Kodin siivo ja kunto on räjähtänyt käsistäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppu

Vieras
täällä on vaan niin kamala kaaos ja sotku, että en enää osaa tehdä mitään sille. joka paikka on aivan tukossa ja kapit täynnä ja vaatteita, kesä-, syksy- ja talvisellaisia on läjissä joka paikassa. En osaa ja jaksa tehdä muuta kuin istua ja ihmetellä. Ei tänne enä mahdu sekaan. Likaakin on joka paikassa.
lapsikin huutaa yöt yskässään ja valvottaa kaikiia ja väsyttää niin, että näköä haittaa.

Nooh, sä ehdit kyllä keskittyä siivoomiseen kun lapsi on isompi. Jos asia kovin häiritsee niin tee lista jonka mukaan etenet, tyyliin: maanantaina raivaat pyykit, tiistaina siivoat keittiön kaapit jne.

Sama vaiva täällä... mun mies ei auta yhtään tässä kodin siistinäpitämisessä. Just tänään ajattelin, että jos mies hoitais joskus vauvaa vaikka puoli päivää, niin saisin kerrankin siivottua kunnolla. Nyt esim. imurointi on ihan tuskaista, keskeytyy koko ajan!
Olen niin kyllästynyt koiriin!!! Kuraa, hiekkaa, karvaa... Tulispa talvipakkaset, niin vähenisi tuo ravan määrä.
Yritetään jaksaa jotenkin. *hali sulle*

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Nooh, sä ehdit kyllä keskittyä siivoomiseen kun lapsi on isompi. Jos asia kovin häiritsee niin tee lista jonka mukaan etenet, tyyliin: maanantaina raivaat pyykit, tiistaina siivoat keittiön kaapit jne.

mulla on arkena aikaa klo 18.00->, ei siinä oikein ehdi raivata pyykkejä tai siivota kaappeja, jokaiseen noista hommista menee meillä päiväkausia, tavaraa on siis kertynyt.
ja samalla kun pitää hoitaa vielä sapuskat ja kouluhommat ja nukkumaan laitot ja vatteet lapsille jne. siis unohdin mainita, että lapsia on yht. 4, joista tällä hetkellä yks on yskässä.
mut kai tää on tuttua monille muillekin. halusin vain kertoa, että mä en kohta enää jaksa.

Mitenkä ois, jos ottaisitte tavoitteeksi vaikkapa sen, että yksi huone kuntoon kolmessa päivässä? Ja sitten se huone PIDETÄÄN kunnossa.

Jos vaikka aloittaa makkarista ja ensin ottaa jätesäkit esiin ja siivoaa kaapit. Kaikki mitä ei ole vuoden sisään käyttänyt, joutaa mielestni roskiin ja muut kunnon järjestykseen. Tämä kaappihomma on kyllä aika iso, mutta jos siinä menisi vaikka yksi päivä.
Seuraavana päivänä olisi sitten muiden kamojen paikoilleen laittoa ja sellaista yleistä siivoamista makkarissa. Pölyjä ja sen semmoisia. Kolmantena päivänä sitten imorointi, lattioiden pesu ja loppuviimeistely.

Makkarin oven voi pitää vaikka viikon kiinni ja käyttää ko huonetta vain nukkumiseen, jolloin sen ei käsittääkseni pitäisi räjähtää käsiin.

Pesukone ja tiskikone toki surraa sitten aina, kun vain olette itse kotona.

Neljäntenä päivänä vaikka aloitetaan wc:n ja pesuhuoneen pesu. Uskon, että näihin riittää 1 päivä, mutta mikäli tarvetta on kahdelle päivälle, niin sitten niihin voi sen kaksi päivää käyttää. Ja näidenkin huoneiden kohdalla sitten pidetään huolta siitä, että pyykit kannetaan koriin, ei lattialle ja tyhjät wc-paperirullat, shampoot yms. viedään roskiin.

Seuraavana voisi olla vuorossa eteinen. Kaappien lukimäärästä riippuen tähän voi upottaa vaikka 1-2 päivää, mahdollisesti menee puolikkaassa päivässä, jos pieni eteinen.

Sen jälkeen olohuone, jossa voi käyttää vaikkapa tuota makkarin kaavaa.

Tämän jälken keittiö, mikä saattaa olla aika monelle se isoin siivo. Kun sen saa kuntoon on enää lasten huoneet, joita sitten hiljalleen laittaa kuntoon samalla, kun ylläpitää muuta kämppää kunnossa.

Tällä kaavalla saa vajaassa kahdessa viikossa työn ja lasten ohella kodin tip-top kuntoon rasittamatta kuitenkaan itseään aivan loppuun.

Voitko pyytää jotakuta avuksi (kaveria, sukulaisia, jonkun lapsen kummia...), että voisitte siivota huushollia esim. yhden päivän yhdessä? Se piristäisi mieltä, kun saisi raivattua nurkkia kuntoon.
Turhat tavarat pois! Tiedän, että sitä tavaraa kertyy. Mutta mitä loppupelissä ihan oikeasti tarvitaan?

Yhteistyössä