kohta nukkuun :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sini83

Vieras
MOI!

Saatatte ihmetellä miksi kirjottelen näin myöhään....olen siskollani hoitamassa hänen 4kk poikaansa. Oli sitten vähän vatsanpuruja ja nyt viimeikin lapsi on nukkumassa. Ajattelin tulla täällä piipahtamaan ennenkuin itse kaadun sänkyyn :)

Ajattelin kertoa omasta tilanteestani. Lasta yritetty nyt 7kk ja yksi keskenmeno on takana. Nyt tuntuisi taas siltä että voisi olla tärpännyt (kun vertaan tämän hetkisiä oireita viime raskauteen...) Oireina minulla on kohonnut lämpö siinä 37 paikkeilla,vähän yli tai allekkin joskus, vatsan vihlonta,joka oli aika voimakastakin mutta nyt vähän rauhottunut, lisääntynyt valkovuoto, rinnat suurentuneet ja tuntuvat painavilta mutta eivät vielä ainakaan ole erityisen kipeät ja lievä närästys.
Kaikista oudointa oli kuitenkin se että kyyneleet tulivat silmiini kun katselin ""the biggest loser""-ohjelmaa (se laihdutus-juttu) Herkistyin kohdassa jossa sininen joukkue voitti..... hmmm...... :) Olen myös mieheni mukaan ihmeellisen kärttyinen (onko sitten raskausoire???)
Raskaustestiä en siis ole vielä tehnyt, mutta laskujen mukaan olisi menossa rv4+3
Teen testin ehkä ensi viikolla ja tulen tuloksesta tänne kertomaan.

Nyt menen vielä haukkaamaan jotain kun närästys taas vaivaa ja sitten nukkuun :)

Hyvää kesää ja paljon +++++ teille kaikille!!

Jos löytyy muita tämän hetken jännääjiä niin olisi mukava jännätä yhdessä! :)

Moro!

Pahoittelut tuosta keskenmenosta sini. Toivon todella, että teillä nyt tärppäis. Itelläni pitäis kans alkaa menkat ens viikolla. Tää on meijän ensimmäinen yrityskerta, joten tuntuis utopistiselta että tärppäis heti. Noh, kuitenkin, mulla on ihan samoja oireita kun sulla. Yleensä ennen menkkoja ei oo tullu valkovuotoo, nyt tulee ja välillä ihan reippaasti, rinnat o ollut aina ennen menkkoja toooosiiii kipeet, nyt vaan paisuneet muttei kipeet. Lämpöjä en kyl oo mitannu.

Itellä menkkojen pitäisi alkaa ens vko pe eli n. 4 -5päivän kuluttua. Sitä mietin, että millasta se vatsan vihlonta oli raskauden aikana? Muistuttaako pätkääkään menkkakipuja? Mulla oli outoo nipistelyyy oviksen jälkeen muutamia päiviä vasemmalla puolella vatsaa, ihan reipastakin sellasta, mut nyt sitte on vähän niinkun menkkakipujen kaltasta, että voi olla et ne menkat alkaa. Ärsyttävää kun ei tiedä ja testaan vasta sitten kun menkat on oikeesti myöhässä.

Tuuhan sini kertoo tosiaan tuosta tuloksesta, mä jännään täällä sun ja itteni puolesta:)

Hyvää kesää munki puolesta kaikille ja extrapaljon plussaa!!!!!

Täällä kans sama homma. Menkkojen pitäis alkaa ens viikolla. Nyt lämmöt 37-37.5 ja väsyttää ihan kamalasti. Närästää erityisesti iltaisin ja aamuisin. Valkovuotoakin normaalia enemmän. Jotenkin vain ei usko että ois tärpänny. Yritystä kuitenki jo 7kk takana niin usko aika vähässä jo. Voikohan oireilu alkaa jo näin aikaisin. Ensimmäistä yritetään niin ei mitään kokemusta asiasta. Peukkuja sinne suuntaan!

Thelma82. Kyllä ensimmäisesta yrityskerrasta voi tulla raskaaksi. Kyllä niitä ihmisiä löytyy. Itselläni vain on kuva että se on harvinaisempaa(kun ajattelen kaikkia tuttujani ja ystäviä) mutta enhän minä mitään tilastoja tiedä :) Toivon kyllä että kuulut niihin onnekkaisiin.
Vihlonta itselläni oli kyllä menkkakipujen kaltaista, mutta voimakkaampaa. Sitä kesti 2pv ja sitten se rauhottui.

Meirami. Tiedän mistä puhut,kun ei voi millään uskoa että olisi tärpännyt. Tiedän myös siitä kun alkaa usko koko touhuun loppua. Ennen kun tulin raskaaksi olin jo aika epätoivoinen. Sitten kun tärppi tuli olin aivan sekaisin jonkin aikaa. Km oli sitten aivan maailmanloppu, mutta siitä olen jo jotenkin selvinnyt. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta se toisaalta antoi vähän toivoa, koska nyt tiedän että todellakin voin tulla raskaaksi. Ennen oli ihan kauhuissani siitä että jos en voi tulla ollenkaan raskaaksi. Kuitenkin nyt sitten huolenani on ollut se että toivottavasti kaikki toimisi niikuin pitää..... (kai sitä aina kuitenkin huolen itselleen keksii)

Niin tämän hetkinen tilanteeni on se, että lähes kaikki oireet on rauhottunut niin pajon että olen alkanut epäillä koko raskautta. Pientä nippailua vatsassa on kyllä ja valkovuoto on runsaampaa kun ennen, mutta silti tulee väkisin olo että jos ei sitten kuitenkaan.... No testillä sitten selviää jos ei menkkoja kuulu.
No mutta täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä,että olisi tärpännyt, myös teidän puolesta!! :)
+ onnee!!

Kyllä todellakin hurjan jännittävää.

oliks toi joku vihje siitä et kirjottelen liian kirjakielellä??? En ees ite huomannu asiaa kun vasta ny. Se vaan jotenki tuli kun aloin kirjottaa. Ehkä johtuu siitä että joudun muutenkin kirjotteleen koneella paljon kaikennäkösiä juttua. Siinä ei kai silti mitään outoa ole?

Kiitos sinille tsempistä:) Hitsit, nyt tuntuu menkkaoireilta ja laskinkin, että tänään on kp 28, että taitaa kyllä menkat alkaa ihan justiinsa:((( Noh, eipäs hötkyillä vaan ahkera yritys jatkuu:) Ajattelin mennä ostaa ovistestejä, mut mietin vaan, että tää olis sit oinen yrityskierros, et meneekö liian ""vakavaks"" ja stressaako liikaa alitajusesti jos näin yrittämisen alus oikee tekemällä tekee sitä vauvaa;D tuntuu et ei se niin voi tärpätä.

Aika jänskät paikat on meneillään ja mä pitelen teille peukkuja, että saatais plussia ketjuun!!!

Yhteistyössä