kohdunulkoinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohi lopulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohi lopulta

Vieras
Mulla todettiin ensin spontaani keskenmeno rv8,jonka jälkeen sain cythoitootecit.Ensin 6.12 laitoin 4tbl->ei vuotoa ja sitten 2 lisää,parin päivän odotus,eikä vuotoa.Sitten otettiin hcg arvoja jota tutkittiinkin koko ajan,vietin välillä päiviä sairaalassa jotta arvo laskisi,sain lääkkeellisen tyhennys piikin kun huomattiin,että on kohdunulkoinen.Hcg arvot oli korkeimmillaan 7800..arvot laski 3500 ja eikun kotiin sairaalasta ja neuvona tkssa käynnit kontrolleissa.Mutta pari päivää vietin kotona ja sitten mentiinkin jo ambulanssilla sairaalaan jouluaaton aatto yönä,kun munatorvi repesi ja tuli sisäinen verenvuoto.Sitten leikattiin vas.munatorvi pois ja kotiin pääsin jouluaatto aamuna.Tätä ulkoistaraskautta ehdein hoitaa pois viikkoja,mutta nyt viimeinkin rupeaa helpottamaan,raskainta tässä on ollut pitkäksi venynyt keskeytys,joka toi kerta kerralta eri hoitomuotoja.Takana kuitenkin jo kolme normaalia raskautta,joista terveet lapset.Haavena oli/on se iltatähti,välillä tuli mieleen kuitenkin kysymys eikö kolme olisi riittänyt?Raskaaksi tulinkin heti kun poistettiin 5vuotta ollut hormonikierukka,yhdet menkat ja plussasin heti.Nyt kuitenkin odottelen ekoja menkkoja ja mietin ajatusta siitä iltatähdestä..ikääkin kun on vasta 32.Kuitenkin viimeinen sairaalaan meno oli niin raju,(verenpaineet 67/33)nousee väistämättä mieleen pelko uudesta ulkoisestaraskaudesta..ja siitä ettei näin enää koskaan tarvitsisi kokea,tässäkin fyysinen kipu voitti henkisen.Toivonkin teille kaikille km kokeneille paljon voimia =) Ehkä en tuhoa ajatusta siitä iltatähdestä,vaan toivon että kevät toisi auringon mukanaan..

Voimia sinulle.Toivottavasti toivut nopeasti kyseisestä rankasta kokemuksesta.Minun ystävälläni oli sama juttu,yrittivät keinohedelmöityksellä lasta monen monta kertaa ja sitten viimeisellä kerralla todettiin kohdun ulkoinen joka myös ehti revetä,ja hän sanoi,ettei eläissään toivoisi kenellekään niin hirveitä fyysisiä tuskia,mitä oli kokenut.Nyt heillä ihana adoptio vauva.
Minulla itselläni todettiin 22.12.keskeytynyt keskenmeno,eli rask.viikkoja 11,kuitenkin sikiö n.7 viikon ikäinen,eikä elonmerkkejä,joten passitettiin kotiin ja käskettiin tulla uudestaan 28.12.Kyseinen juttu tehtiin,eli lääkkeellisesti emättimeen 2 tab,yhden oli ottanut kotona 2 päiv.aikaisemmin.Odotin 4 tuntia,ennenkuin vuoto alkoi.Minullakin on 3 lasta ja ajatuksissa oli vielä ns.iltatähti,joka itsekin olen.Saas nähdä miten elämä kuljettaa,ikää on kylläkin 40,vaikkakin lohdullista lukea,kun on äitejä 43,45v joilla on kaikki onnistunut ok.ja vauva on sylissä.Jotenkin kuitenkin pelottaa ja ajatuksissa on,että pitää olla riittävän onnellinen kun tosiaan on jo ihania lapsia,joillakin ei sitä yhtäkään.Sinulla on ikää saman verran kuin minulla kun sain esikoisen,joten aikaa on vielä runsaasti.Toivottavasti onnistut.Kaikkea hyvää ja enkeleiden suojaa sinulle ja perheellesi!!!

Jaksamista.

Minulla todettiin itsestään abortoitunut kohdun ulkopuolinen raskaus keväällä 2001. Seurauksena oli tarkat ultratutkimukset seuraavan raskauden aikana. Eli minulle sanottiin, että kun seuraavan kerran raskaustesti näytää plussaa, niin heti tarkistuttamaan alkion sijainti. No, onneksi oli oikeassa paikassa...

En siis osaa muuta neuvoa, kuin että testaile, jos aiot vielä raskaaksi tulla ja plussasta tarkistuttamaan ultraan. :wave:

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus -03, todettiin vasta viikolla 9-10. Myös mulle lääkäri sanoi, että seuraavan raskauden alkaessa täytyy lääkäriltä varmistaa, ett kaikki on ok. Tultuani raskaaksi syksyllä -04 yritin päästä lääkäriin heti alkuvaiheessa, ei onnistunut, ei ollut kuulemma tarvetta tutkia vielä alkuvaiheessa!? Sisätutkimus tehtiin rv 10, eikä lääkäri osannut silloin vielä sanoa, onko kaikki kunnossa. Ultraan pääsin vasta viikolla 13, kuten täällä normaalistikin. Kaikki oli kunnossa, mutta oli tosi kamalaa odottaa koko alkuraskaus, ennen kuin asia varmistui. Yksityiselle ei ollut varaa mennä ja täällä eivät tosiaan terveyskeskuksessa korvaansa peloilleni lotkauttaneet...
Kohdunulkoinen raskaus oli muutenkin kamala kokemus, silloinkaan ei tk:n lääkäri ottanut edes tutkittavaksi, vaikka vuotoa oli kestänyt jo kuukauden ja alavatsakipuja sekä hartiapistoksia oli...Onneksi terkkari käski mennä illalla suoraan päivystykseen, muuten en tässä istuisi... :(

Yhteistyössä