KLAMYDIA ja RASKAUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ItsMyLife
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ItsMyLife

Vieras
Sain keskenmenon rv13-14 muutama kuukausi takaperin. Silloin myös todettiin, että minulla on klamydia, jota ei ehditty hoitaa ennen keskenmenoa pois.
Klamydia on ollut minulla ilmeisesti useita vuosia, oireettomana.
Mitä tuo klamydia aiheuttaa raskaana ollessa? minulle ei oikein ole kukaan kertonut. Olisiko täällä tietoa, asia vaivaa mieltäni suuresti. Ja syytän keskenmenosta pelkästään itseäni. Olo on kauhea. Jos olisin tiennyt että minussa on tuo tauti, kaikki voisi olla nyt toisin.

luin tuolta jostain,että klamydia aiheuttaa pienen keskenmenoriskin. Muistan kun mulla alkoivat oireet,juuri klamydian tyyppiset oireet, siis lantion seudun kivut, vatsakivut yms. On todella kauheata, jos se keskenmeno todella tapahtui tuon typerän taudin takia.
Eikö kenelläkään ole tähän kommentoitavaa? olisi mukava kuulla, onko muut kuulleet,että klamydia aiheuttaisi keskenmenoja yms..

ähh, eiks kellää oo mitää sanomista. ajattelinkin, että tästä asiasta tuskin kovin monella kokemusta.. miksi minun piti kokea tuo tauti, en olisi koskaan voinut kuvitella saavani sellaista.

En ole kuullut et aiheuttas keskenmenoja.Kaverilta löyty klamydia raskausaikana.Raskaus oli jo kyllä jollain rv16.Hoidettiin pois ja terve lapsi sillä on.Muuta tietoo minulla ei ole.

Ei ole kokemusta klamydiasta, mut sen verta, et on niitä alavatsakipuja ja lantionseudun kipuja raskaana ollessa muutenkin. ..ja reilustikin. Et älä pelkästään sen perusteella syytä itseäsi.

Ja muutenkin koita ajatella se niin, että mikä kävi, kävi. Et varmastikaan tehnyt sitä tahallasi. :) Ja keskenmeno ois voinut tulla muutenkin.. Ikävää, että nyt kävi näin, mut ei se välttämättä siitä klamydiasta johtunut.

siskollani huomattiin klamydia vasta uudessa raskaudessa, näissä perustesteissä. edellinen raskaus meni siihen että vauva syntyi rv 25 ja jotain tulehduksen takia.. joten kyllä klamydia on huono juttu raskauden aikana.. ja muutenkin..

vähän eri tilanne mutta sama tauti, eli sain klamydian loppuraskaudessa. se oli minulla pari viikkoa ennen kuin sain sen hoidettua pois kuukausi ennen vauvan syntymää, eikä se minun tietääkseni se mitenkään vaikuttanut