Koira asiaa..kenneleistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gebe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gebe

Vieras
kun katselee noita kennelsivuja niin melkeimpä jokaisessa on "vaatimus" ensisijaisesti harrastavaan tai näyttelykotiin...wtf? Missä myydään sohvaperuna-rotukoiria?

En mä ainakaan ole nähnyt mitään sellaista " vaatimusta" järjestään kaikkien kenneleiden sivuilla.
Mitä rotua olet katsellut ? Riippuu varmaan rodustakin.

Toki kasvattajan näkökulmasta harrastava koti on parempi kuin etukäteen ilmoitettaisiin ettei aiota tehdä mitään koiran kanssa. KUn se tekeminen ei tarkoita että mennään koulutuskentille vaan voi tehdä paljon muutakin.

Sen " sohvaperunan" voi ymmärtää monella tapaa . Samoin " ensisijaisesti harrastavaan kotiin"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
no, monenmoisia rotuja olen katsastellut ja aina melkeimpä lukee että " ensi-sijaisesti harrastavaan ja aktiiviseen/näyttelyistä kiinnostuneeseen kotiin" ihan kotikoiraa haluaisin, mutta rotu on jo tuttu ja ehkäpä...EHKÄPÄ jopa saattais harrastaa jotain :)

no, monenmoisia rotuja olen katsastellut ja aina melkeimpä lukee että " ensi-sijaisesti harrastavaan ja aktiiviseen/näyttelyistä kiinnostuneeseen kotiin" ihan kotikoiraa haluaisin, mutta rotu on jo tuttu ja ehkäpä...EHKÄPÄ jopa saattais harrastaa jotain :)

Mikä rotu?

Edelleen minusta erittäin ymmärrettävää että ensisijaisesti harrastavaan / näyttelyistä kiinnostuneeseen kotiin.

Ne pennut mitä kasvattajat myyvät palstoillaan on niitä parempia, joille on hankalampi niitä koteja löytää. Ei kukaan myy kotisivuillaan pelkkää kotikoiraa, ne tuppaavat menemään kaupaksi ilmankin. Otat vaan suoraan kasvattajiin yhteyttä, joilta olisit kiinnostunut ottamaan pennun, niin niitä "sohvaperuna"-yksilöitä löytää.

Juu ja ei niistä kaikista ole näyttelyihin eikä muuhunkaan.
Monasti kasvattajat haluavat muutaman näyttelyn, että näkevät mikä on menestys.
Sillähän ne kasvattajat niitä koiriaan saavat myydyiksi ja itsellensä mainetta hyvien koirien "tuottajina", mistä me muuten tiedettäisiin koirien vioista ym muista puolista, jos ei niilä kilpailla missään lajissa.
Minä ainakin haluan tietää minkälaisista vanhemmista ja millä menestyksellä mulle tuleva jälkeläinen on periytynyt. Harrastin sillä itse tai en.
En myöskään osta koiraa, jos en näe pentujen emää.

aina kasvattajilla on joka pentueessa niitä pentuja jotka menee ihan suoraan kotikoiriksi. ovat värivirheellisiä tai muuten sopimattomia näyttelykoiraksi. niitä ei vaan ilmoiteta missään

No kun on paljon rotuja jotka ei ole sohvaprunakoiria. Koiran onni on päästä liikunnalliseen ja harrastavaan kotiin koska koira tarvitsee aktiviteettejä. En usko et kukaan koira voisi olla onnellinen täysin vain sohvaperunaelämään, paitsi ehkä vanhoilla ja laiskoilla päivillä.

On rotuja jotka vaan ei yksinkertaisesti sovellu sohvaperunaksi...tai ainahan yksilötasolla poikkeuksia löytyy, mutta uskallan väittää että lähes koira kun koira on tyytyväisempi kun se saa jotakin tekemistä päällensä eikä makoile vain sohvalla.

Me ollaan hankkimassa uutta koiraa. Käytiin viikko sitten esittäytymässä kasvattajalle ja keskustelemassa siitä minkälainen koti meillä olisi koiralle tarjota. Ko. kasvattaja myy KAIKKI koirat vain harrastaviin koteihin, koska ko rotu on työkoira, ei sohvalla makoilija. Toki sellaisen voi sohvaakin koristamaan ostaa, mutta sitten ei pidä ihmetellä, kun se on syönyt päivällä itsensä seinän läpi naapurin puolelle kun sillä oli niin tylsää :D

Meillä koirat ovat toki perheenjäseniä, mutta samalla harrastuskoiria joilla on oma työ. Niden työ on agility, sekä lampaiden paimennus. Omia lampaita meillä ei ole, joten joudumme ajelemaan pitkät päkät jotta pääsemme paimentamaan...mutta koska se on ko. rodun työtä ja sille luontaista, on velvollisuutemme koiralle se lysti tarjota.

Meille tulee pentu kasvattajalta, joka myy pennut ensisijaisesti perheenjäseniksi. Perheenjäseneksi pentu tulee, mutta tarkoitus kuitenkin harrastaa ja näyttelyissäkin käväistä. Kyseessä vaativa palveluskoirarotu.

Yhteistyössä