuotiaan vaipoissa olo ja kaupasa kärryissä kuljettaminen. Johan vanhemmissa on jotain vikaa jos 4 ja 5 vuotiaat laittaa kauppakärryihin istumaan. Helpostihan sitä lapsen normaalia kehitstä jarrutetaan aliarvioimalla lapsen omia taitoja. Vaipat, kärryt, rattaat, jatkuva passaaminen jne. 4 vuotias lapsi on taidoiltaan jo hyvin taitava ja omatoiminen, jos vaan vanemmat sen sallii.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26075085:
Helpostihan sitä lapsen normaalia kehitstä jarrutetaan aliarvioimalla lapsen omia taitoja. Vaipat, kärryt, rattaat, jatkuva passaaminen jne. 4 vuotias lapsi on taidoiltaan jo hyvin taitava ja omatoiminen, jos vaan vanemmat sen sallii.

Yövaippoja en kyllä tuohon kastiin välttämättä laskisi, yökasteluhan on normaalia vielä 5 vuotiaaksi saakka ja johtuu yleensä hormonaalisista syistä.

No minulla on lapsi jossa on vikaa, joka on haastava ja edes lastenpsykiatri ei syytä vanhempia asiasta!

Hän on kuin ap:n kuvailema tyttö mutta hankalampi. Lisäksi hän edelleen 7v 8kk iässä hyvin hankala, lähes joka päivä kiinnipito tilanteita, jolloin lyö puree potkii raapii sylkee(tosin ei oo kyllä sylkenyt muutamaan kuukauteen).

Minä en pahoinpitele lapsia, olen johdonmukainen, lapsilla on säännöt, lapset saa tulla syliin,halataan ja pussataan, tunteita on selitetty pienestä pitäen. asioista keskustellaan, lapsella on sääntöjen rikkomisesta seuraamukset. HYvästä käytöksestä palkitaan,kehutaan ja siihen ohjataan.

Lapsella on adhd(keskittymis ja tarkkaavaisuushäiriö+impulsiivisuutta) ,kromosomipoikkeavuus,aistiyliherkkyyttä,ongelmia hahmottamisessa,omantoiminnan ohjauksen vaikeutta.

Pukeminen on hankalaa vieläkin(vaikka osaa). Lääkitys on oikeastaan ainoa joka on tehnyt näkyvä ämuutosta käytökseen,toimintaan.

Silti eka ongelma lapsen puolelta ilmenee n.1min-10min heräämisestä. äsken huitas just sisarustaan käsilaukun nahkaremmillä..että pakko mennä

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26075085:
Poika ainakin tuntuu olevan ikäisiään jäljessä kehityksessä. Ehkä syy on vanhempien kasvatuksessa, ettei kannusteta lasta tekemään itse. Kuulostaa vaan todella avuttomalta, jos 4- vuotias ei osaa pukea tai edes laittaa hammastahnaa harjalle. Toisaalta voihan lapsella olla taustalla, jokinasteinen kehityshäiriö.

Toisaalta pisti silmää tuo 4-vuotiaan vaipoissa olo ja kaupasa kärryissä kuljettaminen. Johan vanhemmissa on jotain vikaa jos 4 ja 5 vuotiaat laittaa kauppakärryihin istumaan. Helpostihan sitä lapsen normaalia kehitstä jarrutetaan aliarvioimalla lapsen omia taitoja. Vaipat, kärryt, rattaat, jatkuva passaaminen jne. 4 vuotias lapsi on taidoiltaan jo hyvin taitava ja omatoiminen, jos vaan vanemmat sen sallii.

olen täällä huomannut kun ovat hoidossa olleet sen viikonlopun että OSAA kun sanoo ettei auta ennenkuin on itse kokeillut,kärryihin pistää juuri koska hajottavat koko kaupan muuten(juoksevat karkuun,huutavat,kiukuttelevat mitä tavaraa tahtovat yms)
neuvolassa kuulemma sanottu tuosta 4v että ihan normaalia vielä ei pidä huolestua :O,tai sitten ei ollut kertonut siellä ihan koko totuutta pojasta..

Olisko teistä väärin jos soittaisin huomenna ite johonkin ja kysyisin miten toimia,pikkasen huolestuttaa mitä tuosta tytöstäkin tulee jos nyt hakkaa veljeään/muita ensimäisellä käteen osuvalla oli se sitten terävä tai ei..

No minulla on lapsi jossa on vikaa, joka on haastava ja edes lastenpsykiatri ei syytä vanhempia asiasta!

Hän on kuin ap:n kuvailema tyttö mutta hankalampi. Lisäksi hän edelleen 7v 8kk iässä hyvin hankala, lähes joka päivä kiinnipito tilanteita, jolloin lyö puree potkii raapii sylkee(tosin ei oo kyllä sylkenyt muutamaan kuukauteen).

Minä en pahoinpitele lapsia, olen johdonmukainen, lapsilla on säännöt, lapset saa tulla syliin,halataan ja pussataan, tunteita on selitetty pienestä pitäen. asioista keskustellaan, lapsella on sääntöjen rikkomisesta seuraamukset. HYvästä käytöksestä palkitaan,kehutaan ja siihen ohjataan.

Lapsella on adhd(keskittymis ja tarkkaavaisuushäiriö+impulsiivisuutta) ,kromosomipoikkeavuus,aistiyliherkkyyttä,ongelmia hahmottamisessa,omantoiminnan ohjauksen vaikeutta.

Pukeminen on hankalaa vieläkin(vaikka osaa). Lääkitys on oikeastaan ainoa joka on tehnyt näkyvä ämuutosta käytökseen,toimintaan.

Silti eka ongelma lapsen puolelta ilmenee n.1min-10min heräämisestä. äsken huitas just sisarustaan käsilaukun nahkaremmillä..että pakko mennä

Mutta heillä ei ole mitään palkintojuttuja,vedät toista harjalla päähän niin palkitaan jotta lopetahan niin saat taas uusia zhu zhu petsejä vai mitä ne on.
jos tyttö saa aivan yksin jakamattoman huomion ja pompotettua muita asiat menevät suht ok,mutta jos joku ei halua enää leikkiä yms se karkaa heti käsistä.

tiedän että on lapsia joilla n ongelmia ja vaikka olisiko tuolla tytöllä samaa jotenkin mutta eikö se sitten olisi hyvä että siihen jotain alettaisi tekemään?
eikä jotta joo voi vedit naapurin perttiä lättyyn siinä sulle tikkari.

[QUOTE="vieras";26075104]Yövaippoja en kyllä tuohon kastiin välttämättä laskisi, yökasteluhan on normaalia vielä 5 vuotiaaksi saakka ja johtuu yleensä hormonaalisista syistä.[/QUOTE]

Joissain tapauksissaa kyllä. Mutta toisinaan kyse voi olla vanhempien laiskuudessa kannustaa lasta iltapissalle jne.

Mulle tuli kanssa mieleen työstä adhd lapsi. Mutta silloin taas vanhemmilta vaaditaan muutakin kun ongelman matona alle lakaisemista.

taidn olla kauhea ihminen. en olisi alunalkaen noita kotiini ottanut.

Mutta sinä otit. Lapsesi siis tekevät kaiken kuten 5v käskee, leikkivät kotia koko viikonlopun? kaikki neljä? vai menikö m ulta jotai ohi?

siis että 5v on iloinen jos kaikki tottelevat häntä. Muuten ei.

Yhteistyössä