koira suojeli lasta, puri vierasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmejakumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26747232:
Koirat aistii myös hyvin kuka on milläkin mielellä liikkeellä. Ehkä se oli hurtankin mielestä olemukseltaan arvaamaton ja sen vuoksi virittyi valmiiksi jo ennenkuin sä hermostuit. Tai ei ainakaan avoimen rehellisellä asialla. Meidän koira on meinannut purea vain kännistä appiukkoa joka alkoi huutamaan ovella. Ei purrut kun käskin, ja antoi appiukon istua sohvalla, mutta istu itse vieressä ja seurasi tosi tarkkaan että ukko istuu kiltisti.

:D
Meidän koira jostain syystä rakastaa humalaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Näinhän se meni;26747239:
:D
Meidän koira jostain syystä rakastaa humalaisia!

Tuokin on ihan hyvää pataa känniääliöiden kanssa kunhan ne ei huuda uhkaavasti. Appiukolla meni siis hermo ja se karjui kun koira ei tehnyt jotakin mitä se halusi. Ja se on alkkis, joten ehkä se hoippuu ja tärisee vielä vähän oudommin. Ja taas koirahan teki niinkuin pitääkin, eli ei tottele tuntematonta pirttin änkeävää örvelöä. Koira ei siis ole nähnyt häntä kuin ehkä kerran aiemmin.

Viimeksi muokattu:
monen mielestä tuo koiran tottelevaisuus on jo "liikaa" mut onnelliselta se vaikuttaa. Mulla ei oo ä.lomilla ollu muuta ku aikaa sitä kouluttaa, kohta jo huomasin, että se ymmärtää käskyt myös käsimerkein ilman puhetta:) eli sormen napsautus ja tietty sormen liike tarkoittaa tiettyä käskyä. Toimii hyvin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26747245:
Tuokin on ihan hyvää pataa känniääliöiden kanssa kunhan ne ei huuda uhkaavasti. Appiukolla meni siis hermo ja se karjui kun koira ei tehnyt jotakin mitä se halusi. Ja se on alkkis, joten ehkä se hoippuu ja tärisee vielä vähän oudommin. Ja taas koirahan teki niinkuin pitääkin, eli ei tottele tuntematonta pirttin änkeävää örvelöä. Koira ei siis ole nähnyt häntä kuin ehkä kerran aiemmin.

Ai, no tuohan on hyvä juttu.
Meidän koiralle alkoholin haju on oikeasti joku positiivinen ärsyke, se hyökkää nuolemaan naamaa ja liehittelee vieraampaakin humalaista, vaikka ei normaalisti välitä vieraista lainkaan.
Se tuli meille 1-vuotiaana perheestä, jossa alkoholia ilmeisesti käytetään aika paljon. Ehkä sitä pidettiin hyvänä vain silloin, kun isäntäväki oli kännipäissään...

Ja ap kun osaa kouluttaa koiraa, niin kertoo miten saan tuon mun luupään olemaan syömättä kaikkea kivaa ulkona. Tuo olevinaan löytää kamalasti herkkuja sieltä, ja jos ei muuta keksi syödä niin vetää vaikka rantahiekkaa :/ Osin ongelma voi olla jottain auktoriteettijuttuja, koska kahtoo minua sellaisella ilmeellä syödessään...
Jos joku päättää täällä myrkyttää koiria, niin tasan tarkkaan tuo on ensimmäinen uhri :(

kuulostaa juurikin joltain johtajuusongelmalta:) napakasti kielto joka kerta ja se mitä se on syömässä pois suusta. Sun pitää opettaa koiralle ensin yksi sellainen käsky, mikä ylittää kaiken sen mitä se on tekemässä. Esim meillä se on paikkakäsky. Kun sanon paikka, koira kävelee tms viereen, istuu ja katsoo vain minun sormia, ja odottaa et mitä kivaa nyt tehdään. Mä voin huoletta käydä vaikka vessassa ja koira on paikallaan niin kauan että annan uuden käskyn. Vapaa käsky on taas koiran huvikäsky, eli metsässä kun sanoo vapaa, niin se touhuaa omiaan mut on silti näkyvissä... Mä oon kyllä vähä tällanen itseoppinut yhden koiran kouluttanut kotiäiti joten mistä mä nyt mitään tietäisin:)

Se nielasee kaiken niin nopeasti, klung vaan kuuluu. Että harvemmin ehdin saamaan pois siltä mitään. Mutta mun pitäis saada se johtajuus takasin, en tiedä minne hävisi... Koissu oli paljon tottelevampi yksivuotiaana kuin mitä nyt neljävuotiaana.

ota alaleuasta kiinni ja kiellä. Ei satuta koiraa mut on inhottavaa. Toki toi 9vko on täys pentu, ikeniä kutittaa jne. Eli se leikkii ja harjoittelee. yrittää ottaa johtajan paikkaa. Tuossa tilanteessa emo muistuttaisi pentua arvojärjestyksestä...

[QUOTE="alkup";26747277]ota alaleuasta kiinni ja kiellä. Ei satuta koiraa mut on inhottavaa. Toki toi 9vko on täys pentu, ikeniä kutittaa jne. Eli se leikkii ja harjoittelee. yrittää ottaa johtajan paikkaa. Tuossa tilanteessa emo muistuttaisi pentua arvojärjestyksestä...[/QUOTE]

Täytyy koittaa kun kaikki tuntuu vain innostavan entisestään pentua, jos on täysin huomioimatta niin alkaa korvia huumaava kiljunta ja jalkojen syöminen ja kun kieltää kunnolla ja katsoo silmiin niin murisee ja haukkuu ja hyökkää. Itsellänikin on ollut koiranpentuja mutta ei ikinä tuollaista. Aivan älyttömän dominoiva tuon ikäiseksi.

Yhteistyössä