Koira ihmmeiset! Antakaas vinkkejä!

Moon Vaan Melonit

Aktiivinen jäsen
10.11.2005
8 352
0
36
7kk sakemanni narttu hyppii ja puree jatkuvalla syötöllä, kun irroitat koiran ja kiellät, niin takas kiinni käteen/paitaan/jalkaan/tms.

Viimeks koitin remmissä kävelyttää, joka toimikin ihan hyvin.
Koira kulkee vierellä, haahuilu ei sallittua, välillä treenataan istumista jne...
Toimi niin kauan hyvin, kun koira oli remmissä, mut vapaana taas sama vouhkaus päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Pitää sua pilkkanaan, ei ota sua tosissaan..

Mä olen yksi sadasta jota kohtaan toi koira käyttäytyy noin, käyttäytyy siis kaikkia kohtaan noin.

Sille ei ole tehty selväksi mikä on sallittua ja mikä ei.. Kova koira, lepsut ihmiset..

Mä olen yksi sadasta jota kohtaan toi koira käyttäytyy noin, käyttäytyy siis kaikkia kohtaan noin.

Sille ei ole tehty selväksi mikä on sallittua ja mikä ei.. Kova koira, lepsut ihmiset..

Entäs niitä vinkkejä?

Entäs niitä vinkkejä?

Mun mielestä tää ei ole oikea paikka.. Suosittelisin kääntymään jonkun ammattilaisen puoleen. Mä olen pahoillani..

Mun mielestä tää ei ole oikea paikka.. Suosittelisin kääntymään jonkun ammattilaisen puoleen. Mä olen pahoillani..

Kun ei oo oma koira, niin tää ehkä parempi paikka mun kysellä, kuin ammattilainen...
Haluisin olla avuks, kun hiukan huolettaa mitä tosta koirasta isona tulee.

Meidän toukokuussa syntynyt koira on samanlainen. Just hihnaan laittaminen ja siitä pois ottaminen saa sen hyppimään vasten ja puremaan. Samoten jos ei heti huomaa kun koiraneiti tahtoisi :kieh: :/ Kaikenlaista on kokeiltu mutta ei oikein tehoa. Pienihän tuo vielä on että ehkä se oppii joskus vielä :saint:

Runtaa se otus alles oikeen kunnolla äläkä päästä irti ennen ku alistuu kunnolla (kääntää päänsä pois ja on liikkumatta)
Ota kaulasta molemmin puolin kiinni ku tollasta tekee ja runttaa maahan pidä kiinni kunnolla ja murise sille. Näytä et turpaan tulee ellei tajua ettei toi oo sopivaa.

Ei muuta kuin ihan sakujen omalle koulutuskentälle hakeen vinkkejä juuri teille. Mitenkään täältä ruudun takaa ei pysty antamaan esim rankaisun tai käskyn ajoitukseen vinkkiä, kun pitäisi nähdä tilanne ja pystyä sanomaan "nyt". Se ajoitus yleensä se tärkein. Vaikka keino olis juuri oikea, mutta ajoitus pielessä, niin koko homma menee mönkään.

Kun ei oo oma koira, niin tää ehkä parempi paikka mun kysellä, kuin ammattilainen...

Kenen koirasta sitten on kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Runtaa se otus alles oikeen kunnolla äläkä päästä irti ennen ku alistuu kunnolla (kääntää päänsä pois ja on liikkumatta)
Ota kaulasta molemmin puolin kiinni ku tollasta tekee ja runttaa maahan pidä kiinni kunnolla ja murise sille. Näytä et turpaan tulee ellei tajua ettei toi oo sopivaa.

Ihan aikuisten oikeesti tonkin oon tehny...
Siis alistanu koiran ja pitäny maissa niin kauan kun makaa siinä kuin kuollu lahna paikallaan...

Huolettaisi minuakin, en yhtään sitä epäile. Tällä palstalla ei vaan ole niin hyvä käydä tämän tyyppisiä keskusteluja. On niin paljon asioita joita sen kanssa voisi tehdä, mutta on niin paljon ihmisiä jotka eivät tätä ymmärrä ja alkuperäinen asia unohtuu..

Joku käyttökoirafoorumi ehkä oikeampi paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Meidän toukokuussa syntynyt koira on samanlainen. Just hihnaan laittaminen ja siitä pois ottaminen saa sen hyppimään vasten ja puremaan. Samoten jos ei heti huomaa kun koiraneiti tahtoisi :kieh: :/ Kaikenlaista on kokeiltu mutta ei oikein tehoa. Pienihän tuo vielä on että ehkä se oppii joskus vielä :saint:

Älä nyt jää odottelemaan.. Tuo borkun ehdottama keino!

Siis älä vaan sano että se koira on sulla hoidossa tms, ja omin päin meet kaverin koiraa alistamaan ja murisemaan sille jne?

Onko se kaveri pyytänyt sulta apua, vai miten tää asia sulle kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ihan aikuisten oikeesti tonkin oon tehny...
Siis alistanu koiran ja pitäny maissa niin kauan kun makaa siinä kuin kuollu lahna paikallaan...

Se ei oo ottanu sitä tilannetta sit totena, ellei se toimi. Sit vaan herkemmin se koira maihin vaan.
Koira on lauman alin ja siihen se on alistettava jokaisessa tilanteessa missä se pyrkii joksi muuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Outoa:
Siis älä vaan sano että se koira on sulla hoidossa tms, ja omin päin meet kaverin koiraa alistamaan ja murisemaan sille jne?

Onko se kaveri pyytänyt sulta apua, vai miten tää asia sulle kuuluu?

Ei oo hoidossa mulla...

Juu ja yhdessä ollaan koiran touhuja pohdittu.

Ei juma mitä koiralogeja paikalla oikeasti... :D Sen koiran ikä oli nyt siis tässä jutussa 7 kk. Toisin sanoen: täysi kakara. testaa vaan, mihin asti johtaja antaa periksi. ¨

Mä olen ottanut meillä purressa oikein todella lujaa kuonosta kiinni, joskus antanut nenään luunapinkin. Juuri nyt on kausi, kun ei oikeastaan tarvitse muuta kuin käskeä, uskoo kohtalaisen hyvin.

Hyppimisestä en osaa sanoa, toi bullmastiffi on vähän raskasrakenteinen joten ei kauheasti kokeile sitä hyppimistä..

Yhteistyössä