kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan äiti

Vieras
Olet saanut vauvan nukkumaan vaunuihin vähän aikaa sitten ja naapuri herättää? Miten osoittaa naapureille että vauva nukkuu vaunuissa ja toivoisin että vaunujen vieressä ei ainakaan huudettaisi omille lapsille.. Kyltti vaunuihin? Meidänkin vauva kun ei nuku kovin säännöllisesti vielä ja vaunut ovat oven vieressä aina. Eihän sitä naapuritkaan välttämättä tiedä ettänyt siellä nukutaan. Onko kukaan tehnyt kylttiä vaunuihin? Esim. nyt meillä nukutaan tai täällä nukun minä.. :attn:

Ei oo ollut tarvis tehdä.. Neiti nukkuu partsilla kohtalaisen tyytyväisen vaikka pihan lapset kiljuvat ja huutavat mellkein vieressä.. Asutaan alimmassa kerroksessa.. Mut toi oli hyvä idea! Siis kyltti "Täällä nukun minä"! Laita sellanen niin naapurit osaavat ottaa huomioon pikku vauvasi! :)

Katselitkos Tahdon asiaa? "Täällä yritetään nukuttaa vauvaa..." :D Siis mun mielestä ei voi ketään kieltää elämästä normaalisti sen takia, että oma vauva sattuu nukkumaan vaunuissa. Kyllä se lapsi tottuu ääniin, jos ei sen ympärillä aina ole hiirenhiljaista. Sitten täytyy viedä vauva sisälle hiljaisuuteen tai mennä kävelylle, jos ei muuten voi nukkua... Eri asia on tietysti, jos tahallaan tai vahingossa tulee oikeasti mölyämään ihan vaunujen viereen, mutta silloinhan voi ystävällisesti sanoa, että on juuri nukuttamassa lastaan. Eipä ole meidän naapuria haitannut,vaikka on moottorisahalla sahattu omalla puolen, kun heillä on ollut vauva nukkumassa... Tiedän, koska me puhuttiin asiasta. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2005 klo 21:46 Saara kirjoitti:
Katselitkos Tahdon asiaa? "Täällä yritetään nukuttaa vauvaa..." :D Siis mun mielestä ei voi ketään kieltää elämästä normaalisti sen takia, että oma vauva sattuu nukkumaan vaunuissa. Kyllä se lapsi tottuu ääniin, jos ei sen ympärillä aina ole hiirenhiljaista. Sitten täytyy viedä vauva sisälle hiljaisuuteen tai mennä kävelylle, jos ei muuten voi nukkua... Eri asia on tietysti, jos tahallaan tai vahingossa tulee oikeasti mölyämään ihan vaunujen viereen, mutta silloinhan voi ystävällisesti sanoa, että on juuri nukuttamassa lastaan. Eipä ole meidän naapuria haitannut,vaikka on moottorisahalla sahattu omalla puolen, kun heillä on ollut vauva nukkumassa... Tiedän, koska me puhuttiin asiasta. ;)

Siis tosi hyväuninen tuo meidän vauva on, ei helposti herää, mutta kyllähän se nyt kuuluu hyviin tapoihin olla mesoamatta kun naapurin vauva nukkuu. Minä ainakin menen hiljaa naapurien vaunujen ohi ja sanon isommillekin lapsille että vaunuissa nukkuu vauva. Mutta että ihan kovaan ääneen mesotaan niin se on ihan eri asia kun normaalsta puheesta ja leikistä tulevat äänet. Ja jos nukutan sisällä tuo tyttö nukkuu korkeintaan 15 minuuttia, kun ulkona nukutaan pari-kolme tuntia.

Sopikaa napurin kanssa joku merkki tai muu vastaava, että tietää milloin nukutat vauvaasi ulkosalla ja osaavat olla hiljaa...Meillä toiminut, vaikka meidän vauvan kun saa nukkumaan niin nukkuu kuin tukki eikä välitä mistään äänistä.

Meillä samankaltainen ongelma. Paitsi että 1,5-vuotias taapero kyseessä ja nukkuu sisällä. Muuten saattaa olla suht hiljainen päivä, mutta välillä sitten juuri kun poika saatu sänkyyn, kuuluu yläkerrasta meteliä (ihan kuin kulkisivat kantapäillään hyppien) tai joku tulee etupihalle autolla, auton ovet auki ja hirveä bassopopitus päällä...

Minua taas häiritsee aivan kamalasti se, että vauvamme altistuu parvekkeella nukkuessaan tupakan savulle!
Ei jostain syystä tunnut soveliaalta kieltää naapuria olemaan tupakoimatta uniaikoina. Toivottavasti tuo harso suodattaisi savua edes vähän!
Nyt olen yrittänyt nukuttaa vauvaa sisällä tuosta samaisesta syystä tai laittanut ulos ja ottanut hetken päästä vaunut sisälle. Mutta eihän se uni yhtä hyvin sisällä maistu.
Onneks tämä nykyinen naapuri polttelee vähän harvemmin, nimittäin kun esikoisen vauva-aikaan naapuri kävi 15 min. välein tupakalla. Onko kenelläkään tätä samaa ongelmaa?

Ja kyllä meilläkin noita äänihaittoja on, kun on kerho tuossa meidän pihassa, mutta ääniin on kyllä kotona totuttu, kun tuon 3-vuotiaasn kanssa tapellaan sata kertaa päivässä! :/

me muutettiin omakotitaloon just siitä syystä että rivarissa naapurit mesos ihan älyttömästi (AIKUISET JA KOIRAT) aina just sillon kun meidän vauva nukku (nukku vieläpä aina samaan aikaan)... ja mekastivat myöhään illallakin niin ettei tahtonut saada muksua sisälläkään nukkumaan :headwall:
Nyt on ollu mukavaa...äänet tulee kuitenkin kauempaa kun 2 metriä vaunuista kun pihalla nukkuu!!! :p

Itse huomasin esikoisen kanssa ettei metelistä haitta ole, lapsi tottuu siihen kyllä, itse nukutin lasta vaunuissa kun itse rakensimme samalla omakotitaloa, ja arvatkaa vain paukkuiko vasara, tyttö nukkui vain sikeämmin ja tämä oli lähes joka päiväistä.
:) vaikka tottahan on että jos opettaa lapsen nukkumaan niin että on aivan hiiren hiljaista niin kyllä se siihenkin oppii. Mulla on aina radio auki ja varsnkin päivä unien aikaan, saatan imuroida ja tiskata aivan huoleti, sillä tiedän ettei se kullan muruani haittaa.
Näin minä mutta jokainen tekee miten itse pitää parhaana. :hug:

Meillä oli ulko-ovessa lappu meillä nukutaan tule myöhemmin uudestaan. Toi oli sillon kun kaksospojat heräsivät molemmat 3kertaa yössä ja aina eri aikaan. Päivällä kun sain ne nukkumaan niin nukuin aina itsekin. Joskus se sitten unohtui ulko-oveen kahdeksikin päiväksi. Ihmiset soitteli että ainako teillä nukutaan... :laugh:

Tää ei taaskaan ollu paras mahdollinen esimerkki... Mutta halusin sanoa että laita ihmeessä lappu... Älä unohda sitä vaunuihin ettei teho mene. =)

Minua taas häiritsee aivan kamalasti se, että vauvamme altistuu parvekkeella nukkuessaan tupakan savulle!
Ei jostain syystä tunnut soveliaalta kieltää naapuria olemaan tupakoimatta uniaikoina. Toivottavasti tuo harso suodattaisi savua edes vähän!
Eikös parvekkeella tupakointi ole nykyään kiellettyä! :attn:

Opeta lapsesi ihmeessä nukkumaan myös metelissä. Omat lapseni olen opettanut ja myös kaikki hoitolapseni. Omien lasteni voin todellakin sanoa että nukkuvat vaikka pommi räjähtäisi vieressä. Ollut nimittäin räjäytystyömaa 200m päässä ja toinen lapsista nukkui rattaissa katoksessa ja toinen vierashuoneessa ja ulko-ovi auki kun vieressä lensi kivenjärkäleet taivaan tuuliin eikä kumpikaan herännyt.

minäkin huomaan usein hermoilevani kun vauva vaunuissa partsilla ja naapurin koira haukkuu tai lapset metelöi, mutta se on vaan omaa hermoiluani, typy kun nukahtaa kunnolla niin ei se herää vaikka naapurin lapset huutaisivat täysillä \|O ihan vaunujen vieressä kunollaan esikon kanssa ulkona!

meil ei poika nukkunu kertaakaan vauvana parvekkeella..kerran taisin kokeilla eikä yhtään paremmin nukkunut ulkona!! sisällä ja aina radio tai telkkari auki. hiljaisuudessa nukuttaja kaipaa ongelmia! koska niitä tulee jatkossa ihan varmasti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2005 klo 21:42 mum kirjoitti:
Opeta lapsesi ihmeessä nukkumaan myös metelissä. Omat lapseni olen opettanut ja myös kaikki hoitolapseni. Omien lasteni voin todellakin sanoa että nukkuvat vaikka pommi räjähtäisi vieressä. Ollut nimittäin räjäytystyömaa 200m päässä ja toinen lapsista nukkui rattaissa katoksessa ja toinen vierashuoneessa ja ulko-ovi auki kun vieressä lensi kivenjärkäleet taivaan tuuliin eikä kumpikaan herännyt.

Aina ei onnistu "meteliin totuttaminen", jokainen vauva on oma yksilönsä. Kyllä meidän kakkonen meteliin kotona tottui heti synnyttyään kun esikoinenkin oli vielä pieni lapsi joka käytti ääntään joka käänteessä. Mutta pikkuveli olikin huono nukkumaan, uni oli pätkittäistä ja joskus oli todella vaikea saada vauvaa nukkumaan ollenkaan. Ulkona vaunuissa uni maistui paremmin ja kyllä mua ainakin sapetti jos naapuri alkoi huutaa lapselleen vaunujen kohdassa juuri silloin kun vauva vihdoinkin nukkui pidempää pätkää ja heräsi sitten naapurien metelöintiin. Tietenkin ymmärrän että lapsista (ja äideistäkin :) ) lähtee ääntä, mutta kyllä se harmitti silloin.
Vaan niin se on rivi- ja kerrostaloissa, pakko antaa naapureidenkin elää. Voit mainita naapureille kohteliaasti että teidän vauva nukkuu nyt, voisitteko pitää pienempää ääntä. Kyllä tuollaisen asian joka äiti ymmärtää (no, suurin osa, ehkä ei kaikki) eikä siitä pidä loukkaantua.

Sinuna opettaisin vauvan sietämään erilaisia ääniä, muuten olet vaikeuksissa vauvasi kanssa myöhemmin. Ja ethän voi mennä kenellekään sanomaan ettei päiväaikaan saa normaalia elämää viettää. Sinähän rajoitat silloin toisten jokapäiväistä elämää ja kuitenkin ajalla jolloin elämisen äänet kuuluvat. Ja todennäköisesti vauvasi ajan mukaan tottuu niihin ääniin ja nukkuu hyvin äänistä huolimatta. Oletan siis että vauvasi on ihan pieni.

Ja jos tämä edelleenkin sinua vaivaisi, niin sanoisin ettei teillä ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa kauas maalle missä ei ole naapureita lähimain. En halua pahoittaa mieltäsi, mutta tämä on minun mielipiteeni asiaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 15:17 mammi-83 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2005 klo 15:00 Emppuliira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2005 klo 08:48 galateija kirjoitti:

Ei ole.
ei ole ei,missä ihmeessä sitä sitten tulisi tupakoida kun ei parvekkeellakaan saisi?
Tupakointi on ärsyttävän ruma tapa ja saastuttaa. Ei ole kiva olla passiivisena tupakoitsijana. Haiseekin niiin oksettavalle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 18:06 Terkka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 15:17 mammi-83 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2005 klo 15:00 Emppuliira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2005 klo 08:48 galateija kirjoitti:

Ei ole.
ei ole ei,missä ihmeessä sitä sitten tulisi tupakoida kun ei parvekkeellakaan saisi?
Tupakointi on ärsyttävän ruma tapa ja saastuttaa. Ei ole kiva olla passiivisena tupakoitsijana. Haiseekin niiin oksettavalle!

Tuolle taas kun et mitään voi. Tiedän itsekin lopettaneena, kuinka pahalta se haisee, olenkin miehelle sanonut, että jos sen on pakko polttaa niin ei sitten vähään aikaan ole minun lähelleni asiaa.. ;)

Yhteistyössä