KOIRA-ASIAA: mun koira puri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "koiruus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"koiruus"

Vieras
En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Tilanne oli siis tämmöinen : oltiin kylässä ja mun koira oli suhtautunut talon isäntään jotenkin epäluuloisesti koko ajan. Sitten tää koira oli livahtamassa avonaisesta ovesta ulos jolloin tää talon isäntä nappasi sen takaapäin kiinni. Silloin tää mun koira kävi käteen kiinni. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua ? Ja ne piikille kommentit voi jättää väliin.

No miksi otat koiran mukaan kyläreissulle tommoseen paikkaan, jos kerran tiesit miten koira henkilöön suhtautuu?

Eikä olis kahta puhetta jos minun koira olisi niin valitettavasti panisin isännän samantien antamaan Vihtavuoren Sertiä.

oisko koira säikähtänny ku vieras koppaa kiinni? "isäntä" voi syyttää vain itteänsä.

No juu, jos se on napannut alaselän nahasta kiinni, niin varmasti koira tokoaa kiinni. Varsinkin jos kyse on jostain random tyypistä, ei omasta laumasta.

mä en piru vie ymnmärrä, miksi se saatanan rakki pitää raahata mukaan joka paikkaan. eikö sitä oikeesti voi jättää kotiin vierailun ajaksi. tosin koira säikähti vierasta ja siksi tarrasi kiinni. mutta miksi et edes itse vahtinut paremmin koiraasi

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23649688:
mä en piru vie ymnmärrä, miksi se saatanan rakki pitää raahata mukaan joka paikkaan. eikö sitä oikeesti voi jättää kotiin vierailun ajaksi. tosin koira säikähti vierasta ja siksi tarrasi kiinni. mutta miksi et edes itse vahtinut paremmin koiraasi

Varmaan ollut liian kiintoisat kahvipöytäkeskustelut. :whistle:
Sattuuhan noita. : /

Onpa asiallisen kuuloista tekstiä, hohhoijaa.

Ei voi saatanan rakkia jättää kotiin jos mennään 400 km päähän kylään.

Kiitos ystävällisyydestä !

No ensinnäkin maksat sen isännän lääkäri- ja apteekkikulut. Se kuuluu sinulle. Toiseksi, tulevaisuudessa älä ota koiraa mukaasi outoon kyläpaikkaan. Miksi koirasi oli livahtamassa ovesta? Ymmärrän että koira käyttäyti noin vaikka ei vihainen oliskaan, mutta sinulla on vastuu, niin se menee.

[QUOTE="vieras";23649717]Sissipä koirat voikin jättää kotiin odottamaan lauman paluuta eikä viedä randon seuraan =)
... saati jättää vahtimatta koiraansa.[/QUOTE]

Ymmärrän ap:n tapauksen, kun välimatkaa 400 km.
Mutta voihan koiralle järkätä hoitopaikan, ihan kuin muksuillekin.

[QUOTE="koiruus";23649705]Ei voi saatanan rakkia jättää kotiin jos mennään 400 km päähän kylään.

Kiitos ystävällisyydestä ![/QUOTE]

Entä autoon? Pihalle kiinni johonkin? Tai sitten istut koirasi vieressä non-stop.

No ensinnäkin maksat sen isännän lääkäri- ja apteekkikulut. Se kuuluu sinulle. Toiseksi, tulevaisuudessa älä ota koiraa mukaasi outoon kyläpaikkaan. Miksi koirasi oli livahtamassa ovesta? Ymmärrän että koira käyttäyti noin vaikka ei vihainen oliskaan, mutta sinulla on vastuu, niin se menee.

Postissa lähtee huomenna korvaus kuluista ( vaikka mies itse sanoikin että ei missään tapauksessa ota rahaa )
En tiedä miksi oli livahtamassa ulos. Tää mies oli siinä terassilla tekemässä jotain ja ovi jäi auki. Hyvää tää mies tarkoitti mutta näin kävi :(

[QUOTE="vieras";23649723]Entä autoon? Pihalle kiinni johonkin? Tai sitten istut koirasi vieressä non-stop.[/QUOTE]

Sen jälkeen koira olikin pihalla narussa tai sitten sisällä ja silti narussa kiinni.

[QUOTE="vieras";23649723]Entä autoon? Pihalle kiinni johonkin? Tai sitten istut koirasi vieressä non-stop.[/QUOTE]

meilläkin on joskus käynyt koirallinen vieras, mutta se on kyllä pitänyt koiransa jalkansa juuressa, ei se ole saanut roikkelehtia vapaana pitkin taloa. omani olen hommannut aina hoitopaikkaan tai hoitajan kotiin.

Ja mä en ymmärrä miksi tuota ei voinut asiallisempaan sävyyn kirjoittaa

Nyt tiedät, että koirasi voi käyttäytyä noin. Vastaisuudessa ohjeistat ettei koiralle vieraat ihmiset ota yllättäen koirasta kiinni.
Mikäli kyseessä ei ole karkaileva ja ympäristölle vaarallinen koira, niin tuskin on haittaa, jos se tekee parin metrin kaarroksen pihalla. Mikäli taas koira ei tottele jne. niin yksinkertaisesti täytyy pitää tarkempaa huolta siitä ettei karkailumahdollisuuksia tule.

Selkeästi säikähtänyt koira ja tarraaminen selkään on myös voinut tehdä kipeää. Tiedät jatkossa, miten koirasi voi reagoida, joten osaat jatkossa varautua. Lapsiseurassa kannattaa koira kyllä pitää veräjän takana mahdollisten vahinkojen välttämiseksi.

Nyt tiedät, että koirasi voi käyttäytyä noin. Vastaisuudessa ohjeistat ettei koiralle vieraat ihmiset ota yllättäen koirasta kiinni.
Mikäli kyseessä ei ole karkaileva ja ympäristölle vaarallinen koira, niin tuskin on haittaa, jos se tekee parin metrin kaarroksen pihalla. Mikäli taas koira ei tottele jne. niin yksinkertaisesti täytyy pitää tarkempaa huolta siitä ettei karkailumahdollisuuksia tule.

Just näin ajattelin tehdäkin eli sanoa vieraille että ei tee liian läheistä tuttavuutta heti.

Yhteistyössä