Kohdun ulkopuolinen raskaus ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sofku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sofku

Jäsen
06.10.2007
311
0
16
Tilanne siis tämä :

Viime kuussa kuukautiset tulivat kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta, viikko väliä ja sitten alkoi toiset. Sitä ennen oli ollut puolen toista kuukauden paussi. Samanlainen paussi oli lokakuussa, jolloin tein testinkin ja näytti negaa.

Syön Cerazetteja.

Noiden ylimääräiset kuukautisten aikana alkoi kovat äkilliset kivut alapäässä. Hiukan kuin olisi liitoskipuja. Alapäätä viiltää ja kipuilee tosi paljon. Enkä meinaa pystyä kävellä. Noiden kuukautisten aikana tätä kipuilua oli tosi paljon.

Nyt on sitten kipuillut muuten. Välillä alamahaa nippailee ja nappailee. Ihan kuin olisin raskaana. Minulla on siis kohta 2 vuotias tyttö, joten tiedän tunteen...

Muutenkin jo pari kuukautta maha ei ole ollut normaali. Juuri noita ihme nappailuja ja nippailuja sekä äkillisiä viiltäviä kipuja siellä täällä on ollut paljonkin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Olen todella maseentuneen oloinen koko ajan ja välillä olo on äklö eli oksettaisi, mutta ei siltikään..

Kaikki raskauden oireet. Mutta. Miehän syön pillereitä ja joka kuukausi on tullut kuukautisetkin..

Missähän siis "vika" ?

Varasin lääkäri ajan tänään. Mutta sain sen vasta 8.2. Olisi vaan kiva tietää jos muillakin tälläistä ja voisiko tämä olla sitten tuota kohdun ulkopuolista raskautta... Oireet viittaisivat siihen.

Saattaahan sitä olla raskaana pillereistä huolimatta..ja kuukautisetkin saattaa tulla.
Kohdunulkopuolinen itselläni repi munatorven alle viikon kipuilun alkamisesta. Ensin kipuili satunnaisesti, ja 12 h pahemman kivun alettua repikin jo paikat...
Raskaustesti kyllä näyttää jos raskaana, kohdun ulkopuolinen tahi ei.

siis jos sulla on kohdunulkopuolinen raskaus, niin enpä suosittele odottamaan noin kauaan. Mulla oli ulkopuolinen raskaus ja kun menin lääkäriin, passitti heti sairaalaan jossa sitten pääsin samantien leikkaukseen ja menetin toisen munasarjan kokonaan. Ja siis mulla oireet oli just raskauteen liittyviä, kunnes alkoi vuotoa tulemaan ja en mennyt lääkäriin heti kun olin kuulut että odottaessa saattaa olla vuotoa, kunnes se kipu löi melkein jalat alta, ja kävelin kaksinkerooin

lopetin ehkäisyn loka-marraskuussa ja ensimmäiset kuukautiset tulivat noin 45 päivän päästä, sittenpä niitä ei tammikuun puoleen väliin mennessä kuulunut uudestaan joten tein testin, joka näytti haaleaa plussaa. pääsin verikokeeseen, jonka tulos myös oli heikko plussa. pari päivää testin jälkeen alkoi tulla ruskeaa vuotoa, mutta ei kuukautisvuotoon verrattavaa. pääsin uuteen verikokeeseen, joka näytti hcg:n nousseen hieman, jonka jälkeen minut määrättiin ultraan. kohdussa ei näkynyt mitään.. viikoiksi arvioitiin noin 5. taasen otettiin uusi verikoe ja hcg oli noussut noin 70:stä 130:een. lääkäri epäilee nyt kohdun ulkopuolista raskautta ja seuraavat verikokeet otetaan maanantaina. vuotokin näyttää iloisesti jatkuvan :/ voiko tällainen hidas hcg:n nousu olla merkki jostain muustakin kuin kohdun ulkopuolisesta raskaudesta? onko toivoa, että tästä voisi vielä tulla normaali raskaus? mitään kipuja tai raskausoireita minulla ei ole ollut. inhottavaa tällainen tietämättömyys :/

Yhteistyössä