kohdunkaulan haavauma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitoskiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitoskiitos

Vieras
olen raskausviikolla 19 ja vuodellut pikkaisen kolme kertaa koko raskauden aikana. eka kerta oli noin rv 10 ja silloin todettiin pieni haavauma kohdunkaulassa. nyt alle viikko sitten vuotoa tuli uudestaan ja tänään taas. sain lääkkeeksi hiivaemätinpuikkoja, gynestä näkyi jotain pientä tulehdusta.
onko muilla ollut tällaista tilannetta? miten teitä on hoidettu? alkaa turhauttamaan tämä jatkuva stressi ja huoli vuodoista, vaikka tiedän veren tulevan kohdunkaulasta , hermostun joka kerta totaalisesti ja pelkään keskenmenoa.
 
Minulla alkoi pientä vuotoa ilmestyyn viikolla 18. Gynellä käytiin ja pelotteli aluksi keskenmenolla. Minulla näkyi myös merkkejä tulehduksesta, johon sain myös hiivaemätinpuikot. Näytteet tosin totesivat ettei minulla tulehdusta ollut eikä sekään selvinnyt miksi vuotoa tuli noin kaksi viikkoa. Stressi oli minullakin kova! Välillä pelkäsin, että tuleeko tästä vauvaa ollenkaan, mutta nyt jo onnellisesti porskutellaan viikolla 37! Kälyni rauhoitteli (sairaanhoitaja) että se on yllättävän yleistä toi verinen vuoto jopa puolessa välissä raskautta. Pidä vain mieli positiivisena niin vauvakin voi hyvin! Onnea odotukseen!
 
Raskaus/imetys aikan limakalvot voivat mennä hormooneista johtuen todella huonoon kuntoon. Meillä ei juuri seksiä harrastettu , kun limakalvot olivat niin huonona että kiukasteista huolimatta sain liki poikkeuksetta verenvuotoa. Huoltahan se lisäsi , mutta kun tiesi että kyse on limakalvoista niin en alkanut panikoimaan. Limakalvot korjaantuivat itsestään kun muksu oli noin 5kk.
 

Yhteistyössä