Koira hyppäsi lapsen päälle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensikerrallapotkaisen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27788715]Labbis iso koira? buhahahaa :D[/QUOTE]

Ei kai aapee labbista isoksis sanonutkaan, vaan totesi, ettei ihan pikkupiskistä ollut kyse!!

Ja kyllähän labbikset on isoja koiria, etenkin lasten kanssa toimiessaan. Painoakin kevyesti 30kg, jopa enemmänkin monella.

Minulla/meillä ei ole ikinä ollut koiraa, enkä enää ikinä itse hakeudu koirien lähelle.

Silti mm.
-kerran bernhandilainen(miten lie kirjoitetaan) hyppäsi päälleni kun olin alakouluikäinen
-tuttavaperheen koira puraisi naamastani(olin lapsi) koska se laitettiin istumaan autossa viereeni. Kun auto kääntyi mutkassa joutui koira nojautumaan minuun ja puraisi
-iso sekarotuinen puraisi käteeni kun yritti karata kaveriltani joka oli pistetty koiraa ulkoiluttamaan. Yritin tarttua pannasta kaverin apuna
-olin tosi pieni kun silitin vanhempien ystäväperheen koiraa, se puraisi käteeni ja vasta sen jälkeen omistajat sanoivat että koira vihaa lapsia
-naapurin koira murisi ja haukkui aina minut nähdessään, sitä pidettiin irti
-äskettäin jouduin lasteni kanssa uhkaavaan tilanteeseen kun ns. taistelukoira päätti murista lapsilleni uhkaavasti koko sen ajan kun olimme leikkikentällä. Omistaja ei tehnyt asialle mitään, tilanne päättyi siihen että katsoin turvallisemmaksi meidän lähteä pois. Koira oli parin metrin päässä meistä, tuskin edes oksaan kunnolla kiinnitetty

Olen erittäin rauhallinen ja jo lapsena tiesin miten koirien kanssa ollaan. En käyttäytynyt missään noissa tilanteissa uhkaavasti, kaipa koirat vaistosivat pelkoni tai sitten koirat eivät vain pidä minusta.

Joka tapauksessa, monetkaan koiraihmiset eivät ymmärrä että kaikki eivät todellakaan pidä koirista. Vaan tuovat koirat väkisin tervehtimään, työntävät lasten naamalle, antavat kulkea vapaana.

[QUOTE="aapee";27788718]Kyllä se vaan olin minä, joka otin koiraa kaulapannasta kiinni ja vedin pois lapseni päältä. Niin ällistyttävältä kuin se jälkikäteen ajateltuna tuntuukin.[/QUOTE]

Nönnönnöö ja lässynlää. Ole nyt jo hiljaa ja lopeta näiden juttujen keksiminen.

Mää oon saanu koirakammon siitä että tollanen labradorin kokonen koira (en tiedä mikä rotu oli) hyppäs mun selän päälle, jollon lensin mahalleni ja jäi siihen mun päälle seisomaan, kunnes mun äiti ehti paikalle ja sai koiran pois. Koiran omistaja tuli potkukelkalla pitkän matkan päässä. Tästä on aikaa 20 vuotta (olin sillon 6v) ja mulla on edelleen koira kammo, tiedä sitten johtuuko tuosta vai mistä mutta tuota ennen en muista koiraa pelänneeni ja sen jälkeen aina isoja koiria. Että vaikka tuokin koira "leikillään" hyppäs niin kyllä siitä vaan lapselle kammo voi tulla ja jatkua oikeesti aikuisuuteen asti. Mun mielestä koiran omistajan on vahdittava sitä koiraa kunnolla ettei tollasia pääse käymään. Siinä vaiheessa jos mun lapsen kimppuun hyökkäis koira ni mua ei kiinnostais yhtään onko se sen omistajan vai koiran vika ni tasan potkisin sen koiran siitä hevonkuuseen ja se asia ei jäis siihen. Meillä koira (tosin ihan pieni kun en olis isompaa uskaltanu ottaa) mut vaikka on ihan mini koira niin aina sitä vahditaan ja pidetään huoli ettei pääse pomppimaan ketään vasten (ilosena menee kerjään silityksiä näin) koska moni ihminen ei halua kurasia tassunjälkiä housuihinsa.

[QUOTE="vieras";27789296]Ei kai aapee labbista isoksis sanonutkaan, vaan totesi, ettei ihan pikkupiskistä ollut kyse!!

Ja kyllähän labbikset on isoja koiria, etenkin lasten kanssa toimiessaan. Painoakin kevyesti 30kg, jopa enemmänkin monella.[/QUOTE]

Meidän labbis painaa 45 kiloa, joten kyllä se ON iso verrattuna 20 - 30 kiloa painavaan lapseen.

Labbisten kanssa on usein tosiaankin ongelma se, että ne ovat leikkisiä ja sitten runnovat ihmiset (ja eteenkin lapset) kumoon kun painavat päälle kuin sotanorsu (;)). Tämän takia olen erityisen varovainen meidän labbiksen kanssa aina kun on lapsia lähellä. Meidän labbis ei myöskään pelkästään rynni päälle, vaan mahdollisuuksiensa mukaan vielä nuolee koko naaman perusteellisesti...

:( olen pahoillani, että ap:n kohdalle (ja monien muidenkin näemmä) on osunut hyvin ajattelematon koiranomistaja.. ja nämä valopäät sitten leimaa kaikki koirien omistajat hulluiksi, muista piittaamittomiksi idiooteiksi.

Koiran leikkimielisyys, kiltteys tms ei anna oikeutusta tuollaiseen käytökseen.
Aina pitäis muistaa, ettei se oma rakas piski näytä kaikkien silmissä samalta ja kenenkää ei tarvitse tahtomattaan joutua koiran "leikkiin" mukaan. Fiksu pitää koiran hallinnassa ja hihnan lyhyellä, jos taipumusta on hyppiä ohikulkijoita päin.

Kyllä, olen se nalkuttava täti siellä ulkoillessa myös.. joka jäkättää p*skakasoista, pissistä pihatien suulla ja holtittomista koirista. On varaa arvostalla kuitenkin, kun itse yrittää pitää piskinsä niin, ettei niistä pääse sanomaan yhtää mitään negaa ;)

(Ja muistaahan myös ne koirista kiinnostuneet taputtelijat ulkona, että yleensä omistajalla on syy jos ei anna silitellä koiraansa. Meille kun on moni loukkaantunut kylällä, kun lutusta luppakorvaa ei vieraat lapset saa silitellä ym.. helposti lapsista innostuva kiltti koira ja täten siihen ei tarvi vieraiden koskea varmuuden vuoksi ettei satu mitään kaatumisia ja lapsi voi pelästyä ihan vain naaman lipaisuakin..)

Yhteistyössä