Kivut seuraavassa raskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpeloäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpeloäiti

Vieras
Eli kuinka kipeitä olette olleet seuraavan raskauden aikana, tarkoittaen liitoskipuja ym.
Mulla ed. synnytyksestä 10 kk ku tulin uudestaan raskaaksi ja nyt siis rv 12+ jotain. ed synnytys oli sektiolla. Nyt on aivan järkkyä polttoa alamahalla, aivan kuin menkat alkais ja tosi kipeää tekee. Myös häpyliitos aiheuttaa kipuja ja kävelyvaikeutta.

Onko muilla ollut kovia kipuja jo alkuraskaudessa ja helpottaako ne vai pahenee?

mulla oli kamala toinen raskaus supistelua rv 12 lähtien, liitoskivut alkoi aikaisin ja paheni vaan, pahoinvointia rv 20 saakka ja sit taas rv 32 lähtien synnytykseen saakka ja kaikkea muutakin..
Mulla ei valitettavasti helpottanu :hug:

on ollut kipuja!!!! mulla ainakin oli kipua melkein koko ajan välillä paheni niin et piti sairaslomalla olla=(nyt synnytyksestä 3kk ja ala selkä on vieläki ihan jumissa ei paljo paikalleen voi jäädä...tai siihen jumii=)

Esikoinen oli n.1-v kun tulin uudelleen raskaaksi.
Supistellut on jo paljon aiemmin kuin ekalla kertaa. Samoin selkä temppuilee. Liitoskipuja ei ole vielä ollut (toivottavsti ei tule tälläkään kertaa). Rv26.

No jos tarkoitat ihan sektioarven kipua, niin tuttua ollut alusta saakka. Joskus rv.18 tienoilla oli jonkin aikaa niin kipeä etten voinut liikkua, enkä oikein makaamaankaan. Eipä ainakaan lääkäri siihen sanonut mitään, eli lienee normaalia setktioarven venymiskipua(?)

Mä en tiennyt mitään liitoskivuista esikoisen kanssa, mutta aloin odotta toista kun ensimmäinen oli 7.kk, ja koko toisen raskauden ajan SÄRKI ja SATTUI. Liitoskivut oli loppuraskaudesta tosi pahana ja valvoin öitä ja söin panadolia. Neuvolassakin puhuin asiasta, mutta siihen ei kai oikein mikään auta. Sitten helpotti kun vauva syntyi! Se on tosi ikävä vaiva, tsemppiä odottajille. Itsellä on enään muistona vain..