Kohtasin helsinkiläispyöräilijähenkisen jalankulkijan !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Överkanin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Överkanin

Jäsen
29.11.2017
56
1
8
Keskustassa olin ajamassa liikenneympyrään, mutta aukko liikenteessä sulkeutui.
Jäin sitten jumiin osittain suojatien päälle.
Varhain setäytynyt mieshenkilö kiirehti autolleni ja halusi ilmoittaa että rikon lakia pysähtymällä suojatien päälle. Laissa kuulemma on niin, mutten tullut kysyneeksi että mikä pykälä olisi hänen mielestään kyseessä (pysäköintihän on suojatiellä kielletty). Olisi myös pitänyt kysyä että pakottaako tuo hänen lakinsa minut tuossa tilanteessa törmäämään liikenneympyrässä ajaviin, vai onko mnun saatava kaikki takanani olevat peruuttamaan.
Jännä tapaus ja olisi pitänyt ottaa oikeastaan kuva.
Helsingissä pyöräilijöillä on omat liikennesäännöt, mutta nyt on niin käymässä myös paikallisille jalankulkijoille.

Äreä setä oli oikeassa. Autoja ei jätetä suojateille venymään.
Ei vaikka oliskuinka huono ja epämiellyttävä kaara.

Aja joskus keskustan ruuhkassa kuorma-auton takana, joka ei ennakoi vaan jarruttaa voimakkaasti. Tällöin voi olla, että jäät itse huonoon paikkaan, ellet pidä 15m väliä, johon tunkee kolme autoilijaa viereiseltä kaistalta.

• Tykkää
Reactions: Överkanin
Kyllä tuon pitäisi olla ymmärrettävissä.
Liikenteen takia jouduin jäämään autollani suojatien päälle.
Setä sanoi että se on laitonta.
Äreä setä oli väärässä.
Noi ei ole.
Juttusi perusteella huomauttaja oli jalankulkija. Miten liittyy pyöräilyyn.
Ihan kaikkia niitä suojatietä ylittäviä vituttaa, kun joku idiootti on tunkenut vanhoilla vihreillä risteyksestä tai ei muuten ole osannut ennakoida tilannetta.

Noi ei ole.
Juttusi perusteella huomauttaja oli jalankulkija. Miten liittyy pyöräilyyn.
Ihan kaikkia niitä suojatietä ylittäviä vituttaa, kun joku idiootti on tunkenut vanhoilla vihreillä risteyksestä tai ei muuten ole osannut ennakoida tilannetta.

Olipas ihan selkeä juttu ensilukemalla! Mikä siinä niinkuin oli...
aijuu, sähän oletkin nainen ja minä olen m1es . Siinä se ero :whistle:

*osaakohan tuokaan nainen edes yhtään pakittaa?*

Yhteistyössä