Kohdunulkoinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ku?

Vieras
Tuntuu typerältä kysellä tällaista, kun en ole edes raskaustestiä tehnyt ja minulla on kuparikierukka. Mutta mietin että olisiko mahdollista että minulla olisi kohdunulkoinen raskaus meneillään? Menkat oli viimeksi noin 2-3 viikkoa sitten. Olivat tosi oudot, ensin tiputti päivän pari ja sitten vuodin viikon (normisti menkat 4-5 päivää). Sen jälkeen olen syönyt kuin hevonen, tissit olleet arat ja muita oireita joita voisi luulla raskausoireiksi. Nyt maanantaina minulla tuli kamala huimaus, joka kesti koko illan ja samalla tuntui viiltävää kipua alavatsan oikealla puolella. Huimausta ja vatsakipua on ollut sen jälkeen enemmän tai vähemmän joka päivä, vatsa ei ole älyttömän kipeä, mutta tuntuva kipu kuitenkin. Tämän päivän aikana minua on "viiltänyt" myös oikeasta hartiasta ja viiltely tuntuu vain pahenevan iltaa myöten.

Olenko luulotautinen??? Kokemuksia, neuvoja, mielipiteitä, haukkuja, kehuja??? Ihan mitä vaan!!!

Voi olla, m.utta käypä tarkistuttamassa kierukan sijainti neuvolassa tai gynellä ettei ole kierukka puhjennut vatsaonteloon tai muuten huonosti. Kuparikierukaoiden kanssa esiintyy myös tulehduksia enemmän kuin niormaalisti sillä kierukan langathan johtavat emättimestä kohtuun ja lankoja pitkin voi tulehdus levitä

Kiitos vastauksesta. Minulla on aika terkkarille 15. päivä. Ei pitäisi koskaan etsiä oireilleen syytä netistä... Olen lueskellut kohdun ulkopuolisista raskauksista ja kauhistuin juuri tuosta hartiakivusta niin että olin jo suurinpiirtein lähdössä sairaalaan :)

Yhteistyössä