Kohdunsuun tilanne

Heinämasukki

Jäsen
07.05.2007
61
0
6
Heippa

tänään lääkärissä kohdunsuun tilanne oli seuraava:

Pehmeä
1,5cm
Kiinni

Voiko tästä päätellä mitään synnytyksen ajankohdasta? Tyhmä kysymys, mutta mulle nuo ei kerro niin kauheesti....on se ainakin lyhentynyt, ja muuttunut pehmeäksi...

Mulla on ollut sellaista menkkamaista jomottelua alaselässä ja alavatsalla ja reisissä muutamana päivänä, varmaan kuuluu asiaan...

Toivoisin itse vaan että kohta pääsis jo synnyttämään! Kokoarvio oli nyt 3,2kg...

T. Heinämasukki 37 + 0

mulla oli raskausviikoilla 37+2 kohdun tilanne tämä:
Kohdun suu kiinni/kiinteä kanavaa jäljellä 2cm ja lääkäri oli sitä mieltä ettei ainakaan vielä pitkään aikaan syntyisi, käynnistystä yritetään mahdoillisesti ensi viikolla jos olis sillon toi kanava poistunut.

Mulla oli rv 36+3 kohdunsuun pituus 2-3cm, pehmeä ja kiinni.
Lääkäri sanoi, että syntyy melko varmasti kahden viikon sisään hänen arvionsa mukaan.

rv 38+4 pituus 2cm, pehmeä ja avautunut 1cm.
Tällä käynnillä oli eli lääkäri ja sanoi, että voi mennä ihan reippaasti yli lasketun ajan, että mitään ei voi päätellä tuosta.

Eli näköjään vaihtelee tosi tosi paljon nuo lääkäreiden arviot, joten sanoisin että mitään ei voi päätellä milloin se synnytys sitten todella käynnistyy :)

Mulla esikoisen aikaan rv 36 kohdunsuun tilanne oli 3cm, pehmeä ja kiinni... Yli la meni ja syntyi rv 41+3.

Toisen aikana oli rv 36 1,5cm, pehmeä ja 1cm auki. Yli meni ja käynnistyksellä syntyi rv 41+6.

Huomenna tämän kolmannen viimeinen lääkäri käynti ja jännittää...

eipä noista voi oikeestaan sanoa kauheasti mitään.toisilla saattaa olla auki jo paikat rv40 ja menee sinne rv42... synnytys voi lähteä niin nopeasti käyntiin että paikat aukenee nopeasti vaikka edellisen päivän olis ollut ihan kiinni ja kanavaa jäljellä.

Vauvamaha82 suppilomainen kohdunkaula tarkottaa, et on lähteny aukeaan sisältäpäin..Eli on "suppilon muotonen". Tarkemmin en osaa vastata, ku ei itel oo kokemusta tuosta mut näin muistelisin.

Esikoisesta oli 37+0 kohdunkaulaa 2cm, pehmenny ja tiukasti sormelle auki. Poika syntyi 41+1.

Nyt oli 36+3 kaulaa 3cm, pehmenny ja sormelle auki. Nyt siis vasta 2 päivää mennyt tuosta (nyt 36+5). En odota syntyvän muutamaan viikkoon.. B)

Yhteistyössä