Koeajalla lisien maksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Mietin tuossa, että mitä työehtosopimukset sanoo erilaisten lisien (ilta, yö jne) maksamisesta koeajalla olevalle työntekijälle. Yritin palvelualojen työehtosopimuksia netissä plärätä, mutta silmääni ei osunut asiasta mitään. Joten tietäisikö joku täällä palstalla asiasta? :) Kiitos etukäteen.

No niin minä vähän ajattelinkin. Eräs tuttuni on siis yhdessä pikaruokaravintolassa töissä, koeajalla vielä, ja hänelle ei ole maksettu lisiä, paitsi sunnuntaisin tuplapalkka.

No niin minä vähän ajattelinkin. Eräs tuttuni on siis yhdessä pikaruokaravintolassa töissä, koeajalla vielä, ja hänelle ei ole maksettu lisiä, paitsi sunnuntaisin tuplapalkka.
Itse useamman vuoden vastaavassa paikassa työskennelleenä sanoisin, että tietenkin kaikki samat lisät kuuluu maksaa koeajalla olevalle kuin vakkarillekin. Mitään lauantailisiähän ei tuolla alalla tunneta. Yö (23->)- ja iltalisät (18-23) kuuluu tietenkin palkkaan. Kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi työpaikalla. Entisessä työpaikassani kesäaikaan oli palkanlaskennassa kesätyöläisiä ja palkat sai tarkastaa todella tarkkaan aina tuolloin läpi.