Kohta 2v ja nukahtamisen vaikeus iltaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

20

Vieras
Loppukesästä kaksi vuotta täyttävä tyttömme on aina ollut nukkumisen kanssa "ongelmatapaus". Aina nukahtaminen kestänyt väh. tunnin ja heräilee öisin 2-3 kertaa. On elämässään nukkunut ehkä 3 yötä kokonaan heräämättä. Yöunet kestää nykyisin klo 21-06, aina ei niinkään kauaa, tällä hetkelläkin huutelee sängyssään vielä täysin hereillä. Päivällä nukkuu n. 2 tuntia. Aina päikkäreillekään ei ihan helpolla nukahda. Onkohan päiväunet jo jäämässä pois? Mun mielestä noi yöunet kyllä saisi olla pidemmät.. Vinkkejä!!

Meillä saa 2,5 v nukkua max tunnin päikkärit. Silti yöunet alkaa olla tuota samaa luokkaa eli 21-06. Jos nukkuu enemmän päivällä, nin aikaisemmin herää, ja kun talvella vielä nukahti pian klo 20 jälkeen, niin nyt menee jo melkein joka ilta ysiin. Päikkäreiden poisjättäminen on mulle kova pala, kun vauvakin vaatii oman aikansa, mutta eipä sille kai mitään mahda.

ikäkausiongelma, menee ohi. Ole pitkämielinen ja johdonmukainen. Elä jätä ppois päikkäreitä, lisää liikuntaa jos mahdollista. Mun poju oli samanlainen tuosa iässä, nyt 2v7kk nukkuu tyytyväisenä 2 tunnin päikkärit plus yöunet 20.30-07.oo.

Meillä neiti nukahti pienempänä ite omaa sänkyyn tosi hyvin, mutta jossakin välissä se nukahtaminen vaan alkoi kestämään. Totesin, että on helpompi lauleskella ja silitellä se 10 minuuttia, mitä nukahtaminen kestää kuin odotella tuhottaman kauan, että nukahtaa ite :) Minä siis suosittelen, että koitat rauhoittaa lapsen nukahtamaan. Pieni lapsi vielä on ja varmasti tarvii päiväunia, joten kokeile ensin rauhoittaa illalla, ennenkuin alat jättämään päiväunia pois tai lyhentämään niitä.

täälä tammikuussa kaks täyttäny ja nukkuu kans aika huonosti. joskus nukkuu päiväunet kun ei muuten jaksa iltaan asti valvoa, ja sitten taas herää tosi aikasin. olettako kokeillu että jäis jo ne päikkärit pois? ja rauhotattako illan esim hiljentymällä ja keskittymällä johonki kirjaan? syökö hyvän iltapalan?

Olen itsekin sitä miletä, että tarvii vielä päikkärit. Meille on syksyllä syntymässä toinen lapsi ja toivoisin kyllä, että esikoinen nukkuisi vielä päiväunet tuolloin. Olen kyllä miettinyt, että onko ikään liittyvää. Nyt keväällä on kyllä ulkoiltukin paljon.

Meillä oli tuossa himpun ennen 2 v. synttäreitä kausi, jolloin tirppa oli yksinkertaisesti pirteämpi koko päivän, jos ei nukkunut lainkaa päikkäreitä. Ja meni tuolloin paremmin nukkumaan iltaisin kuin sitten, jos oli ne päikyt nukkunu. Muutenkaan ei kyllä ollu tuolloin nukkunu kuin n. 20 min päikkäreitä. Herätessään oli sitten kahta kiukkuisempi ja siitä 20 minuutin päikkäreistä seurasi 2 tunnin huutokiukut. Joten jätettiin hetkeksi ne kokonaan pois.

Mutta tuo meni ohi. Eli taas nukkuu päikyt. Nyt pari kuukautta päälle 2 v. Mutta oon huomannu, et jos nukkuu yli tunnin, on herätessään paljon väsyneempi koko loppupäivän eikä illalla oikein nukahda kuin taas sitten, jos nukkuu vain max tunnin. Tosin tuokaan ei oo ihan helppoa tämän tapauksen kanssa. Kesken syvän unen herättämään > armoton raivo.

Iltarutiinit olleet aina samanlaiset. Iltapala, jonka syö hyvin, sitten pesut ja yöpuvun vaihto, sen jälkeen luetaan sohvalla vielä kirjaa, jonka jälkeen siirrytään makkariin.

Yhteistyössä