kohta 4v lapsi lopettanut syömisen:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syö kyllä kun on nälkä...lapset pitää välillä paastoja, näin kerrottiin meille neuvolassa kun painin saman ongelman kanssa kun tyttö oli noin 3 vuotias. Ei tapa itseään nälkään se on varma:D Kato kuitenkin et juo ja saattaahan olla että on tulossa kipeäksi.

Ehkä on tulossa kipeäksi ja ruoka ei vain maistu? Syökö se yhtään mitään? Juo kai sentään? Meillä tuon nelivuotiaan kanssa ollut välillä vaikeampia kausia syömisten kanssa kun tuntuu ettei mikään kelpaa tai maistu. Tärkeintä on kuitenkin että saa jotakin suuhunsa, vaikkapa sitten jotain raikasta hedelmää, porkkanaviipaleita tms. Ruokahalua kun ei voi pakottaa ja meillä ainakin se hermoileminen syömisistä vain pahensi asiaa.

no esim eilen ainut mitä söi oli kylässä 2 pullaa ja nekin salaa kun olin kieltänyt. tänään jugurtin. 3 kertaa oon tänäänkin lämmintä ruokaa tarjonnut ja ei vain syö.

lisään vielä..
häärää pöydässa kaikkea muuta. pyörii hyörii ja kommentoi muiden syömistä tyyliin äiti kato xxxx(pikkuveli) tekee noin.. äiti kato montako perunaa sulla on..yms.. yritän sit selittää että keskity siihen omaan ruokaan ja syö mutta eih..

Onko lapsi tulossa kipeäksi? Osaako kertoa onko esim,kurkku tai korvat kipeät. Lapsilla kai on joskus muutenkin kausia että syövät huonommin, mutta itse olen huomannut että melkein aina se ettei ruoka maistu liittyy johonkin tulevaan flunssaan.. Viimeksi kun tytöllä oli korvat kipeät eikä syönyt juuri mitään, sanoi lasten lääkäri, että antakaa vaikka vain jätskiä tai limua, ihan mitä vaan mikä menee. Se ei terveellistä ruokavaliota kaada jos kipeänä syö herkkuja tms.kunhan syö jotain. Jos teillä ei ole kyse kipeäksi tulosta, niin kai se joku kausi vaan on. Toivottavasti lapsi ainakin juo tarpeeksi?

No lapsilla on aikoja, jolloin he eivät vaan syö paljon. Joskus taas tuntuu, että mikä vaan maistuu ja määrät ovat mahdottomia. Menee tuo syömättömyys ajan kanssa ohi, kun ei tee siitä sen kummempaa numeroa. Toki, jos ilmenee jotain muuta, on se asia erikseen.

Meil 3v 10kk pitää kans jotain paastoa. Hedelmiä napsii korista, mutta ei kuulemma tykkää puurosta, ei perunasta, ei maidosta, ei leivästä. Vähän saattaa sämpylästä haukata, mut siihen se jää. Kestäny toista viikkoa, mut ei siinä onneks näy, on sen verta vielä lapsenpyöreyttä. Tänään halusi maustamatonta jugurttia, söi noin desin, loput jätti.

Toivottavasti se on vaan lyhyt ohimenevä kausi, olisko vaikka hampaita tulossa? Onko kovin ärtynyt? Meil ei. Sittenhän vois olla vaik kipeäksi tulossa.

Paista lättyjä niin saat yhdeksi päiväksi mielenrauhan. Ja hilloa päälle, siinä on marjoja = terveellistä.

Mun 4-v ei syö kotona kuin spagettia. Mutta hoidossa syö kaikkea. Joten eiköhän se siitä, esikoinenkin oli nirso, mutta on nyt melko hyvin "parantunut" kun on jo eskarissa.

Yhteistyössä