Kivuliaat kuukautiset= helpompi synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reija

Vieras
Joskus olen kuullut sanottavan, että jos kuukautiset ovat tuskaa, on synnytys helpompi.
Mm. äidilläni ja isoäidilläni kuukautiskivut ovat olleet kovat ja vastaavasti synnytykset ovat menneet suht nopeasti ilman "tappavan kovia" kipuja.

Mikä teidän kokemuksenne on, pitääkö tuollainen teoria paikkansa, vai onko ihan sattumankauppaa?

Ehkä sellainen on niin tottunut koviin menkkakipuihin, että supistukset ei tunnu niin pahoilta? En tiedä, mulla ei ole oikeastaan ollenkaan menkkakipuja ollut koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä sellainen on niin tottunut koviin menkkakipuihin, että supistukset ei tunnu niin pahoilta? En tiedä, mulla ei ole oikeastaan ollenkaan menkkakipuja ollut koskaan.

Näin mäkin ennen synnytystä ajattelin ;)

Ehkä tuossa on taustalla ajatus, että jos on kärsinyt saatanallisia kramppeja joka kuukausi teini-iästä, tietää ainakin miten helpottaa oloaan.

Minun äidilläni oli kaameat kuukautiskivut ja todella helpot synnytykset. Itselläni ei ole ollut elämässäni kuukautiskipuja, ensimmäistä synnytystä mielenkiinnolla odotan. Kun ei tiedä millaista se kipu on, ei osaa vielä pelätä.

Kivuliaat kuukautiset on mullakin, jos pillereitä syö, jalat tahtoo mennä kuukautisten ekana päivänä alta ja joka paikkaan koskee.
Synnytys oli yhtä tuskaa, kivut aivan kaamea, nopea se kyllä oli, mutta supistukset jotain järkyttävää, jalat vaan kramppasi, eikä mikään hengittely auttanut, rentoutus aivan mahdotonta ilman epiduraalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hip:

Erottaa hyvin. Menkkakivut sattuu saatanasti vaan vatsaan ja selkään....supistukset päästä varpaisiin :x niceee...

Alkuperäinen kirjoittaja Hip:

Näin mäkin ennen synnytystä ajattelin ;)

Kyllä mäkin olen synnyttänyt ;)

Tarkoitin, että mulla on ne kovat kuukautiskivut, ja luulin, että synnytys olis jotenkin tästä syystä mulle piece of kakku.

Yhteistyössä