Kohdunsuu sormelle auki, voiko mennä uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja #vieras#
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

#vieras#

Vieras
Jos ovulaatiotikkujen ja yhdynnän mukaan laskettu aika olisi 10.8, menkkojen mukaan 4.8 ja ultran mukaan 6.8 ja sikiö kasvaa yli viikon laskettua aikaa jäljessä niin ei varmaan huolta?

Mulla kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä neuvolakortin mukaan, jotain 2 cm mainittu, mutta ultratessa kuitenkin sama lekuri totesi että kiinni ja 3 cm. Vauvan pääkin tuntui.
En saanut sairaslomaa tms. Viikkoja 33 ja esikoinen tulossa. Ilmeisesti esim uimahallissa uimiselle ei ole estettä? Tunkeeko lääkäri ihan sinne kohtuun asti sormensa vai mitähän tuo pää tuntuu tarkottaa?

Lasketulla ajalla tarkoitan siis tuota 4.8. Virallisesti se vissiin on 6.8 mutta viikot merkataan jostain syystä tuon 4.8 mukaan ja nyt olen seurannassa tuon hitaan kasvun vuoksi.

No pitää kysyä vielä ens ultrassa viikon päästä, ei nyt ihan hirveätä hinkua vielä ainakaan järveen ole. Olen epäillyt että lapsivettä tihkuisi mutta ei se sitä kuulemma ole ja viime ultrassa vettä olikin yhtäkkiä vähän. Eli pitänee olla varovainen.

Ja siis, se pää tuntuu kohdun läpi toki noilla viikoilla. Kohdunkaulan mitta on ultralla aina suurempi kun siinä näkyy koko kanava, ei vain sitä mikä tuntuu ulospäin. Kos ultralla on kiinni niin tarkoittaa että sormin on ulkosuu auki, mikä on normaali tilanne noille viikoille.

Kyllä mulle uiminen kiellettiin tiukasti heti kun oli vähänkin auki ja ennenkaikkea uimahallissa!

Mä olisin halunnut uida loppuun asti mutta kielsivät jo rv 25 uimahallissa uimisen mutta kesällä ehdin pulahtaa parikertaa järveen.

Kiitos selvennyksestä :) Kun ei mitää sairaslomaa tullut vaikka supisteleekin kovasti (ja olisin lomaa tahtonut) niin ilmeisesti voin jatkaa ihan normitouhujani. Kuulemma ei ole pelkoa yliaikaisuudesta ainakaan.

Mä luulisin että voisit aivan hyvin uida tämän kesän, kannattaa kysyä siltä lääkäriltä. Jos lääkärinsanoo että pää tuntuu niin se tarkoittaa että on päätilassa niinkuin kuuluukin olla, eikä takapuoli edellä tulossa.

Voi uida. Kohdun sisäsuu on kuitenkin tod näl. kiinni, ja limstulppa + kalvot suojaa vauvaa. Ps. Älä usko noita puheita, ettei menr ainakaan yliaikaiseksi... Sitä ei kukaan voi tuossa vaiheessa tietää. Nimim. Kokemusta on.

Yhteistyössä