Koira-ihmiset, lenkkeilettekö pakkasella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuli vain mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän koira ei lähde ulos näillä pakkasilla yli viideksi minuutiksi. Jos lähtee pidemmälle niin sen joutuu kantaa kotiin vaikka on tossut, takki ja sen alla vielä villapaita, koska sen tulee niin kylmä ja alkaa kova uikutus ja tassujen nostelu.

Tää on 10kk ikäinen pentu ja oppinut sisäsiistiksi, mutta nyt kun on kovat pakkaset niin on käynyt monet pissavahingot sisälle. Ei voi mitään vaikka viedään nyt 3h välein ulos.

max 20 min lenkkejä, ja koiralle pitää aina pukea villapaita ja villasukat. Kokeilkaas muuten te joiden koirat tarvitsee jalkoihin suojaa, neuloa villasukat ja varsiin kuminauhakiristys, jo pysyy.
Meillä vielä "sukkanauhat" joilla kiinni villapaidassa (joka muuten on pinkki säärystin ).

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25585404:
max 20 min lenkkejä, ja koiralle pitää aina pukea villapaita ja villasukat. Kokeilkaas muuten te joiden koirat tarvitsee jalkoihin suojaa, neuloa villasukat ja varsiin kuminauhakiristys, jo pysyy.
Meillä vielä "sukkanauhat" joilla kiinni villapaidassa (joka muuten on pinkki säärystin ).

Meillä oli tuollaiset villasukat meidän vanhalla Bostonin terrierillä, mutta se ei tykännyt niistä yhtään ja oppi parilla sivupotkulla riisumaan ne pois. Oli ihan vinkeen näköiset potkut ;)

Olen käynyt tuon 6kk pennun kanssa lenkillä vaikka on ollut -18. Tosin sillä on päällä semmoinen villaputkilo, kun vaysassa ei vielä ihan täysin kasvanut karva.

Eilen sitten näppärästi ajattelin, että menempäs tuota metsäpolkua pitkin ja katson missä kunnossa on.
Polku oli hyvässä kunnossa, mutta lähtikin sitten eri suuntaan kuin olis pitänyt.
Ei muuta kun westi kainaloon ja rämpimään reilut 100m umpihangessa, lunta yli polveen. Onneksi oli helppo suunnistaa himaan päin kun omat pihavalot loisti pitkälle.

Pikkasen pisti huohottamaan kun piti pysyä vielä pystyssäkin ja maasto ei todellakaan mitään tasaista tannerta, vaan alamäkeäkin tulin liki kyntämällä.

Otslampulla kun ei ihan älyttömän pitkälle kuitenkaan näe, vaikka onkin tosi hyvä sellainen.

Mun samojedi sekoitus nauttii, eilenkin mentiin tunnin lenkki -20 ja ei ois sisälle tullu vielä millään. Sillä on näillä keleillä tupla määrä virtaa ja tykkää pötkötellä tuolla hangessa :)

[QUOTE="Lilli";25585876]Mun samojedi sekoitus nauttii, eilenkin mentiin tunnin lenkki -20 ja ei ois sisälle tullu vielä millään. Sillä on näillä keleillä tupla määrä virtaa ja tykkää pötkötellä tuolla hangessa :)[/QUOTE]

no tuo meidän ipana on ihan jatkuvasti tunkemassa itseään tuonne ulos, ei sillä mitenkään hätä ole, eikä aina edes pissaa, kunhan vaan tohottaa.

Periaatteessa en koiralle mitään retkuja päälle pue, mutta tuo kun on niin matala ja karvaa ei vielä tarpeeksi mahassa, en halua, että se paleltuu, tai sen iho saa paleltumia, tai mikä vielä ilkeempää, pimpero jäätyy :whistle:

Ihan haukkan on hakemassa palloa vaikka kuinka monta kertaa, tosin pikku pyrähdyksillä ei mitään päälle pueta, kun on vaan muutaman minsan ulkona, mutta lenkille sitten laitan.

Meidän hienohelmat ei suostu tulemaan tämmöisillä pakkasella omaa pihaa kauemmaksi, ja jos oikein pakotetaan, niin käydään tossa 50 m yleisen tien päässä. Tarpeet saadaan tehtyä kyllä, mutta sitten on jo iso hätä tulla sisälle, ja mamman untuvapeiton päälle jatkamaan unia....

Juu ei tuo meidän lapukka valita pakkasista. Kun käy pihassa niin nostelee tassuja mut kun ollaan lenkillä niin ei tunnu missään. Tunti mennään kerralla ihan kuten normisti, mä en kuseta itteeni väittämällä et koira palelis kun ei selkeesti sitä tee muuta kun sillon paikalle jäädään seisomaan. Meillä tosin lenkit mennään reippaasti kävellen eikä haistella jokaista koiraa ja kohtaa mitä vastaan tulee.

Huskyt menevät tänään illemmalla vetolenkille. Sekarotuinen vanhus vetää takas sisälle heti, kun on tehnyt tarpeensa (pakkaraja sillä -15). Huskyt tulivat kyllä tänään mamman kaveriksi sisäkoiriksi, näyttävät nauttivan =).

Ei oo lenkkeilty kuin ihan pieni lenkki ja tuntu että sekin oli koiralle liikaa, nostelee tassujaan eikä kävelemisestä tule mitään. Ehkä pitäis ostaa tossut ja kokeilla niitä mutta luulen että ei tuo koira niistä tykkäis.

En rahaa noita lenkille kun pakkasta on enemmän ku -15, vaikka pukua on lämmittämässä ja tossut niillä on jaloissa. Ne ei vaan sit enää viihdy ulkona. Vaikka täällä on pakkasta vaan rapiat päälle -20 niin sihen yhdistettynä tuuli on tuolla todella kylmää.

Mä pidän lenkkeilyn rajana sitä kun koirat ei halua juoksennella edes vapaana ulkona, vaan seisoskelevat vieressäni.

Yhteistyössä