kohdunsuu auennut,milloin synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäpöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippäpöö

Uusi jäsen
16.09.2006
13
0
1
te joilla kohdunsuu on auennut etuajassa, milloin suýnnytitte,menikö vielä yli lasketun ajan? Mulla vkolla 36 sentin auki ja ihan pehmeä, istukkakin kypsynyt,et milloin vois h-hetki koittaa. neuvolassa sanoivat et saattaa vielä mennä ylikin. Ekan aikaan ei ennen synnytyksen käynnistymistä ollut auki... Nyt 37+3

moi.mulla oli kolmannesta viikoilla 34 sormelle auko ja kaula lyhentyny sentillä ja pehmeä.syntyi 39 ja4. nyt neljättä ootan viikoil 34 enkä tiä tilannetta..kovasti supistele tosin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:58 äippäpöö kirjoitti:
te joilla kohdunsuu on auennut etuajassa, milloin suýnnytitte,menikö vielä yli lasketun ajan? Mulla vkolla 36 sentin auki ja ihan pehmeä, istukkakin kypsynyt,et milloin vois h-hetki koittaa. neuvolassa sanoivat et saattaa vielä mennä ylikin. Ekan aikaan ei ennen synnytyksen käynnistymistä ollut auki... Nyt 37+3

????? Siis miten istukka kypsynyt? Uudelleensynnyttäjälle on hyvinkin tavallista, että kohdunsuu on pehmennyt ja aukeaa hieman tossa vaiheessa. Silti tosiaan voi mennä ylikin. Tiedän montakin tapausta, joilla on on ollu sentin pari auki jo muutama viikko ennen laskettua aikaa, mutta silti on menny yli ja jouduttu ehkä käynnistämäänkin.

Mulla oli jo viikolla 27 kohdunsuu sormelle auki, nyt menossa viikko 33, ja tilanne edelleen sama, joka siis on uudelleen synnyttäjälle ihan normaalia. Ekan aikaan viikolla 35 oli jo auki ja käynnistettiin toksemian takia 40+, jolloin olin melkein puolet auki, mutta eipä vain synnytys lähtenyt käyntiin ilman käynnitämistä.

Ekassa ja tokassa raskaudessa kohdunsuu ollut jopa 3-4cm auki eikä kaulaa jäljellä jo 30 rv. Eka synty 37 ja toka 36 rv. Kolmonen ja nelonen oli lähes sama tilanne, paitsi nelosessa kaula viellä jeljellä. Kummatkin käynistettiin 38 ja 39rv.

tosiaan kuten jo joku sanoikin uudelleen synnyttäjillä on yleensä aina se kohdun suu sormelle auki.

tässä raskaudes mulla on jo heti ekasta lääkärikäynnistä asti ollu sen sormelle auki (kanavaa oli 2.5) ja paikat pehmentyneet.
viikolla 35 kävin lääkärillä arvioittamassa kohdunsuun tilanteen ja silloin oli 2cm kanavaa, 1.5cm auki, poika laskeutunu ja napakasti kiinni niin lääkäri sanoi että ei yhtään vois arvioida millon syntyy vaikka supistuksia täälläki ollu jo kuukauden päivät tiuhaanki/välilllä säännöllisesti. kuten mul on aikasemmil raskauksilla ollu ja nytki lääkäri sano et uudelleen synnyttävillä voi olla 3-5cm auki paikat hyvinki pitkän aikaa.(mulla oli kolmannes raskaudes jo kuukautta ennen synnytystä kohdunsuu 3cm auki) :o
nyt ootan neljättä 36+6rv ja just kävin neuvolas. kanava lyhentyny 1 cm (2cm:stä) ja kohdunsuu ihan pehmeä ja pää painaa tuonne alas kovasti et ei se enää paljoa vaadi supistuksia et puottaa kaulan kokonaan pois ja aukasee lisää.

paljon seki ratkasee kuinka pitkälle menee missä vaiheessa vauva laskeutuu kiinni asti eli paljonko sitä yhtäjaksoista ärsytystä kohdunsuulla on. joillaki vauva on jo laskeutunu mutta ärsytystä ei silti paljoa ole et käynnistelis sillä mut mulla kun on heikko kohdunsuu eli pieniki rasitus voi laukaista supistuksia niin mie oon synnyttäny 36-37 viikoilla ja viimeisin meni laskettuun päivään asti jotenki ihmeen kaupalla. :laugh: jännityksellä odotetaan nyt mihin asti tällä kertaa päästään.. pitänee toivoa et ei enää kovin montaa viikkoa joudu näiden tuskien kaa jatkamaan. :D

Minulla oli esikoista odottaessa kohdunsuu sormelle auki viikolla 36 ja jotakin. Poika syntyi sitten jo 38+2. Supistellut oli viikolta 20, mutta vasta lopussa alkoi aukeamaan.

Nyt menossa rv 24+5 ja supistellut on jo pari kuukautta, välillä jopa kipeästi. Tänään tarkistettu lääkärissä tilanne ja ihan on kiinni paikat vielä.

mulla oli kohdunsuu vähän auki jo ekassa lääkäri neuvolassa. En muista millä viikoilla se on (10-13?). Viikolla 26 se oli sormelle auki eli ei vissiin juurikaan enemmän auennut. Nyt siis toinen lapsi tulossa. Ekastakin aukes jo monta viikkoa ennen laskettua aikaa mutta syntyi 41+1 :whistle:

Yhteistyössä