Koira allergiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Aina kun puhutaan että on todella vastuutonta ottaa koira allergiaperheeseen, ettei koira vaan joutuisi vaihtamaan kotia jos oireita tuleekin.

Miten esim. opaskoirakoulun koirat kestävät kodinvaihtamiset hyvin, ilman traumoja?

Tällaista ristiriitaa ihmettelen aikani kuluksi :popcorn:

muoks. otsikkoa vähän muotoilin..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aika todennäköstä varmaan että joutuu luopumaan koirasta jos tietää jo ennen sen hankkimista että perheessä on allergiaa. En mä ainakaan ottais kotiini mitään elukkaa mille tiedän olevani allerginen.
Ja kuinkas ne opaskoiraa tarvitsevat itse koiransa kouluttais, että eiköhän se mene ihan käytännön syistä niin että ne koulutetaan työhönsä muualla. Harvemmin noista opaskoirista kuitenkaan mitään kiertolaisia tulee.

[QUOTE="kipa";24709226]Aika todennäköstä varmaan että joutuu luopumaan koirasta jos tietää jo ennen sen hankkimista että perheessä on allergiaa. En mä ainakaan ottais kotiini mitään elukkaa mille tiedän olevani allerginen.
Ja kuinkas ne opaskoiraa tarvitsevat itse koiransa kouluttais, että eiköhän se mene ihan käytännön syistä niin että ne koulutetaan työhönsä muualla. Harvemmin noista opaskoirista kuitenkaan mitään kiertolaisia tulee.[/QUOTE]

Hmm..meillä on allerginen JA meillä on kissa sekä erilaisia jyrsijöitä. Nimenomaan nykyisin ei suositella lemmikeistä luopumista, eikä sanota ehdotonta eitä lemmmikin hankkimiselle.

Miksi allergian takia kotia vaihtavasta koirasta tulisi kiertolainen ?

Tietävätkö ne opaskoirakoulun koirat että se vuoden asuminen muualla on vaan pakkollinen välivaihe, jonka jälkeen muuttavat oikeaan kotiinsa? Eivät siis traumatisoidu niin pahasti kuin muut kotia vaihtavat koirat?

[QUOTE="minä";24709370]Siis onko perheessänne henkilö joka saa allergiaoireita lemmikeistänne, vai onko hän allerginen jollekin muulle?[/QUOTE]

enhän mä siitä puhunut :O

Tämä on taas tätä inhimillistämistä. Koira kaipaa vaan lauman ympärilleen. Jos se nyt sattuu vaihtumaan, niin eihän se siitä mitään traumoja saa, vaan ottaa paikkansa uudessa laumassa ja on taas tyytyväinen.

[QUOTE="hehe";24709432]Tämä on taas tätä inhimillistämistä. Koira kaipaa vaan lauman ympärilleen. Jos se nyt sattuu vaihtumaan, niin eihän se siitä mitään traumoja saa, vaan ottaa paikkansa uudessa laumassa ja on taas tyytyväinen.[/QUOTE]

Näinhän se on. Mielipiteet asiasta eivät vaan ole ihan näin yksioikoisia- aika voimmakkaita mielipiteitä olen kuullut.

No onhan se vastuutonta ottaa koira perheeseen, jos jollakin on todettu KOIRA-allergia. Se, että on allerginen jollekin muulle eläimelle tai asialle (hajusteet, ruoka-aineet jne.) ei välttämättä tarkoita sitä, että koirallekin allergisoituu. Jossain vaiheessa saattaa saada koirasta lieviä oireita ja sitten siedättyy ja jos ei siedäty, niin oireet pahentuvat.

Ei nykyäänkään suositella ottamaan eläintä perheeseen, jossa on jo todettuja eläinallergioita. Mutta jos eläin jo on ja lieviä oireita sekä allergialääkkeillä pärjää, niin eihän eläintä tarvitse silloin laittaa toiseen kotiin.

Ja mitä siitä "kiertolaisuudesta" tulee, niin kyllä aikuinenkin koira sopeutuu hyvin perheen vaihtoon. Eri asia on sitten, jos sitä perhettä vaihdetaan kovin tiuhaan tai usein....

Eiköhän se koira sopeudu uuteen kotiin, vaikka varmasti alussa kaipaakin vanhaan kotiinsa. Luulen, että se luopuminen on vaikeampaa ihmisille ja varsinkin lapselle, jos hänen allergian takia joudutaan luopumaan perheen lemmikistä.

[QUOTE="pinni";24710080]Eiköhän se koira sopeudu uuteen kotiin, vaikka varmasti alussa kaipaakin vanhaan kotiinsa. Luulen, että se luopuminen on vaikeampaa ihmisille ja varsinkin lapselle, jos hänen allergian takia joudutaan luopumaan perheen lemmikistä.[/QUOTE]

Kyllä mä tiedänkin sen että koira sopeutuu.
Kalastelin vähän sellaisten mielipiteitä kenen mielestä koira traumatisoituu kodin vaihtamisesta.

Yhteistyössä