kohdunulkoinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämillään

Vieras
Olen nyt rv 7+3 ja olen kärsinyt voimakkaasta raskauspahoinvoinnista reilun viikon. nyt lisäksi lauantai illasta asti ollut todella kovaa maha kipua...en osaa kipua varsinaisesti paikallistaa mutta kipu on niin kova että viimeyönä en pystynyt nukkumaan. ei ole verisiä vuotoja lainkaan eikä oksentamista eikä ripulia...en ymmärrä mistä tämä johtuu...voisiko olla kohdunulkoisesta raskaudesta kyse? viimeyönä kipu oli niin käsittämättömän kovaa että ajattelin mielessäni että olen jo valmis luovuttamaan tämän olotilan takia...ei vaan jaksa tätä! Minulla on jo neljä lasta ja onnellinen niistä mutta moiset kivut ku nyt on jotain helvettiä...jos nyt kesken menee jostain syystä niin aijon unohtaa koko vauva asian...sen verran kauhea kokemus tämä alkuraskaus on ollut! Aijemmissakin raskauksissa olen ollut pahoinvoiva mutta nyt aijempiin verrattuna tämä on kymmenkertainen olo!!

Voi olla, mutta voi olla ettei ole. Lääkäri ainoa joka voi varmistaa missä raskaus on. Mikäli raskaus väärässä paikassa, on hengenvaarallinen, joten mars päivystykseen.

[QUOTE="Vieras";26493032]Vatsakivulle on muitakin syitämkuin raskaus. Sappi? Umpilisäkkeen tulehdus? Mikset menny lääkäriin?[/QUOTE]

elä minua nyt aivan pönttönä pidä..tottakai olen menossa lekurille..puoli kolme on aika neuvolan lääkäriin. olen toki tietoinen että ongelma voi sijaita muuallakin kun raskaudesas..nyt olinkin kiinnostunut kyselemään kokemuksia jos joku kokenut esemes kohdunulkoisen...millaset kivut ym.

Itselläni on parhaillaan kohdunulkoinen raskaus. Se todettiin kaksi viikkoa sitten rv. 6+1. Oireena oli ruskea vuoto, ja pienet nipistelyt vasemmalla alavatsassa (raskaus oli vasemmassa munatorvessa). Minulla ei siis ollut mitään isompia kipuja, vaan ainoastaan vuodon takia hakeuduin lääkäriin. Kohdunulkoinen hoidettiin kahdella metotreksaattipiikillä, yksi ei vielä tehonnut. Nyt seurannassa verikoe kerran viikossa, jolla varmistetaan että hCG laskee varmasti.

Asiasta oli se, etten tiennyt olevani raskaana millään muotoa, töissä yksi ilta juuri kotiin lähtiessä iski melkoinen vatsakipu, jouduin jäämään töihin istumaan joksikin aikaa ja odottelin että menisi ohi. Menihän se sen verran ohi, että lähdin sitten kotiin ja siellä kaikki olikin jo ihan ok. Meni kaksi päivää ilman mitään kipuja, mutta sitten se iski aamulla herätessä... saatanallinen mahakipu! Konttasin lattialla ja itkin, mies vei mut sairaalaan, siellä muutaman tunnin (n.4-5h) makoilin mummujen keskellä kun otettiin verikokeita ja tutkittiin pyllyreiät ja noin... ja helvetti se särky! Makaamaan en pystynyt ollenkaan, kun verta oli niin paljon mahassa ja se liikkui siellä ikään kuin rintakehää kohti kun yritti mennä makuuasentoon, ja se tuntui luultavasti samalta kuin joku olisi puukottanut. Kipulääkettä pyysin tasaisin väliajoin ja olinkin niin sekaisin, että oli täysi työ pysyä siinä sängyllä. Jossain vaiheessa sitten hoitaja tuli sanomaan, että raskausarvot olivat koholla ja olin ihan kysymysmerkkinä, kun en ollut yhtään ajatellut että moinen olisi mahdollista pillereiden takia. Vielä oli se mahdollisuus, että olisin ollut "oikealla tavalla" raskaana ja umpisuoli olisi juuri puhkeamassa, mutta ultrassa sitten näkyi mahassa vain suuri lammikko verta. Pyörryinkin siitä kivusta jo yhdessä kohtaa, oli se aikamoista. Muutaman tunnin päästä sitten jo leikattiin kiireesti, minulla oli onnea kun ei ollut munasarjat yms. vaurioituneet millään lailla. Raskautta oli kestänyt n. 6 viikkoa.
Maha oli leikkauksen jälkeen todella kipeä, en olisi yksin pärjännyt kotona mitenkään 3-vuotiaan kanssa, enkä oikein edes itseni kanssa. Viikon kuluttua alkoi elämä jo vähän helpottamaan. Leikkaus tehtiin siis tähystyksellä.
Että tämmöistä täällä.

Minulla oli normaalit raskausoireet, tuhruvuotoa 6+ (kaikilla sitä ei ole!). 7+ alkoi jomotuskipu alavatsalla, jota en osannut paikantaa mihinkään tiettyyn kohtaan. 7+6 munajohdin repesi armottomalla kivulla joka vei jalat alta ja alkoi vuotaa vatsaonteloon, se tietysti leikattiin heti.

[QUOTE="vieras";26493104]Itselläni on parhaillaan kohdunulkoinen raskaus. Se todettiin kaksi viikkoa sitten rv. 6+1. Oireena oli ruskea vuoto, ja pienet nipistelyt vasemmalla alavatsassa (raskaus oli vasemmassa munatorvessa). Minulla ei siis ollut mitään isompia kipuja, vaan ainoastaan vuodon takia hakeuduin lääkäriin. Kohdunulkoinen hoidettiin kahdella metotreksaattipiikillä, yksi ei vielä tehonnut. Nyt seurannassa verikoe kerran viikossa, jolla varmistetaan että hCG laskee varmasti.[/QUOTE]

ok. jaksuja sinulle ja kiitos vastauksestasi...